|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Jag har pratat med bilhandlaren idag igen. Han kollade upp det på bilen det var Xenon i halvljuset. Jag såg med på bilderna att ratten såg väldigt nött ut vilket den inte borde vara vid 14400mil... Om den inte är skitig men det tror jag inte. En kompis som är duktig på bilar ska kolla på den åt mig. Lite långt att åka 150mil enkel väg för att kika på en bil... Hade gärnat velat köpa en 530XD istället, är väldigt nöjd med mina 330XD. Synd bara att de är så mycke dyrare än en vanlig bakhjulsdriven E61. Ett krav är jag ska ha M-paket på E61 & skinn som jag sa innan. Hittade en 535D med M-paket på blocket. Men tycker att den var väldigt billig i jämnförelse med andra på blocket. Vad tror ni om den? Länk 535D: Länk Hittade även denna 530D: Länk Någon som har erfarenhet av den handlaren i Örebro? |
|
|
Inredningen i 530 tycker jag är ful men det är som sagt en smaksak Tycker iofs att det är på tok för dyrt att uppdatera BMW,s orginal Gps så den tycker jag man kan vara utan använder i princip aldrig den Ha de T Ps. M-paket är snyggt |
|
|
Håller med om att 535:an känns lite för billig då den är väldigt välutrustad. Kan ju vara värd att kolla upp för om milen stämmer och bilen är ok i övrigt så är det ett klipp. 530'n känns lite mer tveksam...Frågan är om M-sportpaketet är eftermonterat eller det är ratten som är utbytt...? ___ //Ulf |
|
|
530'n saknar dessutom värme i framstolarna vilket är lite trist. 535:an däremot har värme även bak... ___ //Ulf |
|
|
Som sagt ratten i 530'n, vad hände där!? Och fälgarna är inte original, ser för smalt ut bak tycker jag. |
|
|
Hmm, inga regskyltar? Om bilarna dessutom är nyimporterade så skulle jag spring fort därifrån! ;) Örebro - den "magiska" bilstaden! ;) Länk Länk Mvh |
|
|
Ratten i 530 måste vara eftermonterad som resten av M-paketet säkert då med. Vill inte ha något eftermonterat M-paket utan original från fabrik. Sedan de med regskyltarna, jag brukar inte vilja ge ut regnr. på mina bilar när jag lägger ut bilder på garaget o.s.v För att det finns vissa som inte kan skilja på vad som är mitt och ditt. Men det är ju skillnad när det handlar om en bilfirma, men när man ringer brukar de iinte vara nåt problem att få regnr. Då kan man ju kolla upp bilen sedan. Ska ringa på 535 idag! |
|
|
535:an har utökat skinn av den lite bättre sorten. 2-års garanti låter väldigt bra. Kolla vad som ingår. 530:an är ju helskum. Har aluminiumlister, fotstöd, dörrlister samt utvändigt kit som hör till M-paketet. På bilden med navigationen ser det nästan ut som om innertaket inte är antracit men det är svårt att se på övriga bilder. Stolarna är i alla fall läder/tyg. Om M-paketet är eftermonterat, varför i så fall inte byta ratten också? Föresten så har ratten ett M-emblem. Färgen är dessutom carbonsvart och den kan ju bara beställas med M-paket. Den är kanske smälld och lagad men man fick inte tag på rätt ratt när airbagen hade löst ut? |
|
|
Jag pratade med säljaren på 535D idag, han skulle ge mig ett pris för mina 330XD. Han sa att det var i riktigt fint skick. Men priset i annonsen var kontantpris, så inbytespriset blir högre. 530 i Örebro går bort, känns inte seriös. Har hittat en fin 530XD med M paket upp i Älsbyn vad tror ni om den? Pratade med honom idag han var ev. intresserad av att byta in bägge mina mot hans 530XD. Länk: Länk |
|
|
Köp inte den i Älvsbyn det är för snyggt med svarta bilar så den kan du glömma NOT Bilen ser riktigt fin ut Hoppas att det löser sig Ha de T |
|
|
