|
Sida 4 av 4
|
|
|---|---|
|
Klart du ska åka Freddan...gör som ja förra året ställ på bilen när du åker o ställ av när du kommer hem..(pga lack jobb)! Har du sålt fälgarna?! //Magnus Tolf |
|
|
Tolfis=): ja du kanske, får se...måste hitta fälgar osv då jag sålde dem andra ja. men usa-resan blir av i september så vet inte hur motiverande det är at lägga pengar på bilen just nu, eller jo jag önska jag var miljonär men så är inte fallet. ne usa i år och sen köpa lägenhet så jag får en billigare hyra och därefter kan jag börja med bilen=) Mvh Fredde |
|
| Fredde: Jag kommer antagligen låta renovera en uppsättning Alpinafälgar under våren. Då kan du låna mina gamla, eller låna mina kapsylfälgar med stenhårda originalpuckar :-) | |
|
Patrik: Jag åker med dig ner till mantorp om det går bra? Om jag inte kör E24an eller E3an så att säga :) MVH Farre |
|
| jag har startat en mantorp-tråd i forumsdelen träffar/sammankomster, eller jag starta den här men den flyttades tydligen...Mvh Fredde | |
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Farre! Visst det går bra! =) Mvh Patrik |
BM 683 BMW 502 -57
BMW 2800 CS -70 BMW 635 CSI -79 BMW 850 ia -92 BMW M3 (325)-93 BMW 530 Touring -94 BMW 745 -02 Alpina B12 5.0 #243 |
Vad som händer med 635an i vinter! Den fryser!! |
|
En mindre renovering. Det som är avklart nu. Svetsat golv & trösklar,blästrat målat kolv mm,2 nya framskärmar,bytt fjädrar och stötdämpare, Nytt avgassystem (blev orginal), ac renoverad bytt kompressor slangar epantionsventil, bytt elfläckten fram,remmar, 2 elhissar,bussningar och stabilisatorstag,abs kransarna bak bytta, mm På g nu. Ny färg på silveråket. Sen ska inredning,lister,lampor och en miljard delar monteras tillbaka. Lister,njurar,gummilister,krom,emblem mm mm ska köpas blir kul... Ingen som har något fint framstötfångarkrom eller kanske njurar liggandes? |
|
|
Jag var uppe till Sundsvall i helgen och besökte min "lilla" pärla. Satte CTEK på batteriet, varmkörde den, rullade lite på den, lyssnade till de dova tonerna och doftade på lädret :-) ACn funkade perfekt (alltid ett orosmoment). Det är fantastiskt att ha en så vacker bil som bara står och väntar på sommaren! Men två bekymmer finns! Den läcker lite olja från bröstet på motorn. Det är ett litet dropp på golvet plus att den blir varm lite för fort... På ca fem minuter var tempen mellan mitten och rött. Viskokopplingen bytte jag i höstas så den bör det inte vara. Vad kan det vara då? Vattenpumpen? Låter det något speciellt när den är trasig? Jag är tacksam för hjälp! Snart är det sommar! Då ses vi! Förresten! Det är dåligt med folk som skrivit upp sig på Springbreak! Vad är det med er??? Har ni sålt bilarna eller? Kom igen, ni ska väl dit alla e24-ägare? :-) vacker förare ska ha vacker bil:)Länk |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Vattenpumpen behöver inte låta något då den är dålig. Har skovlarna fräts bort, så är det bara sämre vattentryck i radiatorsystemet, alt inget alls. Kan ju vara termostaten som tar tid på sig att öppna, vilket inte behöver vara orosmoment,mer orosmoment om tempen fortsätter att stiga över mitten. Mvh Patrik |
|
Min termostat fick jag byta förra året då den gick upp i temp vid första start efter vintern. Kokade den och återmonterade(eftersom dn öppnade vid ca 85 vid kastrullkok),men det räckte inte.Fick införskaffa en ny av märke behr om jag inte minns fel. Vet inte hur detta inträffar från att fungera perfekt en sommar och inte alls nästa......Rätt skoj faktiskt då det finns vinter och sommar termostater med 80 grader på båda....... Mvh Jonas B. |
|
|
Tack för svaren. Jag ska kolla igenom pärmen för att vilket av termostat och vattenpump som bytts senast. Om de bytts, men det borde väl ha skett på 30000 mil? Jag märkte i slutet på sommaren hur tempen började stiga onormalt fort vid stillastående eller långsam körning. men så fort man började köra med bilen så sjönk tempen kvickt till strax under mitten. Spontant trodde jag att det var viskokopplingen och bytte den, men problemet verkar kvarstå... vacker förare ska ha vacker bil:)Länk |
|
|
Väcker liv i tråden med lite nya bilder från renoveringsprojektet: Länk Har renoverat fjäderbenen fram i vinter. Bytt till HR-fjädrar och Bilstein Sprintdämpare som sänkte ca 30 mm och som grädde på moset satt dit ett fjäderbensstag. Polerade upp det lite extra för skojs skull :-) |
|
|
Jag och länkar.... Länk |
|
|
riktigt tjusigt!! Flev sådana länkar. Själv tog jag tyvärr inga bilder då jag bytte fjädrar och dämpare :-( Ska försöka bli lite bättre på det. Men man vill ju få jobbet gjort så man får ut och provköra. hehe |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.