AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
2.872

Någon som har DVD drive i bilen?

Sida 2 av 2
Ma
315
Markus Thorssell
BMW 335 i coupe -07
Jag har tyvärr inte fått någon Power post :(

Okej men de var intressant, ja har faktiskt inte kollat om den tar mp3or men de ska jag undersöka. Man tycker ju att den borde vara uppdaterad men man vet ju aldrig.
Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

skickat PM igen...testa igen..

tycker oxå att din borde ha nyare mjukvara än min far...min fars 530IAM-05 e tillverkad okt 2004 med uppdaterad mjukvara mars/april 2006
Ma
315
Markus Thorssell
BMW 335 i coupe -07
Och min är uttagen 07-01 tror ja
Roffa1
Markus: Är den uttagen 07-01 så är den byggd under 2006, vilket bör betyda att du har mjukvara från 2006.
Det finns en orig uppdaterings dvd/navi för 2009 på blocket för 600:-
Bi
3.797
Bianca

Roffa1....

alla bmw med Idrive kan bara BMW uppdatera....ingen annan..en mjukvaruuppdatering tar ca mellan 3-6 tim hos BMW...då uppdateras alla mjukvaror såsom navi,radio etc.....en rätt så komplicerad procedur.....
bilen e uppkopplad hela tiden......
Roffa1
I samband med att jag nyligen hämtade ut min splitt-nya E90-09, så vart jag informerad om att mjukvaran var från 2008 då bilen byggdes. Jag vart erbjuden att få den uppdaterad för 1.600:- Vid närmare eftertanke kan jag ej låta bli att undra över om bilen ej borde haft den senaste uppdateringen installerad (gratis) vid leverans?
Bi
3.797
Bianca

Din bil får senaste/aktuell mjukvara när den lämnar bandet.....
du behöver inte uppdatera din mjukvara..inga stora skillnader,kanske några buggfixar,men inget allvarligt.........
den tid de tar för bilen att läman bandet tills den blir lev till dig kan hända en del på mjukvaruuppdateringen....hur ofta uppdaterar ens egen dator sina egan prg såsom antivirus m.m.....:) ofta****BMW brular släppa en ny update ca vart 3_de månad
Ma
315
Markus Thorssell
BMW 335 i coupe -07
Tja, de kan man ju tycka...
Bi
3.797
Bianca

Blev några stavfel där_) Oops
Ni
958
Nip
320i-04
Roffa1: Låter sinnesjukt att du skall få betala för buggfixar i mjukvara överhuvudtaget.

På en så ny bil?

Garantigrej om något.

När man köper programvara i sin dator brukar det vara standard från leverantören att få minor version updates gratis.

Men om det inte är direkta fel utan extra features man vill åt är det lite annan sak.
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Tjena,

Vet inte om det blandas ihop mjukvara med kartuppdateringar, men jag har fått mjukvaruuppdateringar gjorda på vår Idrive utan kostnad. Hade ett par buggar som jag påpekade och då blev den uppdaterad helt utan tjafs. Kartorna måste jag dock betala för om jag vill ha uppdaterade.

BMW uppdaterar nog inte bilarna utan anledning (if it ain't broke, don't fix it) men har du en bugg så ska de givetvis uppdatera på garantin. Dock kan förmodligen inte återförsäljaren uppgradera utan att ha ett garantiärende för då skulle jag tro att de får stå för kostnaden gentemot BMW centralt själva.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.