AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
19.300

Någon som handlat av Bilgruppen i Kalmar?

Sida 1 av 2
mr
190
mr.ozz
330d M Touring -06
Eibach sportchassi
Ecotune decat downpipe
TM chiptuning mapp

120d -05
ProMotech box

Renault Trafic -08
Dom verkar sälja bilarna misstänkt billigt. Nästan nya BMW till enligt mig underpris och dom verkar har rejäl omsättning på bilarna också.. Brukar försvinna redan efter nån dag. Har även kollat upp regnumrena på en del av deras bilar och ofta är dom registrerade på olika företag som ägs av "Ali Hussein" kan ex.vis vara livsmedelsbutiker, livsmedelsgrossistföretag m.m. Har dock aldrig varit någon bil registrerat från Bilgruppen och Bilgruppen finns inte registerat som företag... lite skumt
at
313
atmos
320 e46 m clubsport... X4 20d m sport...
menar du bilgruppen eller autogruppen?:)
mr
190
mr.ozz
330d M Touring -06
Eibach sportchassi
Ecotune decat downpipe
TM chiptuning mapp

120d -05
ProMotech box

Renault Trafic -08
Jag menar BILGRUPPEN. (ligger brevid McDonalds i Kalmar)

AUTOGRUPPEN är ÅF för nya BMW i Kalmar och dom ser jag som 100% seriösa!
Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
325 E46 - Alpenweiss (03 optik).
318 E90 - Alpenweiss
Dom har en X5 -01 som i mina ögon ligger helt normalt i pris. Dock 14 ägare ?!?
Men man får vara vaksam med dem helt klart. Kola det vanliga slitaget och gör en bedömning.

Mvh, Thomas E

"I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas."

mr
190
mr.ozz
330d M Touring -06
Eibach sportchassi
Ecotune decat downpipe
TM chiptuning mapp

120d -05
ProMotech box

Renault Trafic -08
Det verkar mest vara bilar i 200-700.000 kr klassen som brukar vara väldigt billiga. Ex.vis en X6:a för under 100.000 kr än vad andra firmor tar. Men skicket verkar vara bra på bilarna samt många är svensksålda så själva bilarna tror jag absolut inte det är något fel på. Snarare hur de får ihop de ekonomiskt... samt det jag skrev i första inlägget. Känns som något lurt.
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Jag var där o kikade på en 335 coupé, en 07:a med 1000 mil på mätaren, import från Usa, jag tog ett carfax utdrag o bilen hade såklart varit smälld..när jag frågade om serviceboken sa han: javisst det har jag, och sen tog han fram en tysk helt ny s-bok utan stämplar i:-).....ja den tillhörde säkert bilen...

Så i mitt tycke en ganska oseriös bilhandlare...

Mvh Peter
ma
6
masterrr
535d touring M
Väldigt skum bilhandlare måste jag säga. Har varit inne och läst alla era inlägg och gick omedelbart in o tittade till hans "fina" bilar. Om ni går in och tittar på den blåa 335d touringen han har lagt ut, så finns samma bil ute på blocket hos Linus Bil för försäljning också, verkar lite skumt det där. För att göra allas diskussion enklare så förklarar det varför han har billigare bilar,skruvade mätare, och falska serviceböcker. Han sammarbetar helt enkelt med Linus Bil och ryktet dem har är inte på Topp. Så NEJ TACK för Bilgruppen i Kalmar säger jag bara.

=)
mr
190
mr.ozz
330d M Touring -06
Eibach sportchassi
Ecotune decat downpipe
TM chiptuning mapp

120d -05
ProMotech box

Renault Trafic -08
Tror även denna firma sysslar med skattefiffel. Finns ingen firma som är registrerad "Bilgruppen i kalmar AB". Och varför skulle alla bilar vara registrerade på olika livsmedelsbutiker som man aldrig hört talas om? Alla med Ali Hussein som huvudman.

