|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Läkarintyg på Körkort över behörighet B och A är det läkarintyg för alla åldrar! Sedan ser jag båda sidorna, jag tycker det kan vara bra att införa körprov för personer som passerat pensions åldern med jämna intervaller. Då många äldre är extremt osäkra i trafiken (säger inte att alla är det) Ligger oftast en bra bit under hastigheten, hanterar oftast inte blinkers och blir oftast stående ett tag extra vid korsningar för att komma på vart dem ska. Jag tycker väll att det är bra att dem ligger på en hastighet som dem känner att dem klarar av. Men om man t.ex. ligger 50 på 90 väg för att känna sig säker så måste man någonstans ifrågasätta lämpligheten att befinna sig på vägen trotsallt! Andra saker som att ligga i svänga höger filen i en rondell och sedan köra vänster med olyckan att personen som ligger i köra raktfram, svänga vänster blir prejad har jag sett otaliga gånger! Finns många människor som inte borde ha körkort och verkligen inte bara äldre. Men att man har ett körprov var 4:de år efter 65 är väll inte så problematiskt? kan man köra säkert så får man behålla lappen. Med tanke på hur mycket som bara kan hända på ett år vid den åldern MED VISSA, inte alla, så tycker jag inte det borde vara någon som har nått emot det egentligen! Finns 70 åringar som är i bättre skick än 50 åringar, så! |
|
|
Varför inte införa det för alla över 45 som det är för C och D Just synen är kass på många de kan ju för f.. inte hitta ens en blinkers spak och bakspeglarna är inställda i smink läge Ha de T |
|
|
Det var väl den här föraren kanske du såg Länk |
|
|
jag tycker som någon skrev här i tråden. minst läkarintyg för alla vart 4:de år eller nått. en jag känner som är 74 varken ser eller hör. han är livsfarlig i trafiken. tur att hans "tant" oftast kör. blev själv påkörd av en äldre vid stopplikt som var 60 år. hans ursäkt var att de var ju klart att köra. om polisen hade vare där hade jag blivit av med kortet eftersom jag hade prövotid då. så jag tror garanterat att äldre blir för bekväma i trafiken och yngre är för vågade. de är dom mitt emellan som kör säkrast. finns statistik på de. sen finns det såklart "undantag" på alla fronter. BMW ownz |
|
| Vem fick inte en smäll/buckla i sidan på sin E3 2500 idag då! Var ju inne på lunchen så ja hade ingen blick över de som hände. Så fruktansvärt förbannad man blir alltså. Å jag är 23 och sköter bilen som ett barn, de är tacken man får! | |
| Pappa fick sin baklykta intryck igår vid lunchen, antingen en smitare eller person som har noll koll. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.