|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Det blev affär !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Betalade 19000 nybesiktigad. Är kanonnöjd med den , de 20 milen totalt hem var en fröjd att köra :) Säljaren var mkt seriös och trevlig , beskrivningen stämde mkt bra. Bilens negativa saker som skall fixas är dåligt bättrad ytrost på alla dörrar (mkt lite) samt montera orange sidoblinkers rätt , nu har den vita samt felmonterade ! Samt kolla över fläktsystemet alt lämmna in den för detta då det ibland blåser kallt alt varm samt verkar inte gå att justera hur jag än vrider på spakarna. Denna har den manueller ac varanten.... Tips tack ? Annars så är allt bara positivt ... Bilen har gått strax 29 tm , och har fixad låda samt oljepumpsbultar kollade och även bytta kamkedjor.... Snittade på 0,96 liter milen under resan hem (körde lagligt mao följde skyltarna) Billy aka Fantômas |
|
Lu 204 BMW 525 xi e61 LCI -07
BMW 320 e30 m60 6vxl -90 BMW 540iM -93(5vxl) BMW 635csi(?) m60 6vxl -76 |
Om jag inte har fel är det väl dom där ventilerna som sitter i motorrummet som spökar när det beter sig så. Hade det felet på min gamla 535 iaf, och köpte "nya" på en skrot för 100 spänn. Fungerade utmärkt efter det. Ska gå att renovera dom också. |
|
Att 540 skulle vara så dyr att försäkra, min 535E34 manuell kostar 3700kr per år helförsäkrad (3mil söder om större stad 100000inv), så en 540 borde inte kosta flis tycker man ju, men sjukligt nog beror ALLT på vilket bolag man anlitar, vad bilen har för bakgrund?, osv. |
|
| Billy, klart godkänd förbrukning för en 540 automat, frågan är sedan hur den blandade körningen kommer att se ut, ska väl ta 1.23l/mil? min 535 har jag lyckats hamna på 0.97 blandad körning, men i normalfallet 1-1.10 med tanke på ständiga kallstarter vintertid. | |
|
Frifart: givetvis lär den ju dra bra mycket mer mend et är jag medveten om :) Blev bara ganska överraskad igår när jag såg vad den dragit vår resa hem , iofs så körde vi lagligt hela tiden.. Lusselelle: Hur svårt är det vara att byta dessa ventiler ?? Någon som vet vad de kostar nya ? Billy aka Fantômas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.