|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
| visst är e82 mer som en 2-dörrars sedan emn det var även 02-serien samt e30 och det är det som är charmen med e82 | |
Buspelle |
Tycker E82 är en helt underbar bil och får starka 2002tii-vibbar av den. Den borde säljas i orange som standard. Om det är så att den inte är någon försäljningsframgång i Sverige så är det inte särskilt konstigt. Hur många små tvådörrarssedaner är försäljningsframgångar i Sverige. Finns väl inga antar jag. Dessutom är det en dyr och förhållandevis opraktisk bil, det måste man nog erkänna. Som körmaskin däremot på absolut topp. |
| Hade det inte varit riktigt gott att sätta in 130i -motorn i en E82? Jag hade sålt min 335a och köpt en sådan direkt! | |
| Pavel:Tycker du bättre om 165hk i 130i än 306hk i 135i det förstår jag inte | |
| Jag tror att jag har läst någonstans att den kommande M-versionen av 1an kommer ha 2002 orange lack i tillvalslistan. | |
|
Pavel, jag tycker som dig fast tvärtom ;) Synd att inte 135i finns med 5-dörrar (e87) |
|
| Jag skrev fel det ska vara 265hk i 1301 | |
|
Berra: En (din?) 130i kan lätt upplevas som att vara roligare att köra sportigt än en 135i (mer subjektiv spets). Kollar man rena acc. sifforna ser man att det inte skiljer sig så mycket... som till del beror på den lägre vikten på 130i:an som också den bidrar till den lite vassare körkänslan. Det är inte nödvändigtvis mest hästar, eller vrid, som är "bäst". Men kanske du har andra egna erfarenheter som säger att en 130i är underlägsen en 135i? Iaf synd att besinsexorna är låsta till olika karosser... |
|
| Fast kanske en icke-coupe 135i skulle blivit för framtung och för långt ifrån 50:50 idealet... | |
| det bästa vore väl om vi fick en 120si eller liknande :P låg vikt och relativt hög effekt | |
|
Tänkte att en kraftig sugmotor i 1 coupen hade varit häftigt menar jag bara.. Håller ni inte med? bmw_jerry har dock rätt, 120si hade varit stencoolt! |
|
| 320Si har rätt många motorproblem, kanske därför BMW inte varit "sugen" på fler modelller... | |
|
Onehp:Jag har inte provat 135i så jag kan inte jämföra dessa bilar, men jag är mer än nöjd över bilen känns som en liten gokart mer körglädje kan man knappast få. Onehp; har du provat någon av dessa bilar? |
|
| tror coupen hade lyckats bättre om det funnits fler motoralternativ.. det är först nu 118d och 120 kommit.. folk som velat ha en bensinmotor har bara haft stora 6:or att välja på | |
Martin E |
bmw_jerry Det saknas en riktig M modell som lär komma, då kommer säker coupen vara hetare i mångas ögon. Det vore läckert om dom lyckades skotta in den potenta V8 an. |
| Berra: nej, känner ingen i verkliga livet som har en sån... sen är jag som du mkt nöjd med vad man har, bäst att inte utmana den känslan i onödan ;-) | |
|
Den här tycker jag är snygg. Länk Klicka på bilderna, dom skall ses i förstoring. |
|
| nja tycker inte den var fin den du länkade till.. tror att den nya modellen kommer vara ganska snarlik dagens | |
| Jag tyckte den va jäkligt läcker:) | |
| En 125i 5d hade varit ultimat enligt mig. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.