|
Sida 1 av 5
|
|
|---|---|
|
Som min rubrik lyder så blir jag snart ägare av en bmw, beställde en 120d hos AutoPartner i Växjö tidigare i veckan. Mycket bra service av säljaren och hoppas allting ska gå smidigt fram till leverans v.51 och därefter självklart. Efter lite läsande här på AP så hittade man en utrustning som passade mig väl. Jag valde följande spec. BMW 120d 5-dörrar Färg: Le Mans blå Metallic Klädsel: Läder Boston Svart Paket: Advantage+Comfort i komb. M Sportpaket 249 Multifunktion i ratt 2MH LM Fälg Dubbeleker 208 M 18" 2PA Låsbultar 337 M Sportpaket 339 Shadowline 431 Automatisk avbländbar innebackspegel 473 Armstöd fram 481 Sportstolar 493 Färvaringspaket 4MG Interiörlist Aluminium Glaciär silver 507 Pak Distance Control (PDC) bak 520 Dimljus 521 Regnsensor 534 Klimatautomatik 540 Farthållare 563 Belysningspaket 704 M Sportchassi 710 M Lädersportratt 715 M Aerodynamikpaket 775 Individual Anthracit innertak 320 Ej modellbeteckning 420 Tonade sidorutor bak samt bak bakruta 423 Velourmattor 441 Rökarpaket 522 Xenonljus 5DC Fällbara huvudstöd bak 609 Navigationssystem Professional 676 HiFi Högtalarsystem 6FL USB-Anslutning Ska riktigt kul att hämta ut bilen från hallen, blir en fin julklapp i år! Mvh Johan | |
| Jag tycker du ska lägga till PDC även fram. | |
Ghost Rider |
Välkomen in i diesel träsket det kommer bli många fina mil i nya räcern Christer Andreasson BMW 123D Coupe |
|
Tack, ska bli trevligt att inta första steget i diesel världen. Enligt vissa t-shirts så luktar ju riktiga män diesel :) Hade tänkt att använda M-fälgarna till vinterfälgar och sätta vinterpuckar på dom. Vad ska man ha för dimmension samt däck, förslag? Mvh Johan |
|
| Jag tycker du ska lägga till taklucka, det blir mycket ljusare i bilen. | |
|
Takluckan rekommenderas här också.. Själv har jag satt 208:orna på vinterdäcken och kör med M216 på sommaren - tycker de passar bra på ettan!!! PDC fram verkar onödigt, men med navi får man väl PDC:n visualiserad och då skulle jag nog välja till det fram bara för att det är häftigt!!! |
|
|
@Marcus555 Vad kör du för dimmension på dina vinterdäck? Mvh Johan |
|
Ghost Rider |
205/55-16 hade jag på min 120D Christer Andreasson BMW 123D Coupe |
|
Jag tänkte köra med 208 fälgarna 18" vintern så bör man köra med samma dimmension som på sommaren? För fälgarna är 8x18 bak och 7.5x18 fram Ska ringa till min däckhandlare imorgon och höra efter! Mvh Johan |
|
| grattis till en fin bil :D tror att du kommer få många underhållande mil :D | |
| jag tog samma dimension som på mina 17" sommardäck, 205/50-17 fram och 225/45-17 bak, hoppas det funkar bra | |
Ghost Rider |
ju bredare vinterdäck man har desto sämmre Christer Andreasson BMW 123D Coupe |
t-quick |
oj la precis ut min blocket och här på powerbörsen, också en blå 177hk i växjö :) |
|
@Ghost Rider Så rätt så, men det måste ju se bra ut också på fälgen :) @t-quick Redan trött på 120d ? Mvh Johan |
|
| Välj den finslipade alulisten utan extra kostnad istället för glaciärsilver. | |
| finns alcantarainredning till 1-serien?? varför itne ta den isåfall.. visst är skinn snyggt men tycker att det blir så klibbigt när det är varmt ute och det blir så kallt på vintern | |
|
Står till 99% i varmgarage så skinnet blir de, tänkte välja den längslipade först men ångrade sedan mig. Tycker den glaciära passar bra in, känns orginal M-paket på nåt sätt :) Mvh Johan |
|
|
Du har helt rätt spec tycker jag. Visst man kan alltid lägga till en taklucka här och en PDC där men de flesta måste ju kompromissa lite av ekonomiska orsaker. Dock hade jag valt att köra med en smalare dimension på vinterdäcken för bättre väghållning och framför allt lägre pris. Jag vill inte dra igång hela runflat-diskussionen men vid köp av nya däck hade jag inte köpt runflat. |
|
|
Tänker inte heller köpa runflat, har testat och det är bättre att köpa "vanliga" ostar. Blir nog att jag kör på samma dimmension på vintern eftersom utseendet bak kommer blir ap-fult med smalare däck med tanke på dom stora hjulhusen. Vad det gäller PDC fram så känns det överskattat därav valde jag inte till detta, taklucka känns 80-tal ska man ha öppet så får man köpa cab :) Mvh Johan |
|
| Får man fråga vad den kostade till slut? Den är ju inte lite utrustad... :) | |
| har du funderat på 3-dörrars föresten? tycket att det är mycket snyggare | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.