|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
...Jag hade nog velat ha dekoset på en B5a oavsett färg. En del tuners "detaljer" kan vara smaklösa, men när det är Alpina som står för detaljerna tycker jag kopplingen till 80-talet bara är trevlig. |
|
|
Stephan: Eftersom det går alldeles utmärkt att beställa sin Alpina utan stripes så kan det ju knappast sänka värdet för att de är bortplockade? Eller menar du att en bil som saknar stripes är värd mindre än en som är beställd utan? (I så fall är du nog mer originialfetischist än jag kan föreställa mig) -------------------------------- //Lövet |
|
|
Andreas, nu missuppfattade du Stephan. Han tyckte att det drar ned värdet när en Alpina saknar fälgar och spoilers. Håller med honom till 100% Tycker att Alpina stripsen är vackra, något som förgyllar en redan fin bil. Dock så håller jag med dom som tycker att det är viktigare på dom klassiska modellerna. |
|
|
Måste ha läst för snabbt. Tyckte han fick med stripsen där också. Om bilen saknar org fälgar och spoilers så håller jag helt med om att värdet sjunker. -------------------------------- //Lövet |
|
|
Om vi slutar hänga upp oss på stripsen. Någon som har provkört bilen förutom Kalle Hansen? ;) BMW CS #1812 |
|
| Bmw m5 vs BMW Alpina B5 Länk | |
| Stripesen är ju ett signum för Alpina och är enligt mig ett mycket smakfullt och traditionstyngt tillbehör. Om jag hade haft en Alpina skulle jag garanterat ha dessa smakfulla ränder. /Thomas | |
| Om man ser till auktionen nu och kollar på budhistoriken är det samma "nick" som hela tiden har gått in och höjt sitt eget bud. Varför vill man höja sitt eget bud och få betala högre, när ingen emellan lagt ett motbud? Eller är det så att det är någon som går in och kryddar budet lite ibland för ett högre slutpris? | |
| Det är en person som försöker finna vart reservationspriset ligger (lägsta acceptpris) | |
| Nu är budet på 385.000, och reservationspriset är passerat. | |
|
Kring 380 000 är bra för en b5, denan såg ju helt OK ut. Man ska itne glömam att Alpina B5 r en mkt snabb bil och du måste verkligen vara med i din E60 M5 om du ska hänga med eller vara kanske som mest en billäng före till 270 km/h (spärren mätarfart). |
|
|
Jag tror att B5 är snabbare just tack vare att den har 5 växlar. Kan dra mer på växlarna. Måste dessutom sitta samma motor i B7 E65? |
|
| Ja, samma motor som B7 E65. | |
| Såld för 385´ | |
| Det är bara att säga grattis till den nya ägaren. | |
| den är nu tebax på KVD | |
|
Någon som sa ja innan banken gjorde det ;) Om något fel upptäcks som inte existerade enl beskrivning tas bilen tillbaks om så önskas, samt KVD lägger till felet i texten enl dem själva vid nästa auktion. Pruta går generellt inte däremot efter vunnet bud. Inga nya fel är adderade så köparen har av någon (annan) orsak backat ur. Vore dock intressant att veta om det är något med bilen som kan uppfattas som fel av den kritiske, men inte av KVD?? Samtidigt kanske man inte köper en bil för 400kkr osedd. What ever... Jag har fortfarande dealen öppen då, ge mig ett bud vi är överens om på min 545i innan tisdag :) Jag vill fortfarande ha en B5 att "förstöra" med ett orginal M-paket. :) |
|
|
Dem felen man hittar som inte står med, brukar dem inte skriva ner till nästa budgivning. Mvh |
|
| Var det inte det jag skrev? ;) | |
| Är 385tkr ett bra pris? Vad får man ge för motsvarande i Tyskland? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.