|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
jag beställde 4 ohm, blir väl 2ohms impedens om man paralell kopplar dom? för mitt slutsteg, ett blaupunkt tha 555, har ju 250w och 2 ohm på monokanalen. jag är ju inte helt hundra, men det är så jag fattat det iaf. plus att man kan köra 4 ohm på front kanalen också om man nu vägrar dra nya kablar ;-) går säkert minst lika bra med 2ohm också. |
|
| någon som beställt från pimpmysound.com som på senaste tiden haft kontakt med ägaren? eller fått svar p något mail, vet om företaget konkat, eller vad som helst. känns som jagh blivit blåst -.- | |
| tydligen e han på semester och det står på hemsidan. ordrar skcikas 16/11. bra attt kunna tyska :P så ingen e blåst | |
| ännu en uppdatering. fick min order skickad idag, tydligen var han på semester trots allt. ringde även företaget idag och pratade med ägaren. han gissade på att jag borde ha högtalarna hemma under veckan om jag har tur | |
| TOG PRECIS EMOT PAKETET :D | |
|
Hur gick det att montera i basarna? Funkade det med 4 ohm? |
|
|
det gick faktiskt riktigt bra. det var ganska kneptigt att få dit allting, passformen va ju lite svår. tog ett tag, men nu sitter det och det sitter bra. allt sitter och ljudet är helt fantastiskt. ljudet är lika mkt dunka dunka, som klart. |
|
|
Vad driver du dom med för steg? Har du moddat eller förstärkt baslådan nånting? Ska installera mina basar snart men är orolig för att det kommer bli störande vibrationer från baslådan p.g.a det ökade "flåset". Det borde ju inte vara så svårt att förstärka baslådan med dämpskum eller nått. Är det nått som behövs? |
|
|
jag är ingen expert på detta, men jag dämpade bara kanterna på högtalaren. sen använde jag en dremel för att fila lite inne i själva baslådan för att högtalaren skulle sitta lite bättre. sen använde jag plexiglas och limpistol för att isolera det allra sista. och jag verkar inte höra något skrammer iaf. tror jag, hehehe. jag kör med ett blaupunkt tha555. de va plug n play, så deet var inte så galet svårt :p |
|
| Simon du får komma förbi så får jag höra på ditt ljud. Ska nog uppgradera om skillnaden är stor. | |
| jo, du märkte ju själv att det är lite skillnad. men om du kör med navi som du själv sa tror inte jag det är så svårt att bara byta ut högtalarna under sätena, dvs om du kör med 2ohm. | |
|
Kör ni med originalkeblaget eller har ni dragit nya kablar från steg till basarna? Läste i en annan tråd att de i klarade av de nya högtalarna och att det var rekomenderat att byta dem! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.