AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
9.436

Någon som tittat på dessa M3 E46, som ligger på Blocket nu?

Sida 1 av 4
Fr
258
Fredde71
F31 320d M Touring -13 Min första nya bil! Byggd Juli 2013.
E46 M3 SMG -03

Honda NX650 Dominator -88
Husaberg FE400 -97

BMW CS#7985
BMW SC#997
Har länge letat efter riktigt fin M3. Helst Svensksåld och med SMG, till ett vettigt pris. Har haft flera på kroken men inte riktigt kommit till skott.
Undrar nu om någon varit och tittat på dessa eller har någon info om dem.

Länk
Länk
Länk

Är ju bara en av dem som är svensksåld och en utan SMG. Men kanske man kan våga köpa en manuell utlänning också!?
nr 3 verkar komma från USA.

Gy
82
Gynekologen
Bmw m3 -03
Bmw 1502 -75
Fredde71 jag kanske skall sälja min till sommaren.

Den är ju långt ifrån orginal men det kanske bara är positivt ;)

Länk

Ligger en uppsättning BBS 19" Lemans fälgar i vardagsrummet samt en halvbur från Heigo som ska in i vinter. Resten av modsen hittar du på garaget.
Jag mailade nr3 igår om just det var USA-import, men har inte fått svar än, kan återkomma. om det är usa-import så går den fetbort ;D (är oxå på jakt efter en m3 e46)
Fick svar nu och JA det är usa-import :(

Tycker att dom borde skriva det i annonsen, så inte nån stackars sate blir lurad.
Ceroz: Du har två stora oranga reflektorer på fronten som enbart bilar från USA har, så så enkelt är det :)
Phoenix: jo det var det jag tänkte på oxå, men man vet ju aldrig, kan ju ha bytt front oxå, sen går det ju diskutera varför man nu skulle göra det då det är jävligt fult med dom reflektorerna :)
Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
@Ceroz Syns också på hastighetsmätaren med mph.
Bu
354
Budda80
BMW 525 -93
Opel Calibra -91
Är det dom fula reflexerna som är den stora skillnaden på en m3 från usa och en från europa??
för fult var det med dom i alla fall.

SECOND PLACE FIRST LOOSER
Vill minnas att avgassystemet är annorlunda och att det sitter andra bromsar på USA-spec.
Inredningen:

- USA har inte bakre dimljus
- Inget förvaringsfack under halvljus/parkeringsljus-knappen
- Oftast mugghållare standard

Utvändigt:

- Reflektorer på fronten

Motor/bromsar:

- Inga hålborrade skivor på US-spec
- Katalysator i grenrören

Det är vad jag kommer på nu
Phoenix M3 jo det stämmer, googla lite på de förut :)
Hur går det med m3 köpet då? är ny här på forumet och har läst att du är på jakt efter en, (även jag är på jakt efter en fin m3 e46)

Finns en svart ute på blocket, har legat ute ett bra tag nu,
han hade tydligen ändrat i annonsen nu, att den är ombyggt ifrån usa-modell, till "europa-modell"

Länk

Men jag får endå dålig magkänsla över detta, dock ser bilen väldigt fin ut
Varför är ni så skeptiska mot US modeller??
Så länge historiken är ok är det väl inget fel på dem... eller??
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Förstår inte heller denna avoghet mot USA-specade bilar. Det är ju inga katastrofsaker som nämns.
- Bakre dimljus och förvaringsfack saknas = knappast ett stort problem
- Reflektorer på fronten = ok, fula i orange, men går att byta mot annan färg
- Hålborrade skivor fanns väl som tillval (Competition Package), tror jag, och vill man så går det väl att komplettera med "rätt" bromsar.
- Avgassystemet kan man ju byta i sin helhet mot ett sportsystem, och då är "problemet" löst.

Om historiken är ok och priset är bra, och om man ändå funderar på att fixa lite med bilen (avgas osv.), så kan man ju ta med detta i beräkningen. Jag skulle aldrig rata en USA-specad bil bara för att den är USA-specad, jag skulle nog ta en ordentlig titt först. Men, vi är förstås olika.
Mixtus: Ja det är väl tur att vi är olika =)

US-spec har 333hk med jämfört mot 343 på EURO-spec.

US-spec har sämre vrid och bottendrag pga kattarna i grenrören.
Pe
60
Peo.K
M4 G82 2022 6MT Tracktool
Nr.1 Importerades av mig privat från auktoriserad Mercedes-Handlare i norra Tyskland Februari 2007 med cirka 5000 mil på mätaren, Jag ägde bilen fram till midsommar och bytte då till mig en större bil.
Bilen har haft 1 ägare i Tyskland och välservad och i ett mycket bra skick!
Krockfri bil och korrekt historik, Höger framskärm var dock omlackad på grund av repa.
Bra pris på en M3 med ärliga mil !

//Peo.K

Bu
354
Budda80
BMW 525 -93
Opel Calibra -91
Då är det som det var med e36 m3:orna då.
det var väl likadant med dom borta i usa eller??
alltså lägre effekt

SECOND PLACE FIRST LOOSER
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Fast där skrev du något viktigt Phoenix, om kattarna i grenrören. Jag antar att det är lite trixigare att fixa, eller är de bara att "ta bort" och ersätta i samband med att man lägger på ett annat sportavgassystem?
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
En anledning till att vara skeptisk mot US import är att det skeppas iväg mycket skit från USA till oss snåla europeer. Ofta totalskadade bilar som inte längre är säljbara i USA, orkan & vattenskadade bilar är en annan variant. Därför MÅSTE man kolla i Carfax på en US import vad den har varit med om.

-------
//Lövet
Nr:1 kan jag också gå i god för. Det är en vän till mig som äger bilen idag. Den är verkligen i kanonskick. Jag vet att den alltid stått i varmgarage och har under hans tid inte körts på vintern. Vet inte om trådskaparen verkligen ska köpa en M3 eller om det mest är forumsnack. Men en sak är säker, vad gäller denna bilen så kan bara klyschan "hittar du finare, köp den", användas.
Det är märkligt att vissa människor tycks tro att alla bilar som är till salu är skumma.
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Andreas har absolut en poäng där!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.