AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
6.807

Finns det "plugplay" högtalarpaket till e46?

Sida 4 av 4
Visa användare
342
AndreasN.
330DA Touring M-sport -04
320i Touring -89
Får man högtalarna med på de priset lr? =)
Visa användare
1.621
balmgren
BMW iX3 Premier Edition -22
Nej, man kan få dem levererade med högtalare som tillval om man så önskar

"Eine Bestückung mit Kickbässen und/oder Lautsprechergitter ist optional möglich. Sonderwünsche sind – soweit machbar – möglich, wie z.B. Echtleder, Beleuchtungseffekte, Plexiglaselemente, Sondergrößen und vieles mehr."

Att byta till skräddarsydda dörrsidor i MDF är i sig ett lyft av stora dimensioner, orginaldörrsidorna är gjorda av papp är ju långt ifrån ideala.

Betr högtalarelement så rekommenderar jag dem från Morel, se Länk , de är av en klart högre klass än det mesta i "varumärkesracet", dvs där namnkunnighet snarare än verklig kvalitet och prestanda tycks avgöra. Detta enligt min egen dyrköpta erfarenhet. Jag höll på att byta mig igenom ett förfärande stort antal av olika tillverkares s.k. topp-grejer (dvs det blev dyrt) och det var först när jag hittade på Morels Elate-grejer som jag kunde sluta med det.

---
CO2 - förträffligt i läsken
ee
362
eerily
320i M-Sport -04
Va!? är det dörrsidorna det är fel på!? Trodde det va högtalarkonerna som va gjorda i papp, är odm inte det :S ? Känns ju helt meningslöst att lägga ner pengar på högtalare om det ändå inte blir bättre på grund av dörrarna.

Men om stereon driver högtalarna med rättivisa och det blir mycket bättre ljud så är jag med på en gruppbeställning!
Gee
Det är inte dörrsidorna som är problemet, det är att BMW använder ett special mått på sina högtalare nämligen 6,25" istället för 5,25" eller 6,5" sen har dem endast 3 skruvar i infästningen. Sen spelar givetvis djupet stor roll också. För vad man får in.

Anledningen till att du kan köpa hela dörrsidor är för att då kan du istortsätt sätta i vad du vill.

Jag är ute efter att inte behöva ändra något utseende i bilen utan bara byta högtalarna rakt av och då är Rainbow ett utmärkt alternativ.
Visa användare
342
AndreasN.
330DA Touring M-sport -04
320i Touring -89
balmgren -

Svårt att poängtera ironi i text men ja försökte göra mig lustig =)

Men, du har ju helt rätt i de..klart att de lär bli bättre med mdf-sidor men har du nån vetskap om dessa har "inbyggda" lådor för elementen lr ska dom spela ut i dörren som i vanliga fall?? annars så lär ju inte skillnaden mot standard vara märkbar...dom va ju inte gratis direkt :) De skulle vara trevligt om man kunde provlyssna dessa Morel-högtalare...har ej hört talas om dessa tidigare tyvärr :/

eerily -

De är så gott som fel på alla dörrsidor..i de flesta bilar!! men klart som ... att de blir skillnad me att byta högtalare..men man måste ju ha nåt att driva dom med oxå =)

Gee -

Ja håller med dig, vill heller helst inte göra nån anmärkningsvärd åverkan i bilen och ja tycker nog att Rainbow känns som de bästa allternativet...hittills :) men om ja förstått de rätt så för att få ett "bra" ljud så bör man satsa på ett framsystem i prisklassen 2000-4000.-

Motivering till "bra ljud":

JAG vill ha ett klart o rent ljud även då man spelar högt samt att de ska finnas lite "tryck" i de så att säga...INTE bara spela högst o spela ner grannens kristallkrona =)

Mvh
da
140
danne_83
BMW 135 m-sport
om jag ska köpa nya lösa högtalare till min m3 a 2003 utan hk alltså framsystem med skrikare o filter

och sen tvåvägs högtalare bak vilka storlekar ska jag ha då???

e det 5,5 fram med ringar? men vilken storlek ska jag ha bak?
Gee
Häng på gruppköpet av Rainbow Plug N' Play kitet? 5,5 finns inte det är isåfall 5,25. Bak är för övrigt samma som fram vad jag förstått.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.