Länk till deras blocketbutik:Länk

Det ironsika i det hela är att firman nu ligger 100 meter från det stora
polishuset...
Det har även annonserats väldigt många BMW i Kalmar senaste året där säljaren kallar sig ALEXANDER tror det i själva verket är Ali Hussein.
Ringde nämligen på en bil jag var intresserad av och ville ha reg.numret o kollade upp bilen. Ägare: Ali Hussein, Smedby född 1989. Jag köpte inte bilen. Han hade dessutom sålt den 4 timmar senare, den var riktigt billig och svensksåld.

Måste vara massor av folk som har handlat bil av honom, skriv allt ni vet o har hört i denna tråden!
Står ju bla försäljning av bilar i verksamhetsbeskrivningen..Så firman är väl inte mkt att gnälla om.. sen om dom är seriösa eller inte e ju en annan sak : Länk
aj
422
ajhp
BMW 745Li -04
Masterrr: Linus bil och Bilgruppen har inte samma bil till salu.
Linus bil har en 320d
Bilgruppen har en 335d
Väldigt lika varandra, dock inte samma bil. Förutom motorskillnad så ser du skillnaden på dessa. Ena har ett utblås bak, den andra har dubbelt.
Edit: Dom driver väl antagligen den Preemmack som syns på bilderna och då stämmer ju verksamheten i bolaget mkt bra..
ma
6
masterrr
535d touring M
Linus Bil hade en exakt samma 335 för bara några dagar sedan till salu, och tro mig jag ser skillnad på 335 och 320, den linus bil hade var en 335d med samma inredning,färg,fälgar och utrustning. Men en annan rolig grej jag fick höra av min vän här i Malmö är att min väns kompis som bor i Kalmar hade varit där och skulle fått sin pärla "Helrekondad", vilket dem även gör på macken för ynka 995:-, vilket är billigt för en hel rekond MEN efter 1 veckas tid blev det missfärgning på hela bilen som De hade gjort, inte undra på varför dem endast tar 995:- när dem förstör lacken på bilen sa min väns Kompis som bor i kalmar
mr
190
mr.ozz
330d M Touring -06
Eibach sportchassi
Ecotune decat downpipe
TM chiptuning mapp

120d -05
ProMotech box

Renault Trafic -08
Såg att Linus bil 335 var borta nu. Kan ju bero på att den befinner sig på Bilgruppen istället:-)
Den blå 320:n som Linus bil har nu är inte samma! Men 335:an var samma bil.
Konstigt att man kallar sig för "Bilgruppen i Kalmar AB" när firman i verkligheten heter "SUQIYEH SERVICEBUTIK AB". Verkar vara en jätteseriös firma....NOT!

Har som sagt kollat regnumret på flertalet av deras bilar och en del har varit registrerade på denna servicebutik men ofta även på en annan livsmedelsbutik med utländskt namn samt även på privatpersoner med utländsk härkomst enligt namnet att döma.

Skulle som sagt inte våga köpa ens en navkapsel av dessa skumma typer. Min magkänsla säger mig att allt inte står rätt till här.
ma
6
masterrr
535d touring M
Instämmer helt med det du säger Mr.Ozz, De flesta bilarna de säljer har varit krockade bilar och mycket skruvade mätare hit och dit, vilket Linus Bil också är duktiga på har jag hört och läst om överallt, så Bilgruppen har väl fått mycket erfarenhet därifrån. Tyvärr finns det såna typer som bara är ute efter pengar och inget annat.
Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
325 E46 - Alpenweiss (03 optik).
318 E90 - Alpenweiss
Masterr

En fråga! Hur vet du att dé flesta bilarna de har/har haft är krockade och skruvade.

Bara nyfiken i största allmänhet för om du vet det borde du gå till polisen.

Mvh, Thomas E

"I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas."

Roffa1
Polisen..de hjälper väl brottslingar;-)
HALLÅ DÄR!

