|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
B5:a finns just nu på Kvarndammen. Länk | |
|
B5an är riktigt nice, ett orginal M-paket och bort med spaden på luckan så är resten riktigt trevligt :) Ingen som vill köpa min 545i? Dvs innan tisdag om det skall bli deal! Så kan jag slänga mig in i bjudningen också. |
|
| Ett M-paket och avlägsnad "spade" på en Alpina är en förolämpning mot bilen och allt vad den står för. | |
|
Du menar att Alpina original skulle vara synonymt med stil? Hallå Guldstripes liksom... -------------------------------- //Lövet |
|
|
Hur många nyare Alpinabilar har Guldstripes ? För det är väl en B5 som diskuteras :) Ando Gunnarsson Alpina Club Schweden Länk |
|
|
Den som vi pratar om har det. -------------------------------- //Lövet |
|
|
Jag skulle nog vilja påstå att guld- eller silverfärgade stripes kan vara synonymt med god smak när de sitter på en Alpina (företrädesvis mörkgrön, mörkblå eller svart eftersom det blir fin kontrast). Jämför Alpina med AC Schnitzer, Hamann, G-power, Hartge och andra tuners så förstår man varför så många förknippar Alpina med klassisk elegans. Men är man bara ute efter motorn så kommer nog ingen att försöka stoppa den som sätter dit ett M-paket på något annat sätt än att påpeka att bilens särprägel förvanskas genom ingreppet. |
|
|
Alpina gör många rätt, men stripsen är verkligen inte ett av dem. Fullkomligt smaklöst och en hemsk rest av stylingens mörka era på 80-talet. Vem vill ha fula blaffor längs hela bilens sidor? -------------------------------- //Lövet |
|
| Jag skulle absolut kunna tänka mig "guldstripes" på en Alpina. Det hör till, och är enligt mig smakfullt när det gäller en äkta Alpina. | |
|
Häftigt att KVD har en B5 inne för första gången. Jag föredrar iofs M5 istället då den känns mer brutal med V10 och SMG. B5 är för mig en trimmad 545. BMW CS #1812 |
|
|
Stripes på en bil är per definition aldrig smakfullt, bara smakfult! Passar på Ronny & Ragges forrrrd kanske men inte på en BMW (äkta Alpina or not)! Men smaken är som baken... =) |
|
|
Det lär vara skönt bottendrag i den maskinen :) Länk ______ |
|
| Stripsen är enligt mig ett klassiskt Alpina kännetecken | |
|
Att det är ett klassiskt kännetecken för Alpina är det ingen som ifrågasätter. Frågan var om det är snyggt - smakfullt! |
|
|
andreas_lofgren Jag hade inte förstorat bilderna på B5.an så jag såg inte att den hade dekoset. Har du sett bilen "live" ? Jag tror att dekosetet på bilen ifråga är silver och inte guld! Det är väldigt få bilar idag som utrustas med dekoset i guld (mest vita bilar). Så du tycker att min bil är fullständigt smaklös och hemsk då den är från "stylingens mörka era" och dessutom har blaffor på sidorna ? Länk Personligen tycker jag att en äldre Alpina är "Naken" om den inte har alla dekaler och dekoset medans en nyare bil klarar sig lika bra utan. Ando Gunnarsson Alpina Club Schweden Länk |
|
|
Silver eller guld är bara olika nyanser av hemskhet. Stripes är Biltema styling från 80-talet för mig. Jag tycker inte stripsen är snygga på din bil men det är ju en smakfråga. Satt de på från början så har de ju ett visst originalvärde. På något sätt hör de mer hemma tidsmässigt på din bil också. -------------------------------- //Lövet |
|
|
Jag tycker stripes är helrätt på Alpina. Speciellt på en så klassisk 80-talsmodell som B7, men även på B10 E39 och B5 E60. Frågan kvarstår dock om det skulle vara lika vackert eftermonterat på en M-bil. Svaret är nej :-) BMW CS #1812 |
|
| Gillar man inte Alpina och vad det innebär varför då köpa bilen?! Lägg pengarna på en 550 eller M5a istället..! | |
|
Jag vill ha den, köp min 545a NU, bara en dag kvar :) PM går bra. Så skall jag "förstöra" den med att göra den lika snygg som en M-pakets 545i, dvs lika snygg som den jag redan har... Det är kompressorn i regpappret jag saknar ;) Köper jag den kan någon som tycker spoilern är stillös, förlåt, tidlös få den gratis... |
|
|
Guldstripes på en Alpinagrün E34:a är underbart, vackert även röda är snygga med guld. Att plocka bort Alpinaspoilern är som att montera standard stötfångare på en M5, man gör det bara inte. (Om man nu inte blivit av med den för sjunde gången och kör bilen som bruks). Den sista (av fyra byggda) Alpina B10 4,6 Touring 6vxl E34 leverades med M Techinc stötfångare fram/bak. Det är dock den absolut enda Alpinan som har M stötfångare (oräknat E30 Alpina B6 3,5 S förstås) jag känner till. Jag gillar variation = snyggt både med och utan Dekoset, personligen beror det på om jag skulle vilja vara diskret eller inte. Det kan ju vara kul att köra en Alpina B5 S med 520i enblem, utan spoiler, andra fälgar etc för att roa sig själv. Men det räcker nog med att plocka av B5 emblemet för att förvåna=). Tar man bort kännetecknen så sabbar man värdet (kraftigt) jag skulle inte köpa en Alpina som saknar spoilers/fälgar annat än med rejält prisavdrag (mer än vad delarna kostar löst) och även då väljer jag hellre en i fabriksutförande. Stephan |
|
|
Ang dekorset-diskussionen; på tex en 80-tals B7a verkligen är pricken över i'et, det fulländar en fin orignalbil. Nyare bilar som E60 är det mer en fråga om smak och situation. En vit B5 E60 är kanske mer "gjord" för dekoset, än en svart utan modelbet. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.