|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Tjenare äger en BMW 540I 6vxl INDIVIDUAL NR 621/797 E34 e34 NEONGRUEN METALLIC ända ex i sverige med den här lacken på en e34 Men undrar hur många e34 540I gjordes av 797? det finns 60 registrerade e34 540I med 6vxl? va ja har hört svara gärna=) En bekant har en silvrig e34 540I 6vxl En av 6 st byggda Arktissilver med M-Sportpaket. det var någon som hette patrik som skulle veta mycket om dom här bilarna=) skulle va kul om man fick veta något mer om min bil än det ja skrivit på min sida ha det bra alla bmw freaks! | |
|
Hej ! Jag har själv nr: 456/797 . Jag har en siffra på att 73st 540i/6 E34 Limousine finns i sverige av 797st tillverkade . Ta väl hand om din bil :) Micke |
|
|
BILDER!!! MVH Sakke |
|
|
Micke77; Den underbara lågmilaren:) Joacim; Skickade precis ett powerpost till dig, din är mest största sannolik den enda Neongrünmetallic 540i i hela världen. Enda 6vxl av dom 3203st byggda är den åtminstone. 3203st är i alla versioner, i våran byggdes 797st (HE51 Limousine LHD Europamodell). 1524st gick till Nordamerika inklusive 32st M540i och 135st 540i M-Sport. Dom med Nürburgringchassi. Däremot är din #601/797 (det finns oanvända chassinummer) Mvh Stephan PS; Kul att få tag i dig Joacim, var på väg att titta på #601 sep-2005 när den stod hos den Tyska BMWhandlaren, har kvar annonsen=). |
|
|
Bilder på #601 finns på garaget.org Stephan |
|
| tjena stephan735i vad är din mätarställning idag leder jag med 14.466 :) | |
|
Tog ett par bilder på Spring Break Mantorp Länk Länk |
|
|
Nope du leder inte... #768 har 14100 någonting. Kollade precis den enda Alpina B10 4,6 6vxl som FANNS i Sverige, den hade lågt miltal, kanske lägre än min. Men nu har den gått på export... ja då är det 72st 540i/6 E34 Limo i landet, troligtvis färre, har ju inte kollat igenom för möjlig export/skrotning på ett tag. Stephan |
|
|
Vad är lämpligt o ge för en fräsh manuell? Hittat en fin i tyskland 95a, men dom ska ha 7000 euro för den och tycker det är lite dyrt :P Länk |
|
|
Japmax; Det är billigt:) Min gamla, den fjärde sist byggda. En av 46st årsmodell 1996, det är otroligt mycket nerlagt på den, den tillsammans med sina båda systerbilar är dom mest utrustad (nu är den mest utrustad eftersom den har 17" Krysseker + Shadowline) bensinvärmare, cdvxl, telefon, PDC, Larm, Elstolar + minne, el-inställbar ratt, 3:dje bromsljus, 5x gardiner osv. #794/797 import till Sverige feb-2005 återexport 3år senare. Stephan |
|
|
Okej, va spännande att du haft den :) Ska jag tolka dig som att den är utrustad i efterhand? Vilket får mig att fråga en till sak till er/dig som vad jag förstår är riktiga "orginalnissar" Är det ok att efterutrusta en bil med originaldelar eller måste det va fabrikssetup för att de ska va den här riktigt sköna orginalbilskänslan? :) Jag såg att dryga 1500 bilar va skeppade till USA, borde det inte finnas ett gäng bilar att hämta därifrån då? |
|
|
I efterhand är Shadowline monterat på utsidan av ägaren nr2 (BMW München var ägare nummer 1) på insidan av mig, nuvarande ägaren har monterat 17" Krysseker (original var säkerhetshjulen med TRX millimeterdäck) annars är det sänkningssats, vita blinkers x6 och M5 panel bak inklusive M5 lås (Europaversionen, US blev inte godkänd i Tyskland) och solfilm som eftermonterats = allt går att ta bort. Solfilmen gillade jag inte och sänkning hade jag inte monterat, men när dom satt där så fick det sitta kvar, men det kliade i fingarna. Jag har några detaljer som jag bara måste ha och det är M5 US-panel bak, US-list fram, gasdämpare till handsfacket, det har jag monterat på alla dom 8st 540i E34 jag ägt. Förutom på polisbilen (#768:an) den är godkänd med liten regskylt, men jag vill ha den i fabriks/polisutförande eftersom den är så speciell. Min svarta #774 har M5 US-panel inklusive lås i Cosmosschwarz även stötfångarlister fram/bak är lackade i Cosmos inklusive M-listen med BMWtext. Gasdämpare till handsfack, M instegslister från 540i M Sport, metall innerdörröppnare från Individual (fanns på 525iA