|
Sida 3 av 5
|
|
|---|---|
| BMW Berra och Onehp. Har era bilar taklucka? Om inte, varför? | |
| Chris87:Min har taklucka. | |
| Ja det var ettan jag pratade om... | |
|
Det sitter ju ett ovalt slutrör på en 120d, om man nu ska byta ut detta vad rekommenderar ni? Vill inte byta system för det känns helt onödigt, så bara så man får 2 slutrör ut. Mvh Johan |
|
| Du skulle ha bytt dig en 130i då har du fått 2 slutrör på köpet | |
|
Nu kör man en del så naturliga valet blev diesel. Tror inte en 130i har samma förbrukning som en 120d... Mvh Johan |
|
| JWO:Det tror inte jag heller, men helt klart roligare att köra och vilket motorljud när man drar på det är värt en hel del bara det.(INGEN TRAKTOR HÄR INTE) | |
|
Traktorn kommer få en kompis om cirka 1 år så jag får klara mig tills dess, kan säga att traktorn får ingen likasinnad polare :D Mvh Johan |
|
| Får man fråga vilken polare då? | |
| snälla säg 135:) | |
|
Är en stor Porsche fantast så åt de hållet lutar det åt men man hinner ändra sig flera hundra gånger innan dess så den som går levande ur kriget får se :) Mvh Johan |
|
|
Vet inte om det ens finns till ettan, men har kört gubbens 320d xDrive ett par dagar nu för jag skulle lasta lite. Är helnöjd med utrustningen i min etta förutom 2 saker: 1. Helljusassistenten Ok, den är inte felfri, bländar av ibland mot reflekterande stora vägsskyltar och bländar inte av för mötande trafik alla ggr (men när dom ljusstutar reagerar den som blixten tycker jag). När jag emot bättre vetande har hemlängtan tror jag den här gör mig till en klart bättre chaufför... (kanske säger mer om mig än utrustningen...) 2. Automatlåda! visst, manualare har sin charm, men med ban-ambitioner, vem köper en 120d? Inser själv ett år för sent att jag börjar bli vuxen jag med :) Men smaken är som baken. Å andra sidan har gubben i sin bil missat USB-anslutning vilket är för mig obegripligt. Lycka till iaf, du lär bli nöjd oavsett! |
|
|
hur fungerar det med den såkallade "inkörningen" av en diesel ? Mvh Johan |
|
| står i instruktionsboken, har för mig om att det stod inte varva över 3000 varv dom första 250 milena, sen öka successivt | |
|
Ok, tack för detta. Kör rätt mycket så dom 250 milen kommer gå snabbt, vad snittar du med din 123d landsväg? Mvh Johan |
|
| landsväg blir det väl runt 0,5, håller man sig till laglig fart lite under 0,5 | |
|
hehe...din drar typ hälften mot min Qbone :) Strax under litern om man kör lagligt och strax över om man gasar. |
|
| ForesT, jag har ju en traktor! 135:a skulle ju inte vara fel! | |
|
bilen landade igår förmiddag hos återförsäljaren och jag var där idag och spanade såklart :) Såg mycket bra ut och jag ångrar ingeting vad det gäller utrustningsväg, lite sent annars kanske men allting kändes bra! Inga transportskador eller liknande heller vilket var skönt, kommer att hämta ut bilen i mitten på nästa vecka. Ska bli väldigt kul faktiskt att börja köra diesel, när man kör GTI:n i dagsläget så känns det som man kommer spara många droppar i framtiden! Mvh Johan |
|
|
Lite tidigt ute men hur brett kan man köra på sommaren. Går det med 9.5x19 bak och med vilket ET som är max så det ser snyggt ut? Ge gärna tips på bak och fram! Mvh Johan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.