AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
3.837

M3 E46, SMG II indikerar ?

Sida 2 av 2
michael.anki: självklart fifflas det med svenska med, men det är lättare att kolla upp och följa upp vad som hänt.

Tänk att du ska ringa till BMW Texas och blir bemött av:"

"Hooooowdy, no the car was sooooooooo fiiiiiine (med Texasdialekt), nooooo accidents what so ever and it didn't get totaly soaked during Katrina"

Då köper jag hellre en svensksåld med riktig historik som man kan kolla upp :)
michael.anki
Phoenix M3,man behöver inte ringa Texas,det finns USA import redan i sverige.
Tittade själv på 2 st USA import 07,varav bägge fattades servicebok så det blev inget.
Att det är lättare att kolla upp med svensksålda, instämmer helt men folk blir bara bättre med åren att luras.

Finns folk som tar serviceböcker från en bil o lägger i en annan o tror att man inte hittar felet.
Man får helt klart vara vaken inför ett köp svensksålt som import.

Bmw idag Bmw imorgon
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Hej
en liten (bra att veta) om USA import om den röda M3an har den xenon brukar det inte finnas spolar munstycka på dessa bilar vilket Besiktningen inte godkänner.kolla innan så att du inte blir tvungen och eftermontera massa grejer om du nu köper bilen
lycka till
michael.anki
Kan säga att det är inte bara USA import som kanske saknar spolarrengöring när man har xenon.
Vissa engelska,kuwaitiska saknar rengöring.

Bmw idag Bmw imorgon
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Stämmer säkert ville bara bidra med info för kännedom.
michael.anki
Det förstår jag catch me,hoppas vår info kommer till nytta!

Bmw idag Bmw imorgon
Kolla denna tråd: Länk

Micke

Länk
Catch_me: Spolarmunstyckena har inget att göra med sv.såld eller USA-import eller Xenon för den delen utan det ingår i vinterpaketet.

Vinterpaketet = Eluppvärmda speglar, stolsvärme och strålkastarrengöring.

Mvh Filip
st
388
stormdk

F10 523i
Audi R8 V8
Boxster S 996 motor
Polo Cup track day
"jasså ? denna kommer från lettland, den är ju inget att hemlighets lägga! men jag har mina misstankar att den kommer från USA, men som sagt.. jag vet inte!"

Jeg har selv boet i Baltikum i 5 år, och jeg kan med en gang sige at jeg skulle aldrig köbe bil derifran. Der findes sikker dom som er ok, men da jeg var der var den en masse importeret biler från Tysklad men specielt fra USA som hadde väre totalt smäldt, sen fixas dom och re-exporteres, eller så köre dom rundt derovre.. Så se op..
Jo
108
Jonuzi
BMW M3 2002
Du måste ha BMW GT1 system för att "LÄRA" lådan på nytt samma gäller dragläge för koppling......
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
phoenixM3 okey då vet jag men min polare var på väg att köpa en USA import den bilen hade inte spolarmustycke men xenon från fabrik och gick ej igenom bes pga..men men
catch_me: Det är inte sant iaf:

Länk
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
PhoenixM3 vad vill ha sagt med att det är inte sant?vad ska bilden förklara att bilen på bilden saknar spolarmunstycke om nu bilen på bilden har orginal front.
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
PhoenixM3 glöm mitt tidigare inlägg såg inte spolarmunstycket,,he he men kan det inte vara eftermonterat,,och varför hade inte den M3 det..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.