|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Uppdaterar tråden efter kontakt med säljaren som för övrigt ger ett tämligen trovärdigt intryck. Bilen ska enligt uppgift vara åtminstone i samma skick som den fina 728 som finns på samma firma och som diskuterats på forumet. Överensstämmer det med verkligheten är läget plötsligt mer hoppfullt - bilderna på 540:n uppges helt enkelt vara av dålig kvalitet. I övrigt ska all dokumentation finnas på plats och repor, dörrupslag, stenskott knappast förekomma. Säljaren förklarar dock att smärre märken finns på trapanel vid växelspak mm, men övrigt slitage invändigt ska vara närmast minimalt. Slutligen noterades att vissa detaljer bytts/lackats om på garanti - klassisk e39 rost, men med mycket gott resultat enligt uppgift. Bilen kan således vara värd att kontrollera mer i detalj, ska ta mig en rejäl funderare. Dock har jag inte brottom utan väntar gärna in ett "klockrent" exemplar. Naturligtvis tar jag mycket tacksamt emot tips på fina e39:or - kan vara både 530, 535 och 540 årsmodell 01-03 i exceptionellt skick! Hälsar Johan | |
|
Här har vi en riktigt fin 540i Touring Länk Snuskigt läcker kombination! |
|
|
Novation bilen skulle jag välja långt före ditt första val. Och testa med 10-12% prutning vid kontant affär... |
|
| Novation-540:n har dieselvärmare, intressant.... =) | |
| Tack Niclas 116 för bra tips - ska kontrollera med Novation bilens verkliga kondition inklusive den smått berömda dieselvärmarens funktion - ingår möjligtvis en farmartank i priset:-). Färgkombinationen är mycket fin så länge lädret är rent och oslitet - hoppas det inte finns en anledning varför inredningsbilederna inte visar "instigsdelen" av förarsätet.... Anser panelen att ett pris kring 135 tkr skulle kännas rimligt förutsatt att verkligheten överensstämmer med bilder och angiven information. Bilen är för övrigt producerad i oktober 2002 och uttagen i november samma år. Tillkom det några viktiga uppdateringar senare under e39-modellens sista produktionsår? Tack på förhand från Johan | |
|
Större bilder på bytbil.com Länk! Om bilen nu är i fint skick så hade jag lätt kunnat tänka mig att betala 135 tkr för den. Dessutom så SKA en 540iT ha m-sportpaket. Ring till Novation och hör med dem angående skicket. Ciao |
|
| Hej alla 540-frälsta - här kommer en kort uppdatering. Novationbilen verkar vara en tämligen reko vagn, dock ej i det pedantfina skick jag önskar. Om man vill gå vidare med den bör man åtminstone byta huv pga rost samt lacka front och sannolikt lite övrigt. Servicemässigt samt inredningens skick ska det inte finnas mycket att anmärka på enligt uppgift. Skam den som ger sig, jag SKA finna den rätta bilen även om det dröjer. Får kanske köpa en "vinterbil" att åka i så länge! Hälsar Johan | |
| Spanade även jag in Novations 540 idag. Rostig motorhuv, spricka i stötefångaren fram, rostig baklucka samt bägge framdörrar rostiga. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.