AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
4.411

Funderingar på ett konstigt värmeproblem

Sida 2 av 2
m5
324
m5tomten
bmw M5 2009
hej...

det här felet hade jag på min 740 från 2000 och då var det åxå att kanon värme vid rutan och på fötter men inte i nyllet!

då var det den "rullen" som man kan höja o sänka värmen med i mitten på brädan den med en röd o en blå punkt i som strula iaf
Okej det låter intressant. sensorn i mitten kanske slår från och till ibland därför det blir så... Ska ta bort den nu i morgon och se och mäta om det kan vara den, Återkommer med uppdateringar. Tack för bra svar så länge. Mvh Owe
m5
324
m5tomten
bmw M5 2009
ja gör gärna det för vet du att efter att jag skrev tipset till dig igår så skulle jag in till stan med min nya 7a o se på fan den blev nästan likadan som din ...kanon värme upp mot rutan och neråt men sunkig i mitten mot ansiktet!

det liksom kom o gick i varmt o sen ljumet o sen varmt o sen ljumet osv

helt otroligt så nu är jag riktigt nyfiken på att få veta mera:)
Nej men det är ju helt otroligt. Skriver så fort jag fått vetskap om något. Mvh Owe
ja
135
jacobc
F01 740i -09
Jeep Wrangler -88
Jag upptäckte en sak som ibland ställde till det med värmen i min, utan att det var något fel.
Om man ställer någon varm eller kall dryck vid drickahållaren nedanför ac-panelen så flippar värmen ur då sensorn blir uppvärmd eller avkyld av drickan :)
Värt att tänka på då jag har suttit åtskilliga gånger i bilen med en kaffe från macken och undrat om värmespället e trasigt.
m5
324
m5tomten
bmw M5 2009
hej igen ville bara uppdatera lite efter körning idag och samma symtom fortfarande men höjer jag till MAX 32 grader alltså då blir det tok varmt så det verkar ju funka!

och sänker jag till minsta 16grader så blir det kallt som det ska men det är just därimellan!

sedan märkte jag en till sak och det vore kul om nån vet

när man då står på tomgång länge typ 5-10 min så beter den sig lite som om ACn var på ja lite upp i varv för att sedan gå ner så jag tryckte in ACN =snöflingan och då reagerade motorn samt varvet exakt så som den gjorde fast jag hade ACn av innan alltså den steg för att efter en stund sjunka! obs jag kör vanligtsvis utan ACn på alltså släckt!

kan det finnas nåt samband med mitt värme spöke?

tacksam för svar

ja ha nu är mittblåsen utbytta men det kommer fortfarande kall luft där fast man ställer vredet på rött. blir tokig snart på detta någon med fler ideér
Jaha då har man ägnat lite tid igen åt felet. döm om min förvåning när jag satt och hade klimatpanelen ur och tittade på lilla fläkten där i. Den vill inte vara med hela tiden utan måste få hjälp igång helt plötsligt. Har smort upp den igen men den verkar inte vilja starta själv när man har tagit ur panelen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.