|
Sida 5 av 6
|
|
|---|---|
|
Med lite tur och medvind kan jag få tag i en BMW 02 försedd med M20B23. Hoppas... :-) Men nu vart det OT igen, det är så lätt att komma på andra tankar när det språkas DKW... mvh/ Anders |
|
|
Det verkar finnas en otroligt stor efterfrågan efter en offtopic del på Autopower =) There are lots of good sportcars on the road. I know I pass them all the time. |
|
|
Martin; Precis min tanke. I princip ingenting handlar om bilförsäljningen. Osäljbart tycker jag dock inte man ska prata om förrän det taget betydligt längre tid än nu. Mvh Stephan |
|
|
Jag har tagit bort prutmånen och sänkt den till 59 000:- nu. Har inte tid eller ork att sitta med den över jul. Den tar plats där den står. Får se om det blir bättre respons. Det är en jävla massa handlare som hört av sig och några enstaka privatpersoner. Men ingen som kommit till skott, verkat direkt seriös eller köpartagen. Blir den ändå ståendes över jul och nyår så sätter jag ut den för 75 000:- sen så kan den gott och väl stå iom att jag då har flyttat och har plats. There are lots of good sportcars on the road. I know I pass them all the time. |
|
J.Lindström |
En liten historia till i debatten..en arbetskompis till mig kollade mellan en A6 1.8T quattro automat och Audi A6 2,4 quattro med automat...båda 2003:or!! Valet han tog blev ju inte helt oväntat A6 2,4:an....1,8T var en väldigt stressad motor på så stor bil med quattro och automat...sånna drar ju inte direkt lite bensin heller om motorn måste stressas för att ta sig fram....hans A6 2,4:a ligger på c:a 0,9l/mil metandels långkörning iaf...inte allt för tokigt!! 2,4:an är mkt skönare jämfört med 1,8T som mer passar just Passaten!! Sen Herr Gaspedal...ha bara lite is i magen...det är inte rätt tider nu!! När jag sålde min 540 touring-01:a så var jag billigaste på blocket med likvärdigt skick, miltal, utr osv. med det tog ändå 3,5 månad innan någon köpte den...men då blev det pang på affär utan snack istället så det var ju skönt!! |
|
Såld =) There are lots of good sportcars on the road. I know I pass them all the time. |
|
|
Grattis Herr Gaspedal..då blir det en god jul utan DKW :) Frasse |
|
| Var det en handlare eller privatperson som till slut köpte den? | |
|
Gratulationer från mig med :-) mvh/ Anders |
|
|
En handlare från Litauen. Ännu en fin svensksåld och välvårdad vagn som lämnar Sverige. Tack till Er andra =). There are lots of good sportcars on the road. I know I pass them all the time. |
|
Verdi |
Grattis. Jag håller dock inte med J.Lindstrom att 1.8t skulle vara särskilt stressad eller törstig. Du måste ju varva 2.4:an mer för att få ut effekten. Lite konstigt påstående. |
|
Stressen sitter inte i vilket varvtal det är, stressen sitter i hur motorn låter och vibrerar. Stort övertag för sexan här som kan varva mycket mer än fyran utan att låta/verka stressad. mvh/ Anders |
|
Verdi |
Äh. En hyfsat modern motor varken låter eller vibrerar särskilt mycket. Det där är att det ska vara en sexcylindrig motor är ju samma töntiga "religion" som t ex Linux eller Apple på datasidan. |
J.Lindström |
Verdi: Det är inte töntig religion...det är fakta serrö ;) En V6:a är betydligt vibrationsfriare än en R4:a |
| Varför prata V6 på ett BMW-forum? Däremot är det fakta att man aldrig får samma silkesmjuka gång som i en BMW-sexa ur en R4. Då får man kompromissa med balansaxlar, men det är ju att "laga" en bristfällig konstruktion. Klart det skall vara sexa! | |
| Nä V12 ska det vara. | |
|
Ok då, 6 eller fler. Sex skall man ha.....minst! |
|
| En gång om dagen | |
| 12 måste innebära 2ggr om dagen... | |
|
Jag är separerad och cyklar för tillfället. Vad det innebär är bara jobbigt att gå in på :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.