|
Sida 5 av 5
|
|
|---|---|
|
kanon, tack för svaren! Mvh Johan |
|
|
Har kollat lite på CSL fälgar som ska sättas på till våren. Har hittat en kille som hade god kunskap av tidigare erfarenheter och de mått jag ska ha på bilen är. Det får bli VMR, eftersom dom är de enda som har dessa storlekar. Fram 8.5x19 ET40 med 225/35-19 Bak 9.5x19 ET45 med 255/30-19 Har sett bilder och det ser sjukt bra ut, trots med bara med bara M-chassit men jag tror det blir en sänkningssats också för att få ner han på backen lite. Det man har noterat är att framfälgen sticker ut lite grann i fram men det är lätt fixat hos fälgfixarna för 500:-/st så får man lite högre ET och fälgen kommer därmed in lite grann. Det jag funderar över är om det blir för stort att sätta 19" på 1-serien? Har tidigare haft allt från 17"-20" på min tidigare golf gti och 20" var väl lite väl bra men 19" var optimalt. Mvh Johan |
|
|
bak brukar också bli problem om man sänker vad jag hört, vad gör fälgfixarna för att få högre ET? angående om det är för stort så är det ju en smaksak, snyggt och obekvämt eller mindre snyggt och bekvämare(om man tycker stort är snyggt;) ) |
|
|
Jag har snackat lite med Viktor på Schmiedmann och han har pressat på 9.5x19 på en av dom 1-serie han hade och då var dom tvungna att modda lite på hjulhusen, se bild: Länk Länk Den bilen är ganska mycket sänkt, den har M-chassit samt Lowtec 50/30 (sänkningssats). Det är väl max vad som går att ha men då får man som sagt modda lite grann. Eftersom fälgar sticker ut lite fram kan fälgfixarna svarva ner fälgarna lite grann så kommer dom in och sitter mer perfekt! Jag tycker 19" sitter som en smäck men är rädd för att det ska bli samma dilemma som med golfen när jag satte 20" på golfen, blev stötigt, väghållningen och prestandan blev kass samt att långkörningar inte blev något bekvämt alls. Ni som har monterat 19" och kört längre sträckor får gärna kommentera lite! Mvh Johan |
|
| så dom svarvar alltså av på insidan vid navet? | |
|
Det var en kompis som sa det till mig så det antar jag! Ska kolla närmre ifall jag behöver det när fälgar väl är hemma. Mvh Johan |
|
|
Då går man i tankar på att sälja bilen till förmån för något häftigare bensindrivet. Vad tror ni man kan begära för bilen nu när den är 7 mån gammal och gått 1600 mil ? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.