Selection till Japan). Dom sistnämda är nu restade hos BMW. 18" M-Parallell från E34 8+9x18". Det finns bilar i USA/Canada. Jag var inne på att plocka in en M Sport eller ännu hellre än M540i innan jag hittade polisbilen som är en av 7st 540i/6 HE51 med Nürburgringchassi, den har även M5-94 bromsar, 90liters M5 tank, M System II från fabrik och var första tiden testbil hos M Gmbh, då med 4,6 liters 350hk motor och ännu större bromsar, köp från Polizei i Stuttgart 2007 efter drygt 10år som civil polisbil (13300mil). Siren sitter kvar på baksidan av framstötfångaren=) Ett minus med import från Nordamerika är dom höga importkostnaderna, då 2005-2006 hade en M Sport hamnat på 250tkr och en M540i över 300tkr. Idag får man en M Sport för ca $ 10000, lite mer för en superfin. M540i är så ovanliga att dom inte kommer ut på marknaden annat än i undantagsfall. Stephan |
|
|
Ok.. det va mkt på en gång :D Jag förstår inte allt men jag läser med spänning för jag tycker det är intressant! M5 US-panel är det "reflexrampen" du menar då? Och US blir de liten skylt då? Hur lyckas du övertala VV till det? Us-list fram är även det för skylten lr menar du stötfångarlisterna? De med positionsljus i? M-list med BMWtext? Jag försökte få liten skylt fram på min men nekades =/ Jag har idag en relativt välutrustad 540iA dock inte särskilt original. Jag tycker iofs om min bil men har blivit mer och mer intresserad av en manuell och då gärna ett fint exemplar. Får se vad som händer i vår. |
|
|
M5 US-panel är en sån här.. Länk monterar man en sådan i samband med importen (eller i efterhand utan att tala om att det är i efterhand) så godkänns E34 med liten regskylt, fram är det denna... Länk (M Sport på bilden). Jag rekommenderar varmt #794 eller om du vill ha en extremt fin (i så nära nyskick det går att komma) med M Sportpaket, Arktissilbermet/Schwarz Leder, den har precis som den svarta M Instegslister och metall innerdörröppnare. Fick lov att köpa en av instegslisterna från en krockad M Sport i USA eftersom det bara fanns en bakre kvar hos BMW... bilder från tråd på e34.de Länk Tråd om Oxfordgröna... Länk Och favoriten... Länk Stephan |
|
|
Dom är fina dina Bmw, speciellt den svarta! En sak jag skulle vilja ha är dessa svarta trälister som du har i den svarta. Vad tror du en uppsättning skulle kosta på Bmw? Hutlösa pengar kan jag tänka mig. Jag har en kompis med dessa i sin 525 touring, vore ju trevligt att köpa loss hans :) Mina instegslister är likanda som dina fast de är svarta, jag trodde det va M5 lister? Är de samma M5 och M540 kanske? :) |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
MA : du fick med nr 9 på den andra bilden också :) ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Japmax; Vogelaugenhorn graphit kommer upp då och då både på e34.de och ebay.de. Brukar kosta 1-1500kr för ett komplett set. Mina instegslister har endast M. Fanns i silver för M Sport och M540i med ljus inredning samt i svart för M540i med mörk inredning (endast M540i med mörk inredning har svart innertak). Listerna med endast M fanns enbart på 200st M Sport och dom 32st M540i + några extra set, vilka numera är slut. M5 instegslister finns det däremot gott om, men att ha sådana på en icke M5 gillar inte jag. Stephan |
|
|
Okej, får hålla utkik. Jag kanske har M5-lister? Jag gillar dom iaf ;) Original silverguldiga ser ju för tråkiga ut efter 15 år iaf. |
|
|
Jag brukar vara allergisk mot Neonfärger men denna kulör är ljus, nästan lite pastellaktig?: Länk Mvh |
|
Scheckheft |
Härligt, du verkar vårda bilen av bilderna att döma. Modigt att köpa en neongrön. Japmax: om du letar efter 540/6 så kan jag förmedla kontakten med en tysk ägare som har en 540/6 -94, Daytonaviolett med M-sportpaket. Du kan skicka mail till mig bild: Länk Mvh Scheckheft Aus dem All betrachtet ist die Erde Weiß und Blau, das kann kein Zufall sein! |
|
Scheckheft; I Sverige klassas den som 95:a (en av 16st Daytona med M Sportpaket), har den rullat över 10000mil än? Mvh Stephan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.