|
Sida 1 av 4
|
|
|---|---|
Njuren |
Det är inte många cuppar man ser av ettan i trafiken. En sådan hade man själv kunnat köra runt i om plånkan vatt fetare, men varför floppade den i Sverige? Ein Prosit, ein Prosit der Gemütlichkeit! |
| Jaha du, är inte säker men jag tror att den är för dyr i förhållande till sin storlek. man får ju för nästan samma pengar en 3 serie coupe. Själv är jag helnöjd med min 120d coupe som jag har haft i 2 månader nu, den bästa bil jag har haft. | |
|
Floppat? Vet inte om jag håller med. Somfortskaffningsmedel är den både dyr och opraktisk för många, men för oss som älskar att köra bil är den en dröm! Jag tycker dom flesta bilar är på tok för stora nu för tiden. Ettan är precis perfekt i storlek, synd att den är så tung bara. Jag har aldrig haft en bättre bil, så galet nöjd att jag nästan får ångest när jag tänker på att jag måste byta bil någon gång i framtiden... |
|
| Utseendet? | |
| Visst, utseendet kan ju vara en del av det hela. Smaken är som baken, men om det bara hängde på utseendet så borde ju en bil som t.ex. X3:an inte kunnat säljas i huvudtaget. För att inte tala om nuvarande 6-serie... brrr! | |
| Så ful är den väl ändå inte!? Länk | |
|
Flopp vet jag ej om bilmodellen blir, men i framtiden så kommer denna modell säkerligen ha högre andrahands värde än andra bmw modeller. AKR |
|
| Det handlar väl inte om en flopp, det är väl helt enkelt så att mindre sedaner inte säljer bra i Sverige. Ta t ex Golf som säljer bra här men inte t ex i USA där det är Jetta som säljer bra. Det är en kulturgrej - i sverige skall man vara compliant och köra kombi. | |
| många gillar väl inte utseendet sen prispålägget mot en vanlig 1:a.. tror också att många vill ha en mer praktisk bil och väljer 5-dörrars versionen istället för både 3-dörrars och coupe som är snyggare enligt mig | |
|
Den är för lik 3-serie-kupén. Har sagt det förut: ser ut som en 3-serie som krympt i tvätten. /Erik |
|
|
Priset är på tok för högt! Bilen i sig är helt suverän maskinellt även om kvalitén interiört är något under premium nivå, detta gäller hela 1-Serien. |
|
Martin E |
Coupè är en bil för den sanne posören |
| Man kan bara tala om en flopp om bilen inte uppfyller väntad försäljning. Tror inte svenska BMW hade särskilt höga förväntningar... | |
|
Utan att veta BMW sveriges förväntade försäljning skulle jag inte tro att Flopp är rätt benämning. En coupe köper man med hjärtat, jag finner den ordentligt mycket mer läcker än 3/5d. |
|
Njuren |
Jag tycker den är urläcker specielt i vitt med Mpkt, flopp kanske är fel ord men kanske det är priset som avgjort på denna bil. Verkar vara jättekul att köra iaf. Ein Prosit, ein Prosit der Gemütlichkeit! |
|
Är verkligen prispåslaget så himla högt om om jämför? Eller tycker de flesta att coupén skulle vara billigare än 3d och 5d? Jag tror mest det beror på att folk vill att bilar ska vara en smula praktiska också. Är själv mycket sugen på en coupé men så länge jag behöver ha hund med i bilen går det bort tyvärr. M v h |
|
|
joxgbg: s kärra är verkligen inte ful, men.. Designen är lite speciell, har sett flera som inte har lika snygga och maffiga hjul osv och ser då betydligt "konstigare" ut.. Och priset- alla verkar rörande eniga om att utseende och pris är hemligheten.. och för den delen: den som idag funderar på ett köp måste ju "baka in" i sin kalkyl att den säljer dåligt och lär därmed också fått ett dåligt andrahandsvärde! En 125 coupé kostar basutrustad 305K, en 325 Coupé 345k.. Enkelt val för mig om jag skulle stå inför denna valsituation! |
|
| 5-d 1-serien har väl också sålt väldigt mycket på grund av motorerna.. 118d klassas ju som miljöbil och det är först nu coupen kommer med samma motor.. sedan har ju coupen bara funnits med stora bensinsexor samt dieselfyror och nu kommer även 120i det vill säga en bensinfyra.. | |
Ghost Rider |
tycker coupen är riktigt läcker sett den på bild innan jag köpte min och blev glatt överraskad att se den i verkligheten är grymt nöjd me min Christer Andreasson BMW 123D Coupe |
| Tycker 1-serien coupé är en av de snyggaste bilarna i BMWs modellutbud just nu. Dessutom mycket läckrare i verkligheten än på bild. | |
|
Tycker inte att den har floppat. Häromkring ser man rätt många 1-serie coupe. Jag var själv inne på att köpa en 135 innan jag köpte 335:an men ettan föll bort på att den har plastigare inredning. Jag tycker att den är riktigt snygg. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.