|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Jag konfirmerar det Ardberg skriver, var och varannan villaägare häromkring har släp. Jag har haft släp i 10 år och det är nog den bästa investeringen jag gjort. Den har betalat sig många gånger om och skulle jag sälja den idag skulle säkert få halva nyanskaffningsvärdet för den. Vi har 1 kombi och 2 limousiner och vist är det bra med kombi men moderna kombibilar är inte så mycket bättre än en genomlastningsbar limo. Undantaget är fallet med barnvagn men då ska det vara en stor kombi, vi hade en Discovery på den tiden vi hade barnvagn och den fällde vi inte ens handtaget på utan aktiverade endast bromsen. |
|
|
Kan tillägga att jag körde 180 cm långa saker i A6:an, utan att behöva flytta fram framsäten. Är något mer skrymmande lånar jag föräldrarnas bil och släp så löser det sig. Vorsprung durch freude am fahren |
|
|
Prisbilden på just beg. släp ser ut som prisbilden gjorde på bilar "förr": 18-22000:- för ett 20 år gammalt släp när man får ett nytt för samma peng , totalt vettlösa fantasi priser på beg. släpkärror Exempel: Länk Länk Länk Länk |
|
|
Länk Finns nya släpkärror(dock inga jättekärror) för faktiskt mindre slantar än dessa begagnade exempel "Gasarn" visar, exemplet jag ger är visserligen obromsat och inte speciellt stort, men jag tror detta räcker långt för dom flesta.. Obromsade släp är ju nästan att föredra iaf ur underhållningssynpunkt, släp står ju ofta länge och det kan bli problem med bromsarna då.. Mvh Janne. |
|
|
Ha,ha, blev lite fel där.."Underhållningssynpunkt"... Tja, varför inte ;))) Mvh Janne, |
|
|
Janne: det var ju just det som var poängen!! Kolla Blocket och du hittar "massor" med nya släpkärror (även bromsade) för omkring17- 20000:- så varför skulle nån vid sina sinnens fulla buk då betala 17500 för en 20 år gammal skabbig och ful ÅTM eller Fogelsta?? Prisbilden är precis lika sjuk som den var på beg bilar innan importen blev "fri" i början/mitten på 1990-talet Vill minnas att begärt pris kring 1996 för en 518i-91 var ca 115 000 med 10 000 mil på mätaren.... inte illa för en bil som ny kostat ca 170 000 |
|
|
Jag nyanserade ju din fina poäng lite om du "lusläser"...jag skrev ju att dom t.o.m. var billigare :) Mvh Janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.