|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Tjena. Ramlade på en E38 B12 Alpina med 5,7 V12 härom dagen. Ska visst ha tillhört kungen en gång i tiden. Såg inte så mycket på den men ägaren sa att den var pansrad. Står idag 4 mil norr om Oslo. Någon som känner till historien om den? --- BMW 520iT-92 Mazda Eunos Cosmo 20B -90 Mazda RX3 -73 | |
|
Har kungen haft den? Tror inte det är så sannolikt. Vad jag vet har han haft minst fem M5 har jag för mig och nog en M635CSi också. |
|
|
Gustav har du koll på alla kungens bilar ? |
|
| Jag tror det :) | |
|
BMW M5 E39 BMW M3 CSL vilka mer är det på hans lista ? |
|
|
BMW M5E34 BMW M5E28 |
|
| Kungen krockade ju även i en stålgrå M3 E46 för typ 5 år sedan. | |
| Bapelsin: Det va inte bara en M3 utan en CSL t.o.m :) ULC508 är reg nr på den och fortfarande i H.M ägor. | |
|
Stämmer bra. Jag talade med Kungen somamren 1997 och då hade han haft fyra M5or redan då. Då var han sugen på E39 M5 :) Tyvärr var det väl inte politiskt korrekt att köpa M5 E60 såvida han inte väntar på en supersepcial Indivdual M5 Sedan eller en M5 Touring då M5 sedan har slutat tillverkats. En medlem på m5board verkar vara bland som sista i världen att få en M5 Sedan, en Frozen Gray M5 Indivdual i mattgrå (spaccegrey). Komemr bli sjukt häftig. |
|
|
Gustav: När la BMW ner tillverkningen på M5 sedan ? Går ju fortfarande att bygga en på BMW.se |
|
|
Orderböckerna för standardbilar ska ha stängts i oktober, sedan fanns ytterligare lite ytterligare utrymme för speciella bilar - främst Individual, dock minskar valmöjligheterna i hög takt då även den produktionen är under avveckling. Själva produktionen av E60 slår successivt igen med slut under december månad, de sista bilarna borde rulla av bandet nu i dagarna. Att det går att bygga en bil hos BMW Sverige är en usel referenspunkt då konfiguratorn inte precis är direktkopplad till fabriken i Tyskland. Innan F10 är redo lär E60 ligga kvar, skulle nog se lite tomt ut utan en femma i konfiguratorn. |
|
| DEadline för en M5 E60 var i början av november och en Injdividual ngn månad tidigare. | |
| M5 Touring och M6 fotfrarande tillgägliga. | |
| då borde väl nya m5:an komma ganska snart för bmw kan väl inte vara utan en m5:a så länge eller?? | |
| Tyvärr tog det ju BMW något år elelr två mellan somamren 2003 och vår somamren 2005. Concept kom i mars 2004. | |
|
Säg inte det, tog fyra år att ersätta e34 med e39. Karossen brukar finnas ett par år innan M-modeller kommer. Men hoppas det går fortare denna gång. |
|
|
Björn; 3år mellan E34 M5 och E39 M5. Kungens CSL är som alla CSL som inte är Saphirschwarz; Silbergrau. Gustav; Hade Kungen 2st E28 M5? Vet du vilken E34 M5 3,6 han hade? Mvh Stephan |
|
|
Här en bild på Kungens fd M5 E34: Länk Den ägs idag av ett trevligt par från Stockholm som brukar besöka M-träffen i Västerås. /Fredrik Andersson Svenska M3 E30 Registret M3E30.se Länk |
|
|
VAd jag vet är att 3,6 belev väl stulen när den var på besök i Köpenhamn? F.ö. körde jahg om kungen i hans LeMans blå inge faclifteade M5 E39 en gång :D Kumgamärke (KAKs?) i ena njuren. |
|
| Även Norska kungahuset gillar BMW. Kommer ihåg en skolresa till slottet i Oslo kring 1980. Såg nuvarande kung Harald bakom ratten på en ljusblåmet. E12:a. | |
|
"Björn; 3år mellan E34 M5 och E39 M5." Sista årsmodellen av e34 är -95 och första av e39 är -99. Du har säkert rätt om man räknar månad för månad. Antar att M5e34 tillverkades under större delen av -95 och M5e39 introducerades antagligen hösten -98. Då blir det mycket riktigt ca tre år. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.