Falska Serviceböcker, krockade bilar & Skruvade mätare?
Vilka lögner! Hur f'n kan ni vara stensäkra på detta!

inte en j'vla bil är skruvad eller liknande! Alla bilar tas in på Bmw Kalmar och kontrolleras! Vihar inte haft en enda bil som inte stämmt i mätare eller liknande! Hur skulle vi annars Kunna ge bla 2års garanti på våra bilar om vi inte är helt 100 på våra bilar!

Gällande dem låga priserna är det väl helt utmärkt! eller? Ni får mer än gärna betala 100k mer än bgärt pris för en x6.a om det skulle kännas tryggare för er, Gör oss absolut ingenting!

Och gällande den blå.a 335.an är det verkligen inte samma bil som linusbil sålde, våran bil importerades personligen från Tyskland , Linusbil hade en likonande tillsalu och slår ni upp lite i huvud så kommer ni säkert på att den hade NAVI , Något vår bil i min menning saknar!

Verkligen inte bra med falsk information grabbar, Skärptill er!

Gällande bilar reggade på livsmedelsbutiker , utlänskanamn mm är säkerligen bilar som säljs för Kundsräkning? våra egna bilar är alltid reggade på Suqiyeh servicebutik AB!

Kan även tillägga att Bilgruppen AB går under Suqiyeh servicebutik AB då Macken, bilvården och Bilförsälningnen går under samma bolag!

Och med tanke på bilvård, Läste att vi haft en missnöjd kund? varför kontakta inte din kompis oss och visar upp bilen , och om så är fallet attt bilen blivit missfärgad rättar vi självklart till detta!

Slutligen! kom inte med falska på hopp om ni inte har tilräckligt med information.

Har ni fler frågor eller linande är ni välkommna att Ring 0733-122122 eller maila osss på bilgruppenkalmar@live.se ...Mvh

jo
66
johan gbg
BMW Z8 -01
997 turbo -2010
Har ni servicebutik med mat också? isåfall tar jag en kebabpizza med mild sås.

Johan
Bilgruppen: lite input på peddans inlägg ang. den USA-importerade bilen med ett taggigt carfax-utdrag vore trevligt. Det är bra att få höra båda sidors versioner av en och samma historia.

Ett tips i största allmänhet är att skaffa en riktig mail-adress, Hotmail upplever många som lätt oseriöst.
mr
190
mr.ozz
330d M Touring -06
Eibach sportchassi
Ecotune decat downpipe
TM chiptuning mapp

120d -05
ProMotech box

Renault Trafic -08
Bilgruppen: Håller faktiskt med er när det gäller alla påhopp ni har fått ang. mätarskruvningar, krockade bilar etc, när det inte finns konkreta bevis eller exempel på detta.

Dock har jag fortfarnade några obesvarade frågor:

1. Varför kallar ni er "bilgruppen AB" när det inte finns någon firma som heter så? Varför inte kalla bildelen ex. vis "SUQIYEH BIL" skulle verka seriösare när man kollar upp en bil. Nu blir man istället väldigt misstänksam.

2. Hur är det teoretiskt möjligt att sälja en bil över 100.000 kr billigare än alla andra plus att ni samtidigt ska skatta för försälningssumman, och dessutom ta ut en försäljningsvinst??? Påminner mig lite om Eberöds bank.

3. Vad är det för några produkter ni använder när ni gör eran helrecond för 995 kr? Ingår polering? Personligen skulle jag hamna över 1000-lappen för inköp av alla recondprodukter som går åt, så för kunden så måste det vara en lysande affär att lämna in en bil på recond hos er:-) men för eran egen del -NOT!
En liten ekvation: Recond 995 kr - moms 200 kr -50% i avgifter = 400 kr kvar i rena pengar, men då är inte avdrag för recondprodukter gjorda.
Men shit va ni nagar.. Brukar vara kritisk till vissa firmor-Men i detta fall tycker jag ni kritiker får komma upp med bevis på att dom är oseriösa..-Man kan ju alltid ha ett "arbetsnamn" Bilgruppen i detta fall-De som står på kvittot e väl de som e intressant..?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.