AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
59.590

Fabriksleverans av ny bil!

Sida 4 av 5
ol
67
oldie
320d 2009 LCI
Nankang funkar fint, men vilka taskiga replikor det var.. gillade inte djupet i mitten av fälgen
ol
67
oldie
320d 2009 LCI
Så här såg min e91 med m3 19" Länk
Ni
1.573
NiKeMaN
Volvo V90cc D4 AWD Polestar 2020
BMW 118d 2008
oldie. Just djupet i fälgarna är ju det som gör dom till bra replikor. Fälgar med djup är ju mer eftertraktat och sägs generellt se bättre ut.

///Niklas "NIKEMAN" Johansson
ol
67
oldie
320d 2009 LCI
men orginalet saknar väl det djupet?
upp med bilder nu :P
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Niklas: ska bli intressant att höra vad du tycker om det nya uppdaterade chassit som vi har på våra bilar.
Personligen upplever jag en förbättrad styrning.

//Stefan

Mina bilar:Länk
Roffa1
Uppdaterade chassiet, undrar vad består denna uppdatering av. finns detta endast from årsmod 2010?
ol
67
oldie
320d 2009 LCI
Vilken sänkning kommer att du göra?
funderar fortfarande på det... vill ju inte att det ska bli en vinter som denna nästa år om man har gjort en 50mm sänkning fram =/
Ni
1.573
NiKeMaN
BMW 118d 2008
oldie: njaaee? Länk Titta på den bilden....

bmw_jerry...! Det dröjer tyvärr tills imorgon... Glömde kameran hos mina föräldrar förut med alla bildern... :S typiskt!

StefanL: Tyvärr kan jag nog inte säga så mycket... Min förra E9x var både sänkt och rullade på 19"... Nuvarande har bara Dynamic och 17" dubbdäck. Dessutom är det tre månader sedan jag körde min "gamla" E92a och jag har kört 3000 mil med V70 och Passat under tiden.

oldie: Jag vet inte hur jag ska göra med sänkning ännu.... Ner ska den - men frågan är hur mycket och på vilket sätt. Känner jag mig rikare ivår så blir det KW Chassie... Troligtvis är jag lika snål som vanligt och väljer H&R fjädrarna. :) I värsta fall får man väl offra sig nästa höst/vinter o hänga på orginal fjädrarna igen.... För det suger verkligen med låg bil och "riktigt" Svensk vinter.
Visa användare
1.330
Heinz_Keller
VW Passat 2,0tdi Masters Premium -12
NiKeMaN >> du skulle köpt en xD :) Då hade du kunnat åka låg bil utan att fastna :) Grattis till bilen iaf! :)

// Erik
ol
67
oldie
320d 2009 LCI
Nikke: du skrev:
"Dynamic:
LM fälg 285
Sportstolar
Xenonljus
Belysningspaket
M Sportchassie
M Lädersportratt"

men inte ingår väl m-ratten i dynamic?
Ni
1.573
NiKeMaN
BMW 118d 2008
Heinz: Nja xD är överskattat. Jag är inte rädd för att köra fast. Mest träligt o skotta snö med bilen! :)

oldie: Njä den integår inte där - men om man som jag lägger te några tusenlappar så får man den där och ligger då under dynamicpaketet tydligen. Specen är direkt avskriven från kontraktet. Älskar verkligen feta M-ratten...! Riktigt riktigt go att hålla i! :D
Visa användare
1.330
Heinz_Keller
VW Passat 2,0tdi Masters Premium -12
Nike >> Ja, säkerligen. 4wd allt som oftast är ju onödigt. De dagar man behöver använda det är ju jävligt få i mellansverige. Skönt för stabiliteten i modd och på oplogade riksvägar. Saknade det nu i vinter. Hade en quattro för några vintrar sedan och denna vintern så har jag en bakhjulsdriven hisingetraktor att åka med. Nya gislaved men ändå världens näst sämsta (efter e30) vinterbil.

Du får ge frugan en KingCab med plogblad så hon kan köra föra 325an :D

Är det shiftlight i M-ratten?

// Erik
Ni
1.573
NiKeMaN
BMW 118d 2008
Shiftlight är det väl bara i "Performance"ratten om jag är rätt informerad?!

Jo det ska väl erkännas att det är gött med 4x4 nu när det verkligen är vinter... Men jag anser det inte försvarbart att åka med året runt och kosta pengar för att man "kanke" behöver 4x4an vid enstaka tillfällen på vintern :) Vi har ju inte haft så katiga vintrar i Sverige dom senaste tio åren.

Behöver ingen king-cab. Farsan är bonde så vi kan ta store Case Magnum traktorn med snöbladet och snöslungan vid behov så det är lugnt. ;)

Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Roffa1;
Du bör ha den nya servostyrningen, eller kanske var det 2010 som den byttes, är lite osäker.
Vi som har dragkrok har också andra stötdämpare och bussningar vilket gör att bilen känns en aning mer stabil på vägen, synnerhet vid last.

Jag upplever bromsarna som lite bättre. Jag kan ta reda på vilka förändringar i detalj som är ändrade mellan årsmod 09-10. Inte för att det har någon betydelse, men det kan vara kul att veta.

Något som överraskade var att förbrukningen nu stannade på 0,71 ca 20 mil t.o.r till stugan (Linköping-Breviksnäs, hustrun körde;) nu i helgen. Bilen har till dags dato bara rullat 370 mil.

NiKeMaN; Ja vi får hålla ut till vårdagarna innan man kan göra någon riktig utvärdering.
PS Vi får ta en fika och snacka fälg o däck vid något tillfälle;-)

//Stefan

Mina bilar:Länk
Ni
1.573
NiKeMaN
BMW 118d 2008
Stefan: Ja det tycker jag låter Riktigt trevligt! Vore skojj!!

Här kommer BILDER:::: Länk

:D Gööööör-nöjd :D

Roffa1
Stefan: Vet att jag har el-servostyrning (vet dock ej om detta är det allra senaste?)
Vad det sedan gäller el-dragkroken, så räcker det ej med förstärkta stötdämpare bak.
Det tillkommer dessutom förstärkt ram/balk baktill samt utökad kylning för motor,osv.

Något jag söker ingående info om är följande: Den dubbellänkade framaxeln av aluminium med dragsträvor? samt den femlänkade bakaxeln? gäller dessa uppgraderingar för samtliga E9x from 2009. Eller enbart 335.
Undrar likaså på vilket sätt dessa nymodigheter påverkar körningen. (vad är t.ex dragsträvor;-)
Nikeman. Vart har du fått tag på fälgarna med Nakang-däcken. Tycker dom är skitsnygga.
Grattis till en riktig snygg bil. Kommer ge mycket glädje framöver tänker jag.
Fick du köpa den med vinterdäck på 285 fälgen direkt?
Ni
1.573
NiKeMaN
BMW 118d 2008
zootcase: Du har PM. Tack! Ja jag är skitnöjd med bilen faktiskt :) Nja det går inte att beställa 325d touring med comf+dynamic med V-eker 285. Utan jag fick beställa med Stjärneker 286. Men den fälgen är så satans ful att jag fick byta med en annan bil dom precis fått hem som min ÅF skulle ha själva så därför fick jag 285 fälgen precis som jag ville! Dock fick jag köpa lösa dubbdäck som dom monterade dit åt mig.

riktigt snygg.. den färgen passar verkligen bra på e91... nu ska det bli spännande att följa ditt projekt
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.