|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
|
Ska en bil som ser "modern ut" hålla länge i designen? Har alltid trott det var enkla linjer som håller länge. För mycket design blir aldrig bra. Funktion är aldrig omodernt. Jag får nog vänta och se men finner inte det undersköna eller enkla i designen från BMW:s senaste decenium. Tre saker som aldrig ska diskuteras, politik, religion och design. |
|
|
Tycker absolut man ska diskutera design. Inte lär vi bli sams, men det kan vara kul ändå! :-) Enkla linjer håller länge, det stämmer väl i princip. Men det slår lätt över i anonymitet. Så många nyare bilar som inte ser ut som någonting alls. Bättre då med en tydlig karaktär. Bangle-bilarna kommer kanske att kännas "gamla" så småningom, men sen kommer de tillbaka som klassiker, det är jag övertygad om. /Erik |
|
| får jag fråga vad ni tycker om t-ex e46?? är det enkla tydliga former eller? jag har märkt att rundare och lite mjukare design håller längre vad tror ni?? | |
| jag tycker det ska vara enkelt men samtidigt med karaktär och attityd. jag avskyr vulgär design. | |
|
BMW 850, kommer alltid vara snygg på grund av sina enkla linjer.. Det är en bil som man bara behöver uppdatera fälgarna vart 10 när dem börjar kännas gamla. Länk Länk Länk |
|
|
BMW 850, kommer alltid vara snygg på grund av sina enkla linjer.. Det är en bil som man bara behöver uppdatera fälgarna vart 10 när dem börjar kännas gamla. Länk Länk Länk |
|
| Håller med BMW 850 har en väldigt tidlös och lyckad design. | |
| har lite svårt för baklyktorna men annars är e31 hur fin som helst. kanske lite f01 över dom? helrött är sådär enligt mig. | |
|
Personligen tycker jag F01/02 är riktigt lyckade. Gillar även dom uppkäftiga njurarna. Såg precis en reklamfilm på X1:an på TV4. Gillar även den skarpt. Sen tror jag stenhårt på kommande 5-serien. Tycker det är kul att BMW vågar ta ut svängarna i designen. |
|
|
När det gäller E31 håller jag med om att detta är en fin design. Derimot tycker jag inte det är en god ide att uppgradera med moderna fälgar. Många som monterar M6/M5 E60 fälgar på lite äldre modeller. Tycker personligen inte att det blir snyggt alls. |
|
| angående fälgar beror det ju mycket på om de passar på modellen eller inte. e31 passar med stora fälgar, men det gäller ju att välja rätt design. det blev m68 e46-fälgar på min e36. jag tycker de passar bra, men absolut snyggast hade ändå m3 gt e36 fälgarna vart. | |
| Stod en nyss avlastad X6 och en 5-serie GT på gården hos min lokale BMW-krängare, fick titta två gånger för att verkligen se att det var två olika modeller, grymt lika varandra snett bakifrån sett! | |
| Ja saker man inte borde är alltid kul att prata om :) | |
|
Kollade på nya GT:n i dag. Tycker fronten är rätt ok men ingen bil som tilltalar mig. //Stefan |
|
| annat är det med m3 sedan facelift. sjukt fin. | |
|
Vad skiljer facelift mot pre-facelift på M3an? Förutom baklysena? Mvh Johan |
|
| ingenting väl men det är baklysena som fått mest kritik på e90 | |
|
Har tyvärr inte fått se någon M3 sedan i verkligheten ännu. Håller med om att faceliften är lyckad. Jag får helt enkelt vänta till min kärra kommer. Det är inte så långt borta som tur är. Måste höra med min säljare om det är några förändringar. //Stefan |
|
| Tycker ni att e38ans design håller? | |
| e38:an är fortfarande snygg.dock tycker jag den ser lite billig ut på nåt sätt. men den är fet. hade jag valt 7-serie hade det dock blivit e32 eller e65. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.