AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
63.758

Snart är man en i gänget!

Sida 2 av 5
Visa användare
251
JWO
BMW 520d -11
Citroen C1 -07
Snyggare helt klart men tyckte bilen passar bättre med 5 dörrar sen tänkte jag på andrahandsvärdet. Man vänder sig till bra många fler med 5 dörrar än med 3 dörrar tyvärr.. får bli 3 dörrar på andra bilen sen som blir lite roligare :)

Mvh Johan
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Grattis till en fin bil, bra val av utrustning.

//Stefan
Visa användare
251
JWO
BMW 520d -11
Citroen C1 -07
Tack, känns mycket bra måste jag säg!
Ska bli kul att köra ut med traktorn från handlaren =)

Mvh Johan
Nog är det en traktor alltid(skämt och sido)
Visa användare
251
JWO
BMW 520d -11
Citroen C1 -07
Snygg traktor om inte annat :)

Mvh Johan
Visa användare
427
Marcus555
X5 xDrive 40d M-sport -14
Audi A3 SB 1,8 TFSI -18
har samma dimension på sommar- och vinterdäck.. har det inte i huvudet, men sommardäcken är ju original som följde med...

Kan inte påstå att 18" vinterdäck är optimalt.. slirar en del trots att det inte är rft. Snyggt är det dock!
Visa användare
251
JWO
BMW 520d -11
Citroen C1 -07
Snyggt går före allt ;)
Det ska ju givetvis fylla sin funktion också, dom flesta har sagt att 225/40-18 runt om blir bäst.

Är det någon här inne som tycker någonting annat?
För jag har för mig att det sitter 215/40-18 fram orginal ?

Det var enligt däckgubben rätt svårt att få tag i....

Mvh Johan
Jag har 225/45-17 på vinterdäcken
Visa användare
288
Cab-Ingemar
120d cab -09
320d xdr touring 2012
Golf cab 1980
R1200c Independent
Kör stenhårt med 16", generationsklyfta?
Visa användare
251
JWO
BMW 520d -11
Citroen C1 -07
kanske är en generationsfråga men eftersom man kör såpass mycket av året med vinterdäck så måste man ju satsa på en par snygga och passande fälgar att köra runt på.
Hur kul är det att köra runt på t.ex. plåt halva året som många gör idag, visst det är blaskigt och skitigt men ändå.

Mvh Johan
fr
403
fredo
F20 M135iA -16
Jag ångrar verkligen att jag köpte 16", skulle tagit minst 17" i efterhand. Bilen tappar jättemycket av sitt utseende, den kräver mer än 16" för att se ut som den är tänkt. Man valde ju trots allt bilen mycket för att den är snygg, och helst då mer än halva året...

Men jag tror egentligen att man ska passa sig för att åka med 215 och 245 mixbredd på vintern, bilen tenderar att bli mycket orolig i snö/slask då de bredare bakhjulen kasar i de smalare framhjulens spår.
Visa användare
251
JWO
BMW 520d -11
Citroen C1 -07
Satt och kollade i en bmw orginal katalog nu och jag har nog läst fel,
fram fälgen på 208:orna var 7.5x18 och bak 8.5x18.
Då borde jag väl köra på 225/40-18 runt om?

Ska beställa däck här i dagarna så man har det klart.

Mvh Johan
Skippa PDC och fällbara nackstöd. Välj taklucka. Ytterst få bilar som har det och du märker suget här (=bättre andrahandsvärde (förhoppningsvis)).

På en sådan här std bil hade jag även skippat M-paketet men väl köpt M-sportratten och sportstolar i läder. Fram- och bakspoiler kan eftermonteras.
Qb
278
Qbone
BMW 335i -08
äsch, skit i taklucka! helt onödigt sen AC:n uppfanns! PDC kan vara mycket bra att ha! och M-paketet tror jag drar upp andrahandsvärdet mer än takluckan.
Qbone:Taklucka är bättre än vad du tror, mycket ljusare i bilen
Qb
278
Qbone
BMW 335i -08
BMW Berra: vad ska jag med ljus till? blir bara bländad av skiten på sommaren(jo jag vet att man kan stänga den)
Qbone:Smaken är som baken delad och det är väl tur det.
Qb
278
Qbone
BMW 335i -08
BMW Berra: hehe jo visst är det så:)
Använder takluckan hela tiden, står öppen på motorvägen även i dessa dagar när det regnar. Kommer inte in minsta vatten, men frisk luft får man på ett sätt AC:n aldrig kan ge.
Onehp:Håller med dig hel och hållet talucka ska det vara ser dels mer exklusivt ut.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.