|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Japp! Same same.. //amullo "No no, the speed was fine, it was the corner that was too tight" |
|
| hehe ballt | |
|
mer tips till puckot behövs.. om jag tittar på en nyare bil säg 01/02 om flera bilar kostar 80-90 tusen och gått mellan 15-20K mil och så finns det bilar som gått 20-25K mil som ligger mellan 70-80 tusen... jag föredrar ju självklart en bil med låga mil. men om man är lite snål å tittar på prislappen, är jag dumsnål om jag väljer en bil som kostar 10-20 mindre och gått 5K mil mindre? denna bil är inte avsedd för att pendla med. de jag tittar på är 320 och 325 touring.. |
|
|
Det tycker inte jag. Vet du med dig att du ska köra mycket så kan du ju lika gärna köpa en som gått en bit. Kolla att den är i rätt skick bara. Köper du en bil som gått 15k som sen trillar upp till 22k i din äga så kommer du göra en rejäl förlust på värdeminskningen. Sannolikheten ökar ju självklart att man råkar ut för en problembil om man köper långmilare. Kan bli mycket dyrare än värdeminskningen om du inte kan skruva själv. Gör en ordentlig koll på bilen innan du köper (speciellt långmilare), sök innan vilka fel bilmodellen brukar ha, ta med dig någon som kan om du inte kan själv. Kolla på flera bilar av samma modell innan du bestämmer dig. |
|
|
vad kan de kosta att hänga en drag krok själv? går det övh på BMW utan att lämna in till en verkstad? de är ju lite meck med el:en å så för antalet bilar i min prisklass med drag är hyffsat liten tyvär. å ett drag är ett måste. bilen blir näst intill värdelös om jag inte har ett drag på den. |
|
|
Pendlarebil med drag alltså, då skulle jag kolla på större än 316/318 ialf. Har själv drag på 316i Compen men är mer av "nödfall" drag typ ;-) |
|
|
mja grejen är den att jag skall köpa 2 bilar i ett svep, en pendlar bil å en bil för hemma bruk :) det är hemma bruks bilen (e46 touring) som behöver draget å får gärna vara en årsmodell från 2002 :) pendlarbilen verkar bli en e36 318 av något slag. |
|
| vad är budgeten för pendlarbilen? | |
| runt 20-25 hade jag tänkt mig om jag hittar en fräshing till de priset | |
|
Varför inte pendlarbil med drag? Och en finare bil som du inte sliter på så mycket. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.