AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
49.527

vad har hänt med bmw:s design?

Sida 1 av 4
Visa användare
1.589
bag
BMW CS #08225

E36 316i Compact -99
E34 520i Touring -94
E46 320iM STCC Edition Sedan -04
vi har ju det där med smak. så låt höra är det bara jag som tycker att f01:s rumpa ser ut som en missbildad 9-5. att hela x1 är ett missfoster. sen ser ju nya z4 helt okej ut men inte särskilt bmw om Ni frågar mig särskilt inte fronten.

när det kommer ny design kan det finnas en tendens som gör att man har svårt att vänja sig vid den. men vad det gäller nya 7-serien och x1:an kan jag inte tänka mig att jag någonsin kommer tycka om utseendet på.
tyckar att nya 7.an är ett mästervärk likaså z4:an .. har dock ej sett x1:an live..
Håller med Jerry, nya 7an är riktigt läcker!
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
BMW:s design lever länge.

//Stefan
Jag tycker BMW börjar hitta tillbaks till en riktigt snygg design med nya sjuan och Z4 efter några helt misslyckade år.
Jag gillar inte riktigt dom nya gigantiska njurarna som dom kör med, annars ser dom nya bilarna bra ut bortsett från GT:ns bak.
Nya 5:an verkar bli riktigt snygg.
Go
1.567
Gorban
V90 D5 AWD Inscription -17
F20 118d M Shadow -18
Jag anser att Chris Bangle räddade BMW genom sin djärva design. Me nu är den eran över och det är dags att gå vidare. Om man är djärv i sitt formspråk kan det vara svårt att acceptera det från början men sedan håller det länge.

Hur kul är en A6:a idag? Den ser väldigt snäll och alldaglig ut. E60/61 kommer att hålla länge på samma sätt som E39 fortfarande är en snygg bil.
Visa användare
1.589
bag
BMW CS #08225

E36 316i Compact -99
E34 520i Touring -94
e60/e61 är skitsnygga, det är just den allra senaste designen jag inte klarar av.
Visa användare
1.589
bag
BMW CS #08225

E36 316i Compact -99
E34 520i Touring -94
5-serie gt är ju också hemsk.
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Jag tycker de blir snyggare och snyggare.
Visa användare
1.556
mixim
325 Coupé -94
Oproportionerligt stora njurar på nya 7 och 5 serie gt... hoppas de blir mindre i vanliga 5 serien... Den platta 1-serienosen är heller inte ett plus...

Jag tycker det går åt rätt håll, F01/F02 är underbar, GT är snygg och X1 helt okej, medan E60/E61 ser för j**vlig ut i fronten och X3 (speciellt innan facelift) samt X6 är hemska missfoster, E65 innan facelift är inte heller rolig.

F01 är bäst, 760i är snabbare till hundra än M5 = en härlig vagn:)

Stephan
på tal om 760 så vore det kul om samma motor hittade ner i någon annan kaross.. varför iten i kommande 6:an??
Da
639
Danjel
540iA Touring -03
Skulle gissa att den kommer ner i nya kommande M5... Då ska ni få se på acc. ;)

Danjel
Min bil:
Länk
ar
457
argungu
118i -20
Bangle-epoken kommer att gå till historien som en av bilformgivningens höjdpunkter. Kommande BMW blir lite tamare verkar det, men fortfarande med mer personlighet än 90% av alla andra märken!

/Erik
Visa användare
1.556
mixim
325 Coupé -94
Faceliftade E90 med M-Paket är absolut den snyggaste 3-Serie sedanen genom tiderna... Särskit M3 sedanen, som efter faceliften är snyggare än coupén, från alla vinklar!

Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Håller helt o hållet med:-)

//Stefan
Njuren
X1 kommer nog bli storsäljare om ett tag pga designen och kanske ett bra alt till e91.

Har personligen märkt att när BMW släpper modeller drar jag åt mig öronen ,fyfan vad ful den är" men efter ett tag börjar jag gilla den.
Kan vara att BMW bygger bilar dagens mode och man inte hänger på förräns senare. Men ju äldre man blir desto snabbare accepterar jag en bilmodell.

Ein Prosit, ein Prosit
der Gemütlichkeit!
Visa användare
1.589
bag
BMW CS #08225

E36 316i Compact -99
E34 520i Touring -94
argungu: nu var det ju modellerna efter bangle-epoken jag kritiserade eller hur.

faceliftade e90 och e91 är riktigt lyckade. att bmw alltid ska vänta till efter facelift med att göra dom snygga. men säkert bra säljknep.
tror att det tar ett tag att vänja sig när det gäller bmw:s design men när man väl gjort det så håller modellerna riktigt länge.. tycker t.ex fortfarande att e36 och e46 är riktigt snygga.. e46.an slår ju många av dagens bilar till och med..
ar
457
argungu
118i -20
bag: Exakt. Mitt inlägg syftade till att (delvis) instämma i din kritik men jag formulerade mig lite luddigt. Alltså, jag tycker inte att de senaste modellerna är direkt fula, men lika lyckade som "banglarna" är de inte.

/Erik
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.