AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
2.871

Någon som har DVD drive i bilen?

Sida 1 av 2
Ma
315
Markus Thorssell
BMW 335 i coupe -07
Jag har navigation proffessionale med en DVDdrive, men den tar inte dvd skivor, det är alltså i samma fack som man sätter in en navigationsdvd i. Då är min fråga, ska de gå att sätta in en vanlig dvd där, de står liksom inget om det i instruktionsboken, de står om dvd och tv och så är det en "dvdloga" men de betyder kanske inte att man kan spela dvdskivor ändå...
Kommer dvdn automatiskt med navigationproffessionale eller är det ytterligare tillval?
th
2.084
thom525
116i M-sport -15
520d touring -16
Jag vet inte hur det är på 3 serien
Men jag har Tv funktion också i min E61 men det funkar inte i den heller
Tror att man måste uppgradera den hos BMW

Ha de T
Ni
958
Nip
320i-04
Men stödjer inte stereon dvd-format?
Typ att kunna köra data-dvd full med mp3:or.
Borde vara standard på en 07a.

Roffa1
Det går endast att se på DVD när bilen står stilla. Funktionen är kopplad via handbromsen.
Ma
315
Markus Thorssell
BMW 335 i coupe -07
Tack, ska ut och testa om det går när jag har handbromsen i!!!!
Ma
315
Markus Thorssell
BMW 335 i coupe -07
Jo stereon tar mp3or men dvd driven sitter ju under stereon...
Ni
958
Nip
320i-04
Jaja, så det är fortfarande bara cd-spelare i stereon då, inte dvd.
Ma
315
Markus Thorssell
BMW 335 i coupe -07
Exakt, jag har två uttag.
Roffa1
På min finns endast ett uttag, som tar både cd/dvd.
När du har stoppat in DVD.n så väljer du multimedia/dvd via Idriven.
Ma
315
Markus Thorssell
BMW 335 i coupe -07
Jag har nämligen två stycken uttag
Länk

De ser ut så här typ, en uppe för cd.och en nere. Jag får det inte att fungera trots att jag har bilen parkerad...det står något om att den inte kan ta det formatet på skivor...
Ma
315
Markus Thorssell
BMW 335 i coupe -07
Så här står det... "No supported and readable medium found".
Undrar om det beror på att dvd. driven tar dvd skivor...?
Ma
315
Markus Thorssell
BMW 335 i coupe -07
Eller menar du att man ska testa att köra dvdskivan i cduttaget fast jag har ett nedre där jag sätter i navigationsskivan?
De har jag inte testat..
Roffa1
Tror ej att du kan köra dvd-skivor. Det står ju att skivformatet ej stöds samt att den ej är läsbar. vet ej om du vågar testa i andra uttaget?
Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

I de vanliga 2004-2008 Idriven o navi pro så är dvdenheten endast för dvd-rom kartdvd eller dvd mp3:or

vill man spela upp dvdfilm så måste man antingen ha dvdplayer/seperat enhet/ eller multimediasystemet,har jag för dig..

Roffa1 : har oxå navi pro ,MEN hans är hårddiskbaserad med multimedia/dvd som tillval i utr.listan..

*hoppas de blev rätt nu*:)
Bi
3.797
Bianca

Kommer dvdn automatiskt med navigationproffessionale eller är det ytterligare tillval?

svar: dvdn kom automatiskt från sep 02 mk4 dvd(navi pro) ,likaså Idrive navi pro från 2004
Ma
315
Markus Thorssell
BMW 335 i coupe -07
Okej tack för svaren, då är det kanske så att jag bara har dvd driven för min navigator skiva då:(

Men om det är som du skrev Bianca att de är standarn med dvd på modellerna efter sept 02 så borde ja ju ha dvd....skumt detta, man kanske skulle ringa bmw och fråga...
Ma
315
Markus Thorssell
BMW 335 i coupe -07
Har nu ringt och dvd-driven är bara till för navcd. Känns ju rätt onödigt att ha en läsare separat till den då man kan klara sig utan att ha skivan eftersom kartorna ändå lagras i minnet....inte ens killen på bmw visste om varför man hade två stycken.

Ska man se på dvd behöver man helt andra läsare och då kostar det om man vill ändra på det och kan man dessutom bara titta när bilen står stilla så känns de inte värt pengarna ;)
Bi
3.797
Bianca

Kartorna lagras endast i minnet om man har hårddiskbaserad nav..det kom på modellår 09...

Bi
3.797
Bianca

Min far har en 530IAM-05 o han har oxå 2 fack..
CDdriven e till för uppspelning av audio/mp3
DVDdriven e till för kartdvd alt dvd(mp3)
Ma
315
Markus Thorssell
BMW 335 i coupe -07
Ok, Då har vi rett ut det problemet:)
Med andra ord så är dvd.n tillval...
Bi
3.797
Bianca

Markus T:

Har skickat powerpost till dig angående bl.a om att efter mjukvaruuppdatering så tar enkelCdn mp3or,samt att du får *annorlunda* overlay/grafiken blir bättre med en BMW software update...tar ca 4-6 tim hos BMW.....Farsan märkte att färgerna blev bättre.....iofs så har han en 2005,du har en 2007.så du har kanske redan en senare mjukvara.....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.