|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Trimma 1200hp på en M70 kostar 110.000kr hmm? Är det värt att satsa på det? Det blir många timmars extra arbete både kvällar och helger få ihop pengarna ;). | |
|
Vad är det för trimning?, av vem?, o.s.v? Mvh Henke |
|
|
Dubbla turbon, grenrör, smidda kolvar, smidda vevstakar, ic, dump, dubbla sprut, montering, modfigerad topp, kammar, m.m 1 års garanti |
|
|
Pure Performance Factory |
|
|
Jäkligt sugen, men det kostar gumman kommer bli galen på mej om vi ska ha en unge till ;=). |
|
|
procharger har jag också kollat på Länk dom tar 90.000kr 600hp hmm? |
|
|
Det blir kanske procharger på bilen ev montering i nästa sommar. Priset var lockande kitet gick på 50.000kr plus dvs, plus montering 28.000kr. Då gör dom allt bygge plus belastnings test vad motorn klarar av utan att man behöver göra några stora ombyggnader på motorn. Mappning och bänkar ingår. Effekt ökningen blir mellan 60-80%. Helt ok för mej vill inte ha mer än så. Den ska vara en glidare och familje bil på sommaren. |
|
|
Utgår från att du vägt in besiktningsbiten i din kalkyl. Vill inte vara glädjedödare men eftersom du skall satsa mycket pengar på en familjebil så antar jag att du skall göra annat än att köra rena "blackrace" på avlyst bana med den så kanske bilen skall besiktas varje år? Utan att själv veta exakt vad som ingår i prochargers kitt eller hur det monteras så måste du kanske plocka bort en del inför besiktningen? E |
|
|
Jepp det är tanken prochargers kompressorn ska monteras ner i varje besiktning fyra bulltar och byta rem. Tanken med hela är att jag har en sid projekt på gång. Då kommer jag ha användning av motorn på den. Sen plockar jag in en orginal M70 eller M73 i Bmw senare när det blir dax. |
|
|
Man lever bara en gång!! Kört hårt! Satsa på PFF 1200hk kit! |
|
|
Skulle faktiskt påstå att 110´ är billigt för 1200Hk! patrick.p: PPF vet ju vad de gör och har hållit på länge - men har svårt att tänka mig att automaten original tål effekten, men det kanske du har tänkt på...? ;) |
|
|
600hk på orörd motor är inga problem med turbo, antagligen mer också. Kompressor kan väl bli lite lägre för att det går åt en del effekt för att driva kompressorn. Jag har 550hk med dubbelturbo, och turbona är det som begränsar effekten för mig. Några länkar: Länk Länk Länk Länk Länk Länk Länk Länk |
|
| Jepp jag ska köra med en gammal jänke låda 3 stegs automat preppad jag köpte den för ett tag sen. Skulle ha den på min gamla Trans Am som jag sålde ångrar efter åt när jag köpte Bmw som gav mycket strul. Adptern mellan låda och motor är det några vänner som gör via cnc. | |
| Jag ska inte köra med turbo utan istället prochargers kompressor funkar bäst på en gammal V12 orörd. Spruten på en V12 synkar ganska dåligt. Då är det bättre att mappa om boxarna sen ha en org uppsättning när man tar lås prochargers kompressorn vid besktning. Spruten kostar styck 12000kr medans man mappar om kostar 3500-4000kr en liten skillnad ;). | |
|
Men en kompressor som monteras på platsen där AC kompressorn brukar sitta borde kunna gömmas så den går genom besiktningen med lite tur. /Mats J |
|
| Det var tanken ;) ha istället en en eletronsk ac pump och vatten pump som corvetten c6 har, och sparar lite hp bortfall. Dom kostar lika mycket som att köpa nya org pumpar. | |
|
Elektrisk AC pump hade ju löst problemet på ett väldigt snyggt sätt! Finns det på fler bilmodeller? /Mats J |
|
| jepp | |
|
Länk kolla där Mats.J |
|
|
Värt att lägga på minnet Annars, vad tror du om lustgas? /Mats J |
|
|
Nej tack det räckte jag körde lustgas det på min moppe som skar efter 5min. Inte på min nyrenoverade M70 motor har lagt ut förmycket pengar på den. Tack ändå. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.