|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Den här gången gick den för 366 500 kr. Det låter som ett mycket bra pris tycker jag. Det finns väl ingen i Sverige för ens i närheten av det priset tror jag. Jag hoppas i alla fall att det är en privatperson som fått lägga vantarna på bilen och ingen bilfirma, som lägger på en massa pengar och säljer den igen. På Mobile finns det 7 st under 40 000 euro och den billigaste ligger på 36 800 euro. Att de redan har sjunkit till dessa nivåer det trodde jag inte. Jag läste i och för sig inget om skicket, årsmodell och miltal heller. Det finns väl en viss prutmån också. Bergen |
|
|
Bergen: Vad gör det om en handlare köpt den för att tjäna pengar? Är väl hans ensak och företagsidé? Om ngn privatperson ville köpa den för mer, så hade väl den personen gjort det?! |
|
|
Bergen: själv är jag förvånad över att dom fortfarande ligger så högt i pris. M5:orna börjar på lite över 30' Euro och mellan 35' och 40' Euro finns det många bilar. ___ //Ulf |
|
|
Jag förstod att det skulle bli nen diskussion, men vad jkag menar är att det vore roligt om någon privatperson fick tag på den. Här om året så gick det en B10:a för typ 140 000 kr. Den var i grymt dåligt skick och den köptes av en bilhandlare på KVD och såldes efter någon dag för en bra bit över 220 000 kr tror jag att det var. Det var bara en spontan reaktion från min sida. Ungefär som när man är på en vanlig auktion och hittar något som kan vara intressant och en auktionshandlare är där och köper upp allting och sedan sätter ut det i sin affär till hutlösa priser. Givetvis ser han business i det hela, men det är roligt om någon privatperson kan få göra en bra affär menar jag. Inget illa menat med det. OBSERVERA! Att med det här inlägget menar jag inte att B5:an skulle vara i dåligt skick, om nu någon skulle få för sig det. Va f-n ,ligger M5:orna så lågt, det visste jag inte heller:) Det var ju en riktigt glad nyhet. Att de har sjunkit så fort. Kan det vara för att de är dyra i drift. Jag menar en M3:a E46 och en B3:a ligger ju fortfarande högt i pris, de har ju ett verkligt bra andrahandsvärde i alla fall.Givetvis bilar som är i bra skick men ändå. Jag menar det skiljer ju inte så mycket i pris om M5:orna och Alpinorna har blivit så billiga. |
|
|
Programmer. Varför är det konstigt att B5 ligger lite högre i pris än M5 av sammaa årsmodell och mil ! B5 är ett "riskfritt" köp i jämförelse med en M5 :) Ando Gunnarsson Alpina Club Schweden Länk |
|
|
Förstår inte heller. M5 är en dussinbil jämfört med B5. Klart priserna är högre på Alpina. BMW CS #1812 |
|
|
Det stämmer ju att det inte alls finns lika många B5 till salu som M5 och det är faktiskt så att procentuellt sett så är det ganska lika när det gäller bilar under 40' Euro, dock har B5:orna i regel rullat något längre. Jag håller med att en B5 bör kosta mer än motsvarande M5 men jag upplever det också som att det finns mer prisoptimister bland de som säljer Alpinor. Samma sak med B10:orna som jag följde under lång tid och många bilar förblir osålda. Finns en B10 Touring annonserad som åtminstonde har legat ute sedan august-september 2007. Av de 29 B5:or som ligger på mobile så har 11 (38%) legat ute i minst 5 månader. Av de 127 M5:or som ligger på mobile så har 19 (15%) legat ute i minst 5 månader. ___ //Ulf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.