AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
4.797

Trimma på en M70 kostar 110.000kr hmm?

Sida 1 av 2
pa
30
patrick.p
Bmw S7 ac schnitzer -91
Trimma 1200hp på en M70 kostar 110.000kr hmm?
Är det värt att satsa på det?
Det blir många timmars extra arbete både kvällar och helger få ihop pengarna ;).

Vad är det för trimning?, av vem?, o.s.v?

Mvh
Henke
pa
30
patrick.p
Bmw S7 ac schnitzer -91
Dubbla turbon, grenrör, smidda kolvar, smidda vevstakar, ic, dump, dubbla sprut, montering, modfigerad topp, kammar, m.m 1 års garanti

pa
30
patrick.p
Bmw S7 ac schnitzer -91
Pure Performance Factory

pa
30
patrick.p
Bmw S7 ac schnitzer -91
Jäkligt sugen, men det kostar gumman kommer bli galen på mej om vi ska ha en unge till ;=).

pa
30
patrick.p
Bmw S7 ac schnitzer -91
procharger har jag också kollat på Länk dom tar 90.000kr 600hp hmm?

pa
30
patrick.p
Bmw S7 ac schnitzer -91
Det blir kanske procharger på bilen ev montering i nästa sommar.
Priset var lockande kitet gick på 50.000kr plus dvs, plus montering 28.000kr.
Då gör dom allt bygge plus belastnings test vad motorn klarar av utan att man behöver göra några stora ombyggnader på motorn.
Mappning och bänkar ingår.
Effekt ökningen blir mellan 60-80%.
Helt ok för mej vill inte ha mer än så. Den ska vara en glidare och familje bil på sommaren.

E
1.156
E
320 ci cab -04
Utgår från att du vägt in besiktningsbiten i din kalkyl. Vill inte vara glädjedödare men eftersom du skall satsa mycket pengar på en familjebil så antar jag att du skall göra annat än att köra rena "blackrace" på avlyst bana med den så kanske bilen skall besiktas varje år? Utan att själv veta exakt vad som ingår i prochargers kitt eller hur det monteras så måste du kanske plocka bort en del inför besiktningen?

E

pa
30
patrick.p
Bmw S7 ac schnitzer -91
Jepp det är tanken prochargers kompressorn ska monteras ner i varje besiktning fyra bulltar och byta rem. Tanken med hela är att jag har en sid projekt på gång. Då kommer jag ha användning av motorn på den.
Sen plockar jag in en orginal M70 eller M73 i Bmw senare när det blir dax.
ra
976
rawsezx
Tesla Model X Long range Raven

Man lever bara en gång!!

Kört hårt!

Satsa på PFF 1200hk kit!
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Skulle faktiskt påstå att 110´ är billigt för 1200Hk!

patrick.p:

PPF vet ju vad de gör och har hållit på länge - men har svårt att tänka mig att automaten original tål effekten, men det kanske du har tänkt på...? ;)
Ra
702
Rallyfinnen
740 -94
750 -07
600hk på orörd motor är inga problem med turbo, antagligen mer också.
Kompressor kan väl bli lite lägre för att det går åt en del effekt för att driva kompressorn.
Jag har 550hk med dubbelturbo, och turbona är det som begränsar effekten för mig.

Några länkar:

Länk

Länk

Länk

Länk

Länk

Länk

Länk

Länk
pa
30
patrick.p
Bmw S7 ac schnitzer -91
Jepp jag ska köra med en gammal jänke låda 3 stegs automat preppad jag köpte den för ett tag sen. Skulle ha den på min gamla Trans Am som jag sålde ångrar efter åt när jag köpte Bmw som gav mycket strul. Adptern mellan låda och motor är det några vänner som gör via cnc.
pa
30
patrick.p
Bmw S7 ac schnitzer -91
Jag ska inte köra med turbo utan istället prochargers kompressor funkar bäst på en gammal V12 orörd. Spruten på en V12 synkar ganska dåligt. Då är det bättre att mappa om boxarna sen ha en org uppsättning när man tar lås prochargers kompressorn vid besktning. Spruten kostar styck 12000kr medans man mappar om kostar 3500-4000kr en liten skillnad ;).
Ma
2.231
Mats J
750iA -92 Svart
750iA -91 Grå
Alpina B12 -90 Svart
Men en kompressor som monteras på platsen där AC kompressorn brukar sitta borde kunna gömmas så den går genom besiktningen med lite tur.

/Mats J
pa
30
patrick.p
Bmw S7 ac schnitzer -91
Det var tanken ;) ha istället en en eletronsk ac pump och vatten pump som corvetten c6 har, och sparar lite hp bortfall. Dom kostar lika mycket som att köpa nya org pumpar.
Ma
2.231
Mats J
750iA -92 Svart
750iA -91 Grå
Alpina B12 -90 Svart
Elektrisk AC pump hade ju löst problemet på ett väldigt snyggt sätt!
Finns det på fler bilmodeller?

/Mats J
pa
30
patrick.p
Bmw S7 ac schnitzer -91
jepp
pa
30
patrick.p
Bmw S7 ac schnitzer -91
Länk
kolla där Mats.J

Ma
2.231
Mats J
750iA -92 Svart
750iA -91 Grå
Alpina B12 -90 Svart
Värt att lägga på minnet

Annars, vad tror du om lustgas?

/Mats J
pa
30
patrick.p
Bmw S7 ac schnitzer -91
Nej tack det räckte jag körde lustgas det på min moppe som skar efter 5min.
Inte på min nyrenoverade M70 motor har lagt ut förmycket pengar på den.
Tack ändå.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.