|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
Roffa1 |
Beställde precis svarta orig performance njurar till E90. Slutpriset hamnade på 1.200:-? I en annan forumtråd framgick det att de endast kostade 700:-paret. Undrar om det ev, finns olika modeller av svarta original njurar. Eller har jag fått fel pris av BMW? |
| Det låter dyrt... Ska kolla vad jag betalade. Du har väl iofs facelift så det skiljer sig. Det är fyra delar på pre-facelift. | |
Roffa1 |
Har även försökt att demontera den befintliga silvergrillen, lossade först de fyra övre torxbultarna och försökte vicka fram fronten några cm, men det fanns inte en chans att flytta den framåt? den sitter förmodligen fastskruvad på flera ställen i fronten. Det kanske beror på att jag även har PDC fram. Lyser man in i grillen, så ser man samtliga clips, försökte att bända lite försiktigt i clipsen utifrån grillhalvorna, men det knakade oroväckande mkt i plasten. Tror ej att det är möjligt att demontera orig grillen utan att den går sönder. Någon som lyckats. i så fall hur går man tillväga. (Har en E90 sedan) |
|
Roffa1, jag betalade 850kr för mina som är de du fick artnr. på, fick en del rabatt iofs. Jag fick min 330d levererad igår och bytte till de svarta njurarna på 5 min, om du bara petar in fingret och lossar de undre clipsen först så går det att vika ut grillen lite, därefter var det bara lite vickande och petande med fingret på de övre så lossnade den. Vilken underbar bil förresten:-) Saknar helt ord! //Micke |
|
Roffa1 |
Granhultarn: Petade/tryckte du de nedre clipsen uppåt? (hoppas jag petat åt rätt håll;-) |
Roffa1 |
Granhultarn: Glömde säga "GRATTIS" till den nya bilen. |
|
Tack Roffa1, jupp...jag petade dem uppåt någon millimeter bara så släppte de greppet. Funkade med mitt pekfinger iallafall..hehehe! |
|
|
Någon som vill lägga upp en bild efter bytet av njurar? Vore kul att se! |
|
Roffa1 |
Noterade att min performance grill är svart (högblank) runt själva ytterramen samt matt svart på ribborna? trodde hela grillen skulle vara matt svart. |
|
Bild på njurarna monterat: Länk //Micke |
|
|
Snygg kärra Granhult!!! ///Niklas "NIKEMAN" Johansson |
|
|
Tack Niklas, jag är otroligt nöjd! //Micke |
|
|
700, 850 eller 1200:- Vilket pris är det som gäller? :) ///Niklas "NIKEMAN" Johansson |
|
| Granhult,måste bara säga att du har en attans grann bil!! | |
Roffa1 |
NikeMaN: Jag köpte mina hos Autopartner i LKPG. fick betala 1.058:- för båda (inkl -10% rabatt) |
|
Roffa1: okok får bli sådana för mig också då... JLewisW skulle ha ca 90 dollars inkl frakt så det är ju billigare.... Men o andra sidan så är ju AP's orginal Performance njurar! :) ///Niklas "NIKEMAN" Johansson |
|
Roffa1 |
Nikeman: Vet ej om jag är så mäkta imponerad av "BMW orig Performance njurar" ärligt talat så ser gallren väldigt enkla o billiga ut. Uppskattar tillverkningskostnaden till 10:-stycket. Så här i efterhand, så hade jag nog istället valt att strippa av kromdelen från originalnjurarna för att sedan matta ned dem och lacka dem svarta. I detta fallet är det nog gjutformen som kostade multum att tillverka. |
|
Tack Bimmerbåjj, jag kan bara hålla med! :-) //Micke |
|
| Vad är det för artikelnummer på Performance-njurarna? | |
Roffa1 |
Beror på modell av E9X |
| jag har beställt svarta njurar från Schmiedmann och får betala 932,- inkl moms. Skall dock lacka "ramen" vit, då de annars ser rätt enorma ut på en vit bil. Är det någon som provat att byta interiörlisterna? Har beställt nya i karbon. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.