|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej! All feedback uppskattas på min annons! Har funderingar på att sälja bilen nu igen, kanske det blir av denna gången... :) Här är texten, då jag inte vet hur man länkar här på AP: Säljer nu min bil som jag gett mycket kärlek under tiden jag ägt den. Påkostad ca 50 000kr, har kvittona på allt! Reg nr: UBW 316 Allmänt: - 18" M5 replika fälgar med Vredestein däck - 17" Original fälgar med dubbdäck - Velourmattor - Harman/Kardon ljudanläggning - Facelift (bl.a. 6-växlar, bi-xenon, LED-baklampor) - Fullständigt rostskyddad av Dinitrol förra året - Lite omlackad för att fräscha upp (bl.a. huv, främre kofångare och bakre kofångare) - Eisenmann race avgassystem - Fullstämplad servicebok - Oljeservice mellan servicarna av mig. Castrol SLX är det som har använts. - Nyskattad - besiktad i somras utan anmärkning Vill ni veta mer så får ni fråga! Vad jag förstått så ligger min bil ganska lågt i pris om man kollar på likvärdiga 330Ci facelift på blocket, så skippa skambuden tack. //Jesper | |
|
Vad begär du för den då? Frasse |
|
| Svensksåld?? | |
|
Såg annonsen nu....verkar ju fin. Men som vanligt från mig...:) tycker du inte den är i dyraste laget ändå? Frasse |
|
|
Är väl ok men tycketr du ska ta bort: "Vad jag förstått så ligger min bil ganska lågt i pris om man kollar på likvärdiga 330Ci facelift på blocket, så skippa skambuden tack." Låt köparen avgöra och konstatera detta själv. Finns tex en liknande (vid en snabb koll) för 139' och bara drygt 8000mil. |
|
|
Begär 140 000kr för den som inte sett annonsen. Ja, svensksåld är den, det borde jag skriva in! BjörnB: Jag tror jag vet vilken du menar, men den verkar vara borta när jag kikade nu, men den hade automat och ingen multifunktionsratt (=fult)... Sedan finns det bara en 330Ci facelift på blocket som är billigare än min, men den har inget M-paket och har gått längre. Det är det enda som går se i annonsen iaf, för det står inget mer än telefonnummer. Får jag inte ungefär det jag begär för den, så säljs den inte, enkelt, så därför, inga skambud. Jag kommer ändå aldrig överväga dem. Skulle jag däremot behöva sälja bilen så är det klart att man kanske skulle fått nöja sig med ett lägre bud. //Jesper |
|
|
Tror också att 140' är i högsta laget för din bil , bilen ser fin ut och verkar välskött men är ändå snart 7 år gammal och gått en del så var glad för allt över 110' . Extra utrustning som köpts efter och service och reparation får du inte ut mycket för däremot är det bra med dokumentationen ( kvitton ) för att visa att den är välskött. Det beror på om du vill ha bilen såld eller bevara den och njuta ett tag till . Den kommer inte bli mer värd om ett år ! Som BjörnB säger låt kunderna själv bestämma om det är OK pris jämfört med andra. |
|
|
Den finns kvar. htp://www.blocket.se/goteborg/330_ci_extremt_valvardad_24369207.htm?ca=14&w=3 Visst, ingen multiratt och automat (som inte nödvändigtvis drar ner priset). Men betydligt färre mil. Om skicket är motsvarande har jag ingen aning om. |
|
|
Rätt länk www.blocket.se/goteborg/330_ci_extremt_valvardad_24369207.htm?ca=14&w=3 |
|
| Är väl lite hårt att säga att den är för dyr med argumentet att det finns en (1) bil på blocket som är billigare... Är kravet med en ny annons att man måste vara billigast? Vid en snabb titt så fanns det motsvarande bilar med en prislapp upp mot 189'! Jag tycker det verkar vara rätt nivå att prova, säljs den inte så får du fundera om priset ska justeras eller om du ska behålla. Kan kanske vara mer lättsålt till våren. | |
|
Där var den! Sedan har ju jag de fälgarna till vinterdäcken som han har till sommardäck... De borde ju också spela någon roll, den är helt enkelt inte lika snygg... Men den har ju milen på sin sida då. Ska jag sänka priset ner till en 110-120 så ligger jag ju bland bilar som inte är faceliftade, 1-2år äldre, sönderstylade, har fel färgval och utrustning... Så det känns absolut inte rätt. men nog talat om priset, vill ingen köpa så är det så. Något annat man kan tänka på? //Jesper |
|
|
Tack Keiser! Någon som förstår mig iaf! :) //Jesper |
|
|
Att jag tog upp priset var pga säljarens egen kommentar i annonsen om hur billig bilen var. Ville visa att det finns bilar som är minst lika billiga/prisvärda. Jag menar inte att Lecars bil är fel prissatt, har inte den kollen på 330e46 längre för att kunna påstå det. Bilen ser trevlig ut och resultat från annonsen kommer ge svaret. Lycka till med försäljningen! |
|
|
BjörnB: När du sa de på det sättet förstod jag... Tog bort det ang. min prissättning och behöll bara att jag gärna slipper skambud. //Jesper |
|
|
Tycker inte priset är så tokigt alls. Is i magen, och kanske vara öppen för en mindre (med betoning) prisdiskussion? Utan att ha sett bilen är det svårt att säga något, men om allt är tipptopp (!) så hade jag sagt minst 130k alla dagar i veckan. 330i manuell är eftertraktad, lite "mini-M3" med lägre kostnader. |
|
| Jesper: Jag hittar inte längre annonsen, är bilen redan såld? Det skulle inte förvåna mig, jag tyckte att bilen var vettigt prissatt. Hade det inte varit för att jag håller på att renovera hemma och har behov av lastutrymme och dragkrok så hade kanske jag köpt den istället :) | |
|
Åsbrink: Den hade varit såld om inget annat... Var en kille som skulle hämtat den idag. Men jag klarade inte av att sälja min kära bil, så nu ska den snart in i garage för vinterförvaring! =) //Jesper |
|
|
Men det var ett jäkla ringande på bilen den korta tiden den låg ute iaf! //Jesper |
|
| Då kan jag bara hålla tummarna att du ångrar dig igen och vill sälja till våren, då är jag nämligen ute efter en precis sådan bil som du har. Men den chansen är väl liten.. | |
|
Risken finns till våren faktiskt... Men man vet ju aldrig! =) //Jesper |
|
|
Nu är bilen till salu igen... om det var någon här som var sugen? //Jesper |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.