AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
50.371

Är denna Kleeman Mercedes värt pengarna?

Sida 3 av 3
Fälgarna han har heter MAE Crown Jewel I och är inte unika utan finns att köpa.
Glömde länken:
Länk

Svenska auto-news
ph
141
philipbr
Nissan GT-R -10
Kleeman gör verkligen snygga varianter, kolla bara på denna, något dyrare dock...

Länk

mäktig..
ph
141
philipbr
Nissan GT-R -10
oj sorry fel länk..

Rätt länk: Länk
Visa användare
1.523
b97_knl
F30 318dA SportLine - 12
F11 520dXA Touring - 14
Yamaha XJ6 Diversion F - 12
philipbr: denna C63 är Carlsson-kittad, finns inte en pinal från Kleeman

Visa användare
1.523
b97_knl
F30 318dA SportLine - 12
F11 520dXA Touring - 14
Yamaha XJ6 Diversion F - 12
bättre :)

Lars K:s bil är riktigt snygg i verkligheten, och mer diskret än vad som framgår av bilderna. Har för mig att han sa att kulören är en specialvariant av Almandin-schwartz och det är bara i starkt solljus som den skiftar så i nyansen. När jag senast såg den var det en mulen dag, och då såg den nästan svart ut.

Verkligen snygg. Personligen gillar jag Kleemanns plast bak och fram också, med snygga utblås. Mercedes V8 låter bra, och Kleemann avgas låter mer "V8" än standard utan att vara påträngande högt.

Ang. MAE Crown Jewel så måste dom i annonsen avse den extrema dimensionen. Dessa är helt "vanliga" split-fälgar med en extremt bred bana, personligen tycker jag dom är "totally too much", men det är ju en smaksak.

Tyvärr gick MAE i konkurs för några år sen, så dom görs inte längre.

Det var väl OZ racing som tillverkar MAE Crown Jewel fälgar. Åtminnstone är deras logga in gjuten i fälgen.
Janne: jag tror du har rätt i det. En av mina tidigare SL var en MAE-bil från 92 med MAE-fälgar som såg *exakt* ut som OZ Futura. Också oerhört breda, men dom var "bara" 10 tum fram och 12.5 tum bak.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.