|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
"Sedan är det faktiskt så att ett av de kända karaktärsdragen från just dubbeltrissiga maskiner är just polerrosor!" - Återigen faktafel. "Karaktärsdragen" från just en dubbeltrissig maskin är att den är SNÄLL mot nybörjaren och lämnar INTE NÅGRA POLERROSOR. Resten av ditt inlägg är rent skryt /(skitsnack???) så det finns ingenting att kommentera på. ///Niklas "NIKEMAN" Johansson |
|
| orkar inte fortsätta diskutera med dig, har annat att lägga tid på. Fortsätt du med din biltema, clasohlson maskin och dina biltema polermedel och det överlägsna resultatet! | |
|
Dumheterna fortsätter även här.. "Är man rädd att misslyckas, har känslig lack och vill ha snabbt resultat skulle jag rekommendera en oscilerande enkeltrissig maskin, dock sticker prislappen iväg ordentligt då!" Dom dubbeltrissiga maskinerna vi nämner här ÄR ocillerande och med just en ocillerande maskin går det inte att misslyckas som nybörjare! ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
Amonsson: Ja du har ju inget som bevisar eller stärker dina påståenden förutom "en gubbe som jobbat i branshen i över 30 år" så känns det som att du mest sitter här och provocerar. Jag har varken pratat om biltema polermedel eller överlägset resultat så det vet jag inte var du har fått ifrån. |
|
|
Vill instämma med NiKeMaN och Micke... resonemanget är ett fantasifoster som vilseleder nybörjare och kan i värsta fall orsaka skador på lacken som kan vara obotliga eller mycket kostsamma att reparera. Har aldrig hört något tokigare på länge, som man dessutom försvarar?! Vi har ett ansvar mot varandra som innebär att inte lämna tips och råd som är helt hämtade från fantasi och okunskap! Mvh Skalman (en gubbe med 16år i braschen) |
|
| Jag har classes dubbeltrissiga :) den funkar super för mina amatörbehov :) | |
| Nu har ni tappat bort tråden totalt.Nu handlar den endast om vilken maskin som är bäst.Någon som kan svara på första frågan? | |
|
sysav: Vilken trissa man ska använda till en Turtle TW100 ? Det kvittar vilken för maskinen gör ingen som helst nytta ändå! Släng maskinen i soptunnan. Köp dig en vettigt oscillerande maskin. Sen kan du handla Orangea "sprängda" trissor på t.ex. prorecond.se för poleringsmomentet och sedan ljusblåa alternativt svarta jätte mjuka till vaxningen / lackförseglingen. ///Niklas "NIKEMAN" Johansson |
|
| Jag har köpt Biltemas maskin . Skall men ej anväda deras trissor? | |
|
Nja dom gör ingen större nytta om vi säger så. Försök att svänga förbi en lokal rekondare eller kanske en Autoexperten butik eller liknande som säljer bilvårdsprodukter. Där köper du orangea sprängda trissor för poleringen eller gula mediumhårda. Och sedan köper du ljusblå/svarta till vaxningen. ///Niklas "NIKEMAN" Johansson |
|
| Har tittat på hemsidan.Vad menas med "sprängda" trissor? | |
|
Det har nog med tillverknings processen att göra att dom kallas sprängda. Kan bara hålla med Nikeman o Micke ohlson tidigare i tråden. Nikeman rekomenderade prorecond.se. Dom lila trissorna och Quick finish 140 i deras shop och en dubbeltrissad maskin är en kombination som räcker för dom flesta. Dessutom går det knappt att skada lacken med dom grejerna så det är ofarligt för nybörjaren. Har man polerat med maskin en gång så vill man aldrig mer hand gno. |
|
|
Jag rekommenderar ett besök på www.bollnasbilvard.se. Mycket stort utbud på alla möjliga rekondprodukter och snabba leveranser (2-3 dagar). /Masten |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.