|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| kan det kanske vara oljan som är dålig? en vild gissning, men har inte bytt olja på länge, och när den blir sliten blir den juh tunn o så, den kanske blir för tunn och oljan drar sig till lyftarna när den står ett tag?!? | |
| kan det vara oljan som är för tunn och dålig som ställer till det? om den är tunn kanske den rinner in för lät, för den startar juh bara när jag tagit ur reläet till bensin pumpen, snurrar allt som allt i 2 min och sen sätter i det o startar, då dräneras den kanske och när jag ställer den sen igen kanske det rinner tillbaka????????? | |
|
Stänger du bara av den varm, får du inga problem med överfyllda lyftare vid nästa start. Oljan är det inte, även om det kan vara bra med fräsch olja. Låter som om det är något annat som strular lite sporadiskt. Kanske bränsletillförseln. Bränslepumpen kanske är dålig och inte startar varje gång. Eller ett igensatt bränslefilter. Hur såg det ut när den startade? Mycket svart rök och hostande? I så fall är det tecken på att den var sur och att bränsletillförseln inte är bekymret. |
|
|
ne ingen svart rök men den rök väll kanske mer än vanligt, hostade lite vid dom låga varven innan den startade helt, men bara i starten, pumpen startar alltid, men när den inte startar så är det bara att ta ut reläet till pumpen, mala 20 sek på starten, sätta i reläet o starta! vart sitter filtret till soppan på den då? MvH Jimmy |
|
| Hej, jag bytte oljan i bilen, och efter det gick den igång o startade hur bra som helst, så fort jag startade upp den efter oljebytet så var den som ny! så nu har jag haft bilen & kört i i 2veckor, helt utan minsta problem & bekymmer!!! Men igår på kvällen skulle jag åka o hämta pizza! TVÄRDÖD !!! vad fan kan det vara nu? kan det vara oljan som blivit dålig igen? kanske kan det vara bränsletrycksregulatorn som ger för hårt tryck så bensin blandas med oljan och gör den för tunn med tiden? lr är dete någon som har någon ny idé med vad tusan det kan vara för fel på åbäket och oljan? | |
|
Nej, oljan är det inte. Låter ev. som en krånglande bränslepump. Har du lite bensin i tanken (under 15 liter)? Finns en jetpump som pumpar bränsle mellan tankhalvorna. Är den paj, får den inget bränsle med lite i tanken. Bränslefiltret kan det också vara. Tror det sitter under bilen, men någon som kan E36 bättre kanske vet bättre. Om du lyssnar under bilen vid tanken, samtidigt som någon slår på tändningen bör du höra pumpen en kort stund då den startar och bygger upp tryck. Är det inte något av dessa fel så är nog en koll av felkoder inte så dumt. |
|
|
Men efter oljebytet så startade den & gick hur fint som helst? den startade på första försöket och sedan dess har den alltid startat, tills nu... och lite bensin var det i den när den började krångla, men den startade och gick fint i några mil & 2-3 dagar körning innan jag tankade nästa gång. nu är det väll ca 15mils körning kvar innan tanken är tom igen kan jag tro, och soppa filtret, om det var det skulle den väll inte gått igång förra gången överhuvud taget utan ett byte av det? MvH Jimmy |
|
| Stopp i bränslefiltret kan nog börja som lite sporadiskt fel till en början. Likaså en bränslepump som håller på att ge upp. | |
|
ok, jag får ge mig ut o kolla över bränslefiltret då! MvH Jimmy |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.