AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
19.302

Någon som handlat av Bilgruppen i Kalmar?

Sida 2 av 2
Håller med Murpz. Många "experter" här inne verkar det som.

"BMW när du älskar att betala"
Da
85
David P.
520dAM -11
Lustigt nog är det alltid en kompis kompis som haft en kompis som haft en magkänsla.. ;D

Och vad gäller firmanamn, tror ni att t.ex. McDonalds i Kalmar heter McDonalds AB? Och om du kommer på att så inte är fallet, ska du sluta handla burgare av dom då?
Men McDonalds råkar vara ett franchisekoncept, dvs. med tydliga kvalitets- och etiska policys. Hade Bilgruppen ingått i ex. Bilia eller kanske Mekonomen hade det varit mer relevant. Alla är väl dock oskyldiga till dess något annat bevisats?
Ganska bra exempel på att det inte står rätt till? ;)
Sno bilder från en annan annons och använda i sin egen rakt av.
Länk
Länk
såg att de visst står att bild är lånad, men ändå... för att vara en bilfirma så uppfattas det inte så seriöst kanske.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Man "lånar" inte bilder som firma. Inte heller maskerar man regskyltar, reggar bilar på privatpersoner eller skriver otrevliga inlägg på forum. Gör man det är man inte seriös.

-------
//Lövet
Me
1
Meyle_M
M3 E46 -02
Jag har lite erfarenhet av Bilgruppen då jag varit och tittat på en bil. Första intrycket var att det var en mack, sen säljer dom godis och livsmedel. Kändes lite som allt i ett. Sen när den unga mannen påstod att dom var en auktoriserad BMW verkstad blev jag misstänksam.
När jag sitter o läser tidigare inlägg märker jag hur oseriöst detta "företag" är.
En Säljare som heter Ali Hussein och utnämner sig för att heta Alex eller Micke. Allvarligt talat så hade inte skruvade mätare och smällda bilar förvånat mig.
En verkstad i kalmar berättade hur deras R8 som dom tagit hem från Tyskland är smälld. Företaget måste nog få sig en och annan skatterevision eller kontroll. En Preem mack med livsmedel och försäljning av bilar och handtvätt som samtidigt ska vara vara en auktoriserad BMW verkstad är väl och ta i.
jo
66
johan gbg
BMW Z8 -01
997 turbo -2010
Hahaha, dom borde bygga ut och satsa på "äldreboende" också.

Johan
Lo
506
LotecM3
M5 F10 2012 *Akrapovic evolution*
Porsche 911 Biturbo RS
E30s62 *mtech2*

Jo köper man en lätt krockad Audi Rs4 från kvd för 290 000 och fixar lite småsaker med den och sen sätter ut den på annons för 419 000 så gör man bra affärer iaf :)
Länk

CR
175
CRY
332ti-98
Hej!
Jag antar att Carcenter AB är en i raden av bilföretag i Kalmar som ägs av samma personer som nämns ovan....
Är sugen på en bil som finns där, men blir tveksam när jag kollade på ratsit, och sen hittade denna tråden.....
Ag
396
Agathorn
BMW 135ia Coupé -08
Jag såg en rätt fin BMW 130 hos "Carcenter" i Kalmar. Googlade lite och hittade samma bil hos "Bilgruppen Kalmar" så jag antar att det bara är att glömma. Synd!
st
768
stooges
Mercedes W204
Porsche 996
Länk
Är väl det här gänget då.
Smart att lägga ut en annons och skriva att bilen är reserverad?
Skum firma, fick mail nån vecka sen som såg ut så här, har anmält det.

Hej

Vänligen vänligen kontrollera dokumentet jag skickade via Google dokument.

Och komma tillbaka till mig.
VIEW ORIGINAL DOCS HERE
Och logga in med detta mail.
Det är mycket viktigt.

Hälsningar.
Med vänliga hälsningar,
Alexander Suqiyeh
CarCenter Kalmar
0480-22205, 0733-122122
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.