|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Kan vara fel med tanke på att bilen Kan se riktigt illa ut, samt att man inte kan få M-sport paketet om man "blir först" så att säga. Dessutom så "kan" ju bilen vara full med barnsjukdomar.... Mja jag vete fasen. Står ju en jäävligt snygg 520d i hos "M-bilar" eller vad dom heter som är Imolaröd.... de vore najs :) Eller en 335d sedan jag hittat vore inte heller så tokigt!! =) ///Niklas "NIKEMAN" Johansson |
|
|
Kör man mycket ska man ha en bil man trivs i. Sitta en massa timmar i en tråk-diesel? Nein danke (landade nyss i Düsseldorf..) När det gäller bränsleförbrukning så har min 335i sedan jag köpte den tagit i snitt 0,91 l/mil. Och då är det ingen frökenkörning: 110-140 km/h på lands- och motrovägar med MÅNGA entusiastiska omkörningar. Däremot använder jag inte bilen i stan - då går eller cyklar jag. Mvh Arese |
|
Roffa1 |
Är inte 335i-09 betydligt bräsle-snålare än de tidigare modellerna? |
|
Nikeman: Du lär inte ångra dig om du köper en 335d. De nya 335i ska vara något snålare har jag hört. Men för min del så struntar jag i vilket. Tycker förbrukning kontra prestanda är rimlig ändå. I morgon hämtar jag min nya kärra:-) Ska bli skönt att lämna tillbaka Mini Coopern som jag åkt i nu. //Stefan |
|
Roffa1 |
StefanL: Hoppas du blir nöjd med den nya bilen, synd bara att vädret är så dåligt. Du får väl passa på att köra extra mkt under Lördagen, det ska visst bli soligt då;-) |
|
StefanL: Får se om jag hinner dit före dig imorgon och kika då... Vore kul o se din nya bil ju! Ska ändå förbi AP och snacka lite skit med dom imorgon igen... ///Niklas "NIKEMAN" Johansson |
|
|
Roffa1; Såg att det skulle bil soligt, känns som att vi behöver något annat än bara regn just nu. Nikenman: Tycker absolut att du ska spana in kärran. Ser verkligen fram emot att få montera alla delarna som jag har liggande i garaget, men mappningen kommer jag först göra i vårdagarna. Jag förstår att du saknar din gamla kärra, den var verkligen snygg, helt klart en av de vassaste i Sverige. //Stefan |
|
Roffa1 |
StefanL: Atager att du tänker montera performancegrill på den nya kärran. vet ej om du gjort detta tidigare?, i vilket fall se upp..då det är väldigt lätt att skava av lacken när grillhalvorna dras ut från fronten. (kromdelen är vass som en skalpell) Fick även tillverka ett 15cm långt verktyg för att kunna peta loss de övre clipsen. (tillsammans med en tandläkarespegel) annars hade det ALDRIG gått att få bort grillen hel. Förstår ej hur alla andra gjort som enl uppgift bara petat loss allt med fingarna. |
|
Roffa1, det var superenkelt på min...använde som jag berättade tidigare bara fingrarna och den lossade direkt! Kan dock hålla med om att kromdelen är riktigt vass. //Micke |
|
| Roffa: Skruva du bort dem 4 torx skurvarna som sitter 3-4 cm över grillen. dem syns när man öppnar huven. | |
|
Kanske skiljer sig iom faceliften? /Andreas. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.