AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
5.482

Då var det min "tur" att bli drabbad av yrkestjuvar...

Sida 2 av 2
aj
422
ajhp
BMW 745Li -04
Är det inte så att det ofta stjäls ur bilar som finns på blocket?

Tjuvarna kollar in vad som finns i ett visst område och vilken utrustning som finns på eller i bilen.
Sen finns det dom som maskerar reg.nr. i annonserna pga. rädslan för att få bilen länsad. Samtidigt så uppfattas, dessvärre, annonsen då som oseriös för att reg.nr. är maskerad.

Men självklart så är en halvtaskig bil med dolt reg.nr. lite underligt.
ri
20
ringberg
BMW 318d Touring -11
xertox, vad har du för försäkringsbolag?
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Det är betydligt fler som får sina bilar rensade än vad som annonserat på blocket.

Bara som exempel så kan du ringa transportstyrelsen och begära ut ägaruppgifter på alla BMW 5-serie i ett visst område. Så skulle jag gjort om jag var tjuv och jag misstänker att det är den vägen de går.

-------
//Lövet
Var det inte enklare, smidigare och snabbare att dom tog hela bilen istället?
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
De tar de delar som är värda mycket i förhållande till sin vikt, samt är lätta att sälja.

-------
//Lövet
xe
25
xertox
(E39) 540i touring -00
ringberg: jag har folksam

Tjuvar kollar säkert på regnr, men på min kan de inte ha gjort det, då jag fick inbrott när bilen stod i sthlm, när jag bor i dalarna, alltså kan man inte kolla upp vart min bil borde finnas med regnr. Så min slutsats är att antingen så har någon tipsat tjuvarna att min bil brukar stå där ibland, eller så har de helt enkelt åkt runt och rekat. På onsdag så har jag iaf montering av larm bokat, så får vi se om den får vara ifred efter det.

*Murphys lag*
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.