AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
9.445

Någon som tittat på dessa M3 E46, som ligger på Blocket nu?

Sida 2 av 4
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Stacken: det är väl ingen som överhuvudtaget kommenterat bil 1 förutom den tidigare ägaren och du själv. Tycker också den verkar vara värd att titta närmre på om man letar M3.

___
//Ulf
Ulf: det har jag väl inte sagt heller :-) .
Men jag tycker att det generellt är en lite konstig attityd ibland. Åh shit, en M3:a till salu, det måste vara nåt skumt med bilen :o) .
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Fast onekligen så var det rätt mycket skumt med den sista vi diskuterade (den hos ECOmotor)...

-------
//Lövet
andreas_lofgren: Det var det säkert, för det var det väl... :o)
Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
andreas:

Anledningen till att bilen hos Ecomotor diskuterades var ju att den VAR skruvad... inte gör den bilen att alla M3 är skumma..

// Daniel
Visa användare
591
Schmiedmann
BMW M4 -14

BMWSC #652

www.schmiedmann.se
Håller med... Förstår inte vad ECO motors M3'a har med denna att göra?

Mvh
Viktor Örtegren
E-post: viktor@schmiedmann.se

WWW.SCHMIEDMANN.SE
Vi har ALLT till BMW!
Fr
258
Fredde71
F31 320d M Touring -13 Min första nya bil! Byggd Juli 2013.
E46 M3 SMG -03

Honda NX650 Dominator -88
Husaberg FE400 -97

BMW CS#7985
BMW SC#997
Tack Peo.K och Stacken för era inlägg! Skönt med en kommentar från en tidigare ägare samt en med kunskap om bilen. Den är helt klart intressant, men den saknar smg...
Kan inte bestämma mig ang detta. Har tidigare varit helt klar med att en "sportbil" ska vara manuell. Men efter att kört min 330 med smg så börjar jag gilla det. Och då ska ju lådan i m3 vara sju resor bättre (snabbare) än den i 330:n !
Har tyvärr inte haft förmånen att ratta en m3 med smg ännu.
Någon som har seriösa kommentarer om smg kontra manuell?
Oc
122
October1st
BMW 530d Touring-12
Du kommer definitivt inte att ångra dig om du köper SMG. Se till att provköra en, sen är du fast!
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Spajjs: Den (och liknande fall) förklarar skeptisismen mot importerade M3or. Det var väl inte så så svårt att se kopplingen?

-------
//Lövet
Visa användare
591
Schmiedmann
BMW M4 -14

BMWSC #652

www.schmiedmann.se
Statistiskt sätt så borde folk inte vara ett dugg rädda för att det ska vara något skumt med importerade bilar men tyvärr så är det ju så att om det händer med en så tror folk att det är likadant med alla.

Men helt seriöst så fattar jag fortfarande inte vad ECOMotors M3'a har med denna att göra?

Det är lite väl långsökt att tro att det skulle vara något skumt med denna för att ECOmotor hade skruvat sin...?

Det dom har gemensamt är att dom är importerade.

Varför skulle svensksålda bilar vara skruvade mer sällan än importerade?

Mvh
Viktor Örtegren

WWW.SCHMIEDMANN.SE
Vi har ALLT till BMW!
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
"Varför skulle svensksålda bilar vara skruvade mer sällan än importerade?"

För att det är enklare för en svensk att kolla upp en svensksåld bil.
Visa användare
591
Schmiedmann
BMW M4 -14

BMWSC #652

www.schmiedmann.se
Joo det är ju sant men ändå långsökt att tro att alla importerade bilar är skumma.

Mvh
Viktor Örtegren

WWW.SCHMIEDMANN.SE
Vi har ALLT till BMW!
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Fredde 71:

Jag grubblade oxå fram o tebax ang smg-lådan....har haft flertalet manuella M3:or och när jag för ett tag sen skulle bli med M3 igen så ville jag prova smg. det ångrar jag INTE. Just valmöjligheten att kunna glida i läge D, eller använda paddelläget som är RUSKIGT snabbt tycker jag väger över den manuella lådan...Dock krävs det lite körning för o lära sig lådan riktigt.

