|
Sida 4 av 5
|
|
|---|---|
| Johan, ska funka bra med över ET45 med originalhöjd OM det är samma plats som på coupen | |
| ja just det, fram samma ET fast 8,5" bredd optimalt vore nog 8" fram ET45, 9" bak ET50 men antar att du kollar efter CSL fälgar? | |
|
ja precis, det är dom jag kollar på. Tror dom skulle passa ganska bra. Finns det inte sådana som är anpassade för 1-serien? För M3 modellen går väl inte för sig med 9.5x19 ET27 Mvh Johan |
|
|
om du vill beställa från USA så kan du kanske snart få 18" CSL fälgar med bra offset Länk annars får det nog bli ET45 som gäller, ET27 får du aldrig på utan att modifiera MYCKET! men som sagt det kanske tar i någonstans ibland med ET45 med originalhöjd(vad folk sagt till mig) |
|
| har du fått bilen? | |
|
Qbone, tack för svaret! Hade tänkt mig 19" till våren, får se vad det blir..finns ju lite att välja på! bmw_jerry, har faktiskt redan varit och hälsat på han:) jag hämtar den imorgon eller på torsdag, ska bli riktigt skoj! synd bara att det är sånt skit väder just nu lagom till man rullar ut. Men men skitig kommer den bli oavsett så det är bara köra på! BBS CK i 19" borde väl passa rätt hyggligt också tycker jag eller vad säger ni? Är det orginal 19" som gäller ? Mvh Johan |
|
| nemas problemas:) om jag hinner så ska jag skicka iväg lite pengar ttill nya fälgar imorn:) | |
| har för mig att jag sett en 3-dörrats med bbs ck och den var riktigt riktigt snygg :D | |
|
Qbone, ska du beställa CSL 18"? Mvh Johan |
|
|
bmw_jerry: Länk den tro? JWO: nepp, jag ska ha Work VS-XX :) |
|
|
Sån svart orginal grill har jag beställt men jag har nästan ångrat mig och funderar på att beställa den helkromade istället som 130 har orginal om jag inte minns fel. Vad är snyggast egentligen? Orginal med svarta ribbor Helt svart kromade ribbor ? Mvh Johan |
|
| helt svart! | |
|
jag gillar antingen helsvart eller helkromad beroende på bilens färg.. Qbone: nej det var inte den jag menade..den jag menade var vit |
|
|
Hämtar vagnen imorgon efter lunch och gti:n är inlämnad idag hos bmw så nu står man utan bil för tillfället :) Svarta grillen ligger i baksätet och korta antennen är monterad. Monterar nog grillen till våren ihop med nya fälgarna. Angående vinterdäck så kör jag nu på M-fälgarna 208 M 18" skodda med Hankook W300 225/40-18 runt om. Tänkte köra med bredare baktill men då hade rullomkretsen blivit fel, så samma runt om blev hur bra som helst. Ser också bra ut både bak som fram. Tänkte göra mig av med Bridgestone däcken som satt orginal, 215/40-18 fram och 245/35-18 bak. Blir nog att sälja dessa till våren. Mvh Johan |
|
|
Lite bilder och information om bilen på garaget.org Länk Mvh Johan |
|
| fasiken vad snygg den var:D rikligt utrustad dessutom | |
|
Har en 120d diff? Läste att 118d inte har det och blev fundersam! Mvh Johan |
|
| 120d har inte diff. Det är bara 130i och 123d som har diff. | |
| Som tur har alla 1-serie diff. Och antispin inbyggd i antisladden. 123d och 135i (ej 130i) har dessutom elektronisk spärrdiff med DTC på eller med antisladden helt avstängd. Men det går bra att sladda med alla i dagens väder... | |
| 130i har elektronisk spärrdiff | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.