Hej! Den 530xd:n ser ju verkligen fin ut!! dock saknas comfortstolar (sport är "ok", men inte mer) 535 är grymt utrustad. Bara en fråga, varför inte annonsera ut 330xd:na privat, går bara en av dom fort så har du ju MYCKET bättre förhandlngsläge. Iaf den med m-sport+blackline borde inte vara svår att sälja. Du får väldigt dåligt betalt för tvo bilar i inbytte. Klart, har du så mycket pengar at några tiotusen inte spelar ngn roll så..... MVH Sakke |
|
|
Oavsett vad handlaren säger så är det inga xenonstrålkastare på den vita 525an i Luleå. Originalstrålkastare med xenon har projektorlinser, inte reflektorer. Men du kanske har skippat den vid det här laget ändå. --- //Lövet |
|
|
DrSakke: För min del spelar det ingen roll om det är comfort eller sportstolar. Huvudsaken är att det är helskinn enda kravet. Sedan tycker jag personligen att sportstolarna är snyggare. Jag har lagt ut ena 330XD på annons igår kväll. Som du sa så är det lättare att byta in en + pengar emellan. andreas_olfgren: Handlaren intygade att det var xenon men jag tycker inte heller att det ser ut så. Det enda jag kan tänka mig är att de xenonkonverterat halvljuset. Men isåfall så borde de inte gå igenom bes. eftersom att det måste vara automatisk justering av halvljuset. Känns som att det finns finare bilar för samma pengar med mer utrustning. SÅ som det känns nu så letar jag nog vidare. Men det som är intressant är att han byter in bägge mina mot 525 utan mellanskillnad. |
|
|
325 Tds, Komfortstolen är en sportstol med fler inställningsmöjligheter och betydligt skönare (enligt mitt tycke). Har en E60 med sportstolar och en E61 med komfortstolar själv. |
|
|
Aha, jag hade för mig att komfortstolarna var mer vanliga. Inte skålade som sportstolarna men då hade jag fel. Men är det komfortstolarna som har inbyggda fläktar? Eller finns det en lyxigare stol än komfortstolarna? |
|
|
Komfortstolen har svankstöd och ställbart övre ryggstöd. Låter kanske inte som speciellt mycket mer men ger en betydligt skönare stol. I kombination med skinn är det som att glida ner i en riktig skön fotölj. :) Sen finns det extra tillval med ventilation och även aktiva stolar, detta har jag personligen aldrig provat. |
|
|
Du har med andra ord: standardstol Sportstol Komfortstol (utseende som sportstolen) Komfortstol + ventilation Komfortstol + aktiv stol Komfortstol + aktiv breddinställning aktiv stol och aktiv breddinställning kan ej kombineras. Ventilation i stolen kan ej kombineras med exklusivläder. |
|
|
Okej, då fick man lära sig nåt nytt! |
|
|
Komfortstolen ser väl inte ut som sportstolen? Annorlunda lårstöd, sittdyna och nackstöd är ju några detaljer man direkt tänker på. Komfortstolen är också alltid elstyrd med minne. Letar själv E60/E61 och komfortstolar är väldigt högt uppe på priolistan. ___ //Ulf |
|
|
Hej! Som sagt, 535d:n som du länkar til har comfortstolar och 530d har sportstolar i halvskinn och 530xd:n har sportstolar. HAr man suttit i en comfortstol en gång så vill man inte ha ngt annat..... Til Anders S.: Comfortstolar ser ALDRIG ut som sportstolar. Det är andra lårstöd(med sned kant) annat nackstöd (justerbar skålning) och ryggstödet är delt på tvären för justerbar vinkel i mitten. + att sömnaden är annorlunda. Annars är det som du säger. Har dock aldrig känt det där med aktiv breddinställning-det betyder väl att sidostödet på utsidan av kurvan blåses upp vid kurvtagning. Annars har ALLA comfortstolar haft den funktionen att när man öppnar dörren så "öppnas" sidostöden till bredaste position för att underlätta urstigning. MVH Sakke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.