AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
3.436

12:or - 8:or - , 6:or snart ett minne blott?

Sida 2 av 2
th
392
theraphosa2009
750i.års modell 95
det jag tycker är dåligt, är alla dessa fartyg som transporterar gods över havet, dom blir ju bara större och större, och andvänder en fruktansvärd mängd bränsle, vilka krav på avgas rening har dom??, sen alla förbannade flygplan hur mycket bränsle andvänder inte dom??finns det krav på katalysator för dom?? nej dom attakerar helt fel fordon, det tycker jag.

Det är inte fel på fordonen eller fordonens bränsle, det är fel på miljömupparnas frisyrer. Skämt åsido eldandet av fossila bränslen orsakar inte klimatförändringarna utan det är solen som står för det.
Visa användare
1.621
balmgren
BMW iX3 Premier Edition -22
Ett av syftena med allt större fartyg är ju att reducera kostnaden, bl.a. för bränsle, för varje transporterat ton nyttolast. Ju större desto högre effektivitet.

Fast högre effektivitet går ju tvärt emot "småskalighet" som i allmänhet innebär låg effektivitet men hög "grön-faktor" på något vis.
th
392
theraphosa2009
750i.års modell 95
jag såg på discovery, dom hade byggt en ny super tanker, den drog 60,000 liter diesel i timmen. hur rättfärdigar man det??? och olje tankersna som går på grund med jämna mellan rum och läcker ut miljoner liter rå olja, är det bra för miljön?? vad jag menar, om dom nu vill skära ner på utsläppen då borde dom ta ett strup tag på dom verkligt stora miljö bovarna istället för billisterna som faktiskt behöver sin bil för att komma till jobb, mm. och sen ett annat program, då hade biuck byggt 20 bilar som gick på el, men det vissade sig att dom var så effektiva så dom skrotade alla dom bilarna för då skulle dom store olje schejkerna förlora för mycket pengar, det är lite otydligt budskap dom sänder ut, rädda miljön, men bygg inga el bilar för då får inte usa och alla feta olje schejker sina triljoner, hyckleri är vad det är.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.