|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Då ska det inte vara några problem med varken skärmkanter eller fjäderben. Mvh Patrik |
|
Hej Ulf! Jag tycker att du ska köra på samma däckbredd runt om om du har samma fälgbredd runt om. Jag har 8,5" breda fälgar med 235/45-17 runt om på min 635:a och det ser (tycker jag, helt opartiskt) riktigt bra ut. Visst skulle det inte skada med 255.or bak, men då krävs (tycker jag) en bredare fälg, t.ex. 9,5" för att däcket skall sitta snyggt och inte fläska ut för mycket. Jag har Continental Contisport 3 (eller heter dom Sport Contact...?) med fälgskyddskant och dom bygger ut ganska mycket. För mycket tyckte jag när jag fått på dem -det såg ut som ballongdäck... :-S Men nu har jag vant mig och tycker på något vis att det ser rätt ut med lite gummi på en gammal bil :-) vacker förare ska ha vacker bil:)Länk |
|
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Fredrik. Jag har samma dimension som Ulf frågar om på mina 17x8,5" ,gummit sitter helt perfekt på fälgarna. Varken fläskigt eller fult. Det är de fälgarna(Momo) som jag hade innan jag renoverade BBS RS:arna. Länk Länk Länk Länk Länk Länk Mvh Patrik |
|
Ursprungsfrågan, vad händer i vinter: Händer en hel del. -Har tagit ur all inredning, tvättat golvmattan. -Lyft på ljudisoleringen och ska nu följdaktligen svetsa lite i golvet ;) -Byta klädsel på stolar och baksätet. -Montera nya framskärmar -Montera ny högerdörr -Svetsa lite rost i ena skärmkanten. -Byta slutburken på avgassystemet. ..och ungefär hundra smågrejjer till.. |
|
|
Hej Patrik! Det såg verkligen jättebra ut! Har du 255:or bak så bygger de ut mindre än mina 235:or...!!! Vilken vacker bil du har! Jag blir varm i hjärtat :-) /F |
|
|
Den e fin Patrik. Nu när min börjar gå som den förtjänar Länk. Så kommer mitt fokus framöver bli på kosmetiken. Det ända som saknas just nu är $$$ och lite ££££ + några skr =). Framförallt någon plats att hålla till =/ God Jul |
|
|
Tjena, GooCart/Magnus från Umeå här igen. Jag kan inte riktigt håll mig ifrån den här jäkla sidan och när man läser om era vinteraplaner för era bilar så blir man ju sugen igen, men det skulle ju var helt rubbat att köpa en igen för, ja det skulle bli fjärde gången. Visst skulle det vara det,,,,,rubbat alltså? mvh Magnus Melkersson Nyförvärvet. Länk |
|
|
Patrik; De däckdimensionerna jag tänkte såg ju bra ut på dina 17" -fälgar så det får bli den storleken. GooCart; Klart du ska köpa en E24:a! och eftersom du redan haft tre så är du fast, bara att acceptera. Köp en och kom till Mantorp i maj, sist var vi 29 st och förhoppningsvis blir vi ännu fler nästa gång. Mvh /Ulf |
|
Vi SKA bli fler under 2010!!! Finns ju ändå 700 + E24:or i landet!!! Bara att hjälpas åt att ragga ihop fler! Kanske kan vi få dit någon trevlig biltidning för ett reportage!!? Jag har bla en gammal bekant som är reporter åt Klassiker, kanske kan jag få dit honom om han ej är uppbokad samma datum!? Mvh Patrik |
|
Nu är du jobbig Patrik. Kommer det tidningar så måste ju bilen vara tvättad och så hahaha Bra idé annars. Vem blir först att starta Mantorptråden denna gång??? |
|
|
Lördagen den 8 maj 2010 är det träff i Mantorp om inte alla har det noterat i kalendern. Bra ide med tidningsreportage och tidningen Klassiker är väl alldeles utmärkt. Hur många av de 700 E24:orna brukar vara inregistrerade under sommarhalvåret? Mvh /Ulf |
|
Ulf! Jag har ingen aning om hur många som är påställda under sommaren, men säkerligen mer än hälften! Kanske Göran.B har någon aning om detta!? Mvh Patrik |
|
Självklart ska vi bli FLER! Jag noterade precis 8 maj i kalendern, det vore ju toppen med ett reportage. Det är alltid värt ett försök :-) GooCart: Det är inte alls rubbat att köpa en e24 till. Det är rubbat att INTE köpa en till... du är fast helt enkelt. Din själ har funnit harmoni i en slank tysk coupe av Paul Bracq (eller hur han stavade). Så köp en fin e24, finn harmoni och undvik att betraktas som rubbad. Tre önskningar på en gång (uppfyllda) vad mer kan man begära :-) vacker förare ska ha vacker bil:)Länk |
|
Det finns en polaris M635 söderöver för en summa som ligger på rätt sida om hundringen Finns att göra på den, men ska vara besiktigad vad jag vet. |
| Det låter som att det blir MÅNGA E24or iår :) Jag ska komma dit o kika på era bilar med eller utan min egen haj.. :) | |
|
Hehe mantorptråd kanske=) men äsch går ju att skriva här med. Jag kommer inte med min bmw till mantorp i år. den ska inte ens tas ut i år tyvärr, ska dock till usa i september så alla pengar behövs. känns som det är dags att se sig lite i världen. Mvh Fredde |
|
|
Du är välkommen att åka med mig freddan. Jag reseverar en plats åt dig =) P.S entusiastförsäkra kärran så slipper du ställa av/på hela tiden =) + att det är billigt... |
|
| grym: tackar=) jag har funderat på entusiastförsäkring men inte fått tummen ur...hehe ska fixa det när jag har fälgar till bilen=) | |
|
Det är bara att göra. Ett matorp utan freddan är inget riktigt mantorp =) (lite riktigt blir det väl om du är med utan bil) |
|
|
Goocart ska inte ha nån, han ska hjälpa mig att leta E24. Så jag får nåt att montera RS:arna på! Eller hur Magnus?! Mvh Markus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.