Mvh Peter

Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
"Joo det är ju sant men ändå långsökt att tro att alla importerade bilar är skumma."

Absolut, de flesta BMW jag har ägt har varit privatimporterade. Inga som helst problem med det.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Under de 8 år jag har varit medlem här på AP har ungefär 50 bilar avslöjats som skruvade. 45 av dessa har varit importerade. Do the math!

-------
//Lövet
Visa användare
591
Schmiedmann
BMW M4 -14

BMWSC #652

www.schmiedmann.se
Ok så 90% av alla bilar som är skruvade är även importerade... Det säger ingenting...

Men endast 45 importerade bilar har avslöjats som skruvade på 8 år!

8 år, förstår du hur många bilar som blivit importerade under denna tiden som det INTE varit något skumt med?

Do the math och inse att om man tittar på riktig fakta så är det inte ett dugg riskabelt att köpa en importerad bil om man är uppmärksam.

Men visst är det svårare att kolla upp en bil som kommer från utlandet och just därför ska man endast köpa en importerad bil om all dokumentation finns.

Men att säga att det är något skumt med de flesta importerade bilar är fel för det är det verkligen inte.

Mvh
Viktor Örtegren

WWW.SCHMIEDMANN.SE
Vi har ALLT till BMW!
"Ok så 90% av alla bilar som är skruvade är även importerade... Det säger ingenting"

Jag tycker att det säger jävligt mycket?

Men som sagt så ska man inte behöva vara rädd för att importera en bil ifrån tex tyskland, bara man är nogran med att kolla upp historik så är det absolut inga som helst problem, Har flera bekanta som har importerat bilar ifrån tyskland och dom har varit helnöjda!
Visa användare
591
Schmiedmann
BMW M4 -14

BMWSC #652

www.schmiedmann.se
Hade det vart 90% av alla importerade bilar som var skruvade så hade det vart en annan sak men så är inte fallet.

Och den "fakta" (om man nu kan kalla det så) som detta påstående grundar sig i är baserad på andreas_lofgren's 8 år som användare på Autopower vilket säger ännu mindre.

andreas_lofgren: Du har skapat en uppfattning om importerade bilar. Det är inget fel med det men det är bara en uppfattning och inget annat.

Mvh
Viktor Örtegren

WWW.SCHMIEDMANN.SE
Vi har ALLT till BMW!
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
"Men endast 45 importerade bilar har avslöjats som skruvade på 8 år!"

Nu är ju inte AP främsta uppgifta att leta upp mätarskruvade bilar. Givetvis
är dessa 45 bara toppen av toppen på isberget.

Det intressanta med Lövets siffror är att jämföra förhållandet mellan antalet skruvningar svensksåld konta importerade. Nu är dom iofs rätt ovetenskapliga och mer info skulle behövas men det ger ändå en fingervisning.

Enda gången jag haft att göra med en professionell bilimportör att göra fick jag erbjudande om att justera mätaren om jag så önskade. På plats i tyskland visade han gärna runt vilka bilar som passade bäst att backa och hur mycket som var lämpligt. Visade även vilka serviceböcker som var lämpade att manipulera. Man blev mörkrädd då killen verkade helt seriös annars.
Visa användare
591
Schmiedmann
BMW M4 -14

BMWSC #652

www.schmiedmann.se
"Nu är ju inte AP främsta uppgifta att leta upp mätarskruvade bilar. Givetvis
är dessa 45 bara toppen av toppen på isberget."

Jag vet det är ingen säker källa över huvud taget men notera att det var precis det jag försökte säga med mitt inlägg.

Det kan mycket väl vara "toppen på isberget" eller så är det helt tvärt om. Ingen vet och det går inte att kolla på något sätt men säkert är att långt ifrån alla importerade bilar är skruvade.

Har vart med och importerat bilar sedan jag var mycket ung och har en hel del egen erfarenhet av det och det är mycket enkelt: Är man uppmärksam blir man inte blåst.
Så är det bara, är något för bra för att vara sant så är det förmodligen så.

Mvh
Viktor Örtegren

WWW.SCHMIEDMANN.SE
Vi har ALLT till BMW!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.