AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
6.802

Finns det "plugplay" högtalarpaket till e46?

Sida 1 av 4
Gee
Går i funderingarna att uppgradera mitt ljud i bilen en e46 coupe någon som vet om det finns bra paket att köpa, eller har några tips?
He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Ja det gör det , tror firman heter bavarian soundwerks eller ngt , gör en sökning här på forumet så hittar du.
STi
nagon som vet vad detta kostar?
Gee
Okej tack så mycket ska se vad jag kan få fram
Köp Rainbow-högtalarna från tex www.eho2003.de direkt istället så sparar du pengar.
Länk
Länk Följ den länken och scrolla ner så hittar du rainbow till din E46 till halva priset.
Länk En annan på engelska.
Gee
Okej tack så mycket Bmw-lelle men vad jag förstår så är det enbart fronthögtalarna?
Gee
STi;

Bavarian Soundwerkz kostar 599usd plus frakt antagligen dyr sådan, men har förstått att dem använder Rainbows högtalare och dessa har jag hittat för runt 2500 dock är detta bara fronthögtalarna i dörrarna
Du får gå in på Länk och leta fram det du ska ha först.
What type of speakers are included in your Stage I Audio Package?

Included in our Stage 1 Audio Upgrade are Rainbow Audio IQ Line speakers front, Dream Line rear, highly respected and revered, made in Germany, just like your BMW. These are very, very high quality speakers, but are also very efficient, meaning they'll run very well using your stock amplifier.
STi
ar dessa mycket battre an hk?
Gee
Var hittade du det med att Dream Line var rear?
På bavsound´s egen sida.
Gee
Lyckas f*n inte hitta vilka Dream Line det är dem använder bak överallt man kollar Rainbow högtalare till e46 är det endast framsystem
Dra iväg ett mail till de på www.eho2003.de så får du ju hjälp med det.
Har handlat av dem och kan ge mina bästa rekommendationer.
Det handlar ju, lite förenklat, om att ta reda på vilken storlek du har på dina originalhögtalare och sen byta ut dom mot Rainbow.
Gee
Drog iväg ett mail till dem du sa för några dagar sedan hoppas bara dem kan engelska, Har inte fått svar än
pu
75
pulk
323ci e46 -99
finns färdiga paket på ebay.de . Köpte ett kit med 4st alpine högtalare som låter helt okej, deras billigare serie så förvänta dej inte tävlings ljud men det blev då helt klart bättre än orginalet. Finns andra högtalare som passar sen i dom adaptrarna också.
Länk
Hallå BMW-folk,

Är det någon av er som har ett rainbow audios IQ-Line högtalare installerade? Hur nöjda är ni i så fall och vad utgick ni ifrån? HK eller standard?

Hur mycket skillnad märker en vanlig dödlig? :)

Är lite sugen på att uppgradera till det här paketet
Gee
Har än sålänge inte införskaffat mig det men kommer antagligen göra det så fort jag listat ut vilka Dreamline högtalare man använder bak. Dock utgår jag från standard
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.