AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
6.211

E39 - Hur viktiga är milen..?

Sida 2 av 2
Haas,
Var det du som köpte den silverfärgade med ljus skinninredning som var till salu i Gävle..? Var själv intresserad av den men på tjänsteresa när jag såg den.. såld när jag var hemma igen... :-(

De slitgrejor som kommer vid de här miltalen kan jag ta att man behöver byta, det görs ju på en bil som fortfarande bör vara fräsch. Mekansikt i övrigt (motor -växellåda) tror jag inte det ska behöva vara några problem med lite mer mil ( möjligen kopplingsbyte då). Det som stör mig på att köpa bilar som gått längre är att inredning och lack mm tappar i fräschör ( typ stolar som börjar bli nedsuttna och tappar formen)
He
159
HenkePenke
535D GT -11
530D E61 -05
318D -11
530D -01 slog precis om till 39000 mil. Går kanon utan större reparationer...

Jag köpte den vid ca 17000mil för 5,5 årsedan då var turbon bytt vid ca 12000mil.

Det största jag bytt var ACkompressorn i sommras ca 6500:-
Sm
511
Smajly
318D Touring -12
X3 2.0D Aut. -08
320 E46 Cab -01
525i -03 med M-sport paket.. Köpt i augusti förra året, då hade den 13700 på mätare och den har nu gått nästan 14500.. Skönaste bil ja nånsin ägt o kommer ha ett tag framöver.. skönaste som finns att köra med på vinterväg.. ligger som ett tåg på räls..
Har inte direkt koll på om det bytats några större grejor tidigare men själv har jag inte bytt nånting.
Snart dags för service men det räknas ju inte för det är nått man måste göra vilket fall som helst.
Miltalen spelar väl ingen roll så länge bilen servas bra och går bra i motor så går dom där ganska länge o brukar hålla priset ändå
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.