|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
hejsan, jag tänkte att någon här är kunnig och kanske möjligtvis skulle vilja hjälpa mig, jag åker i veckan och köper en m3 e46 -02, imolaröd, importerad, 10tusen mil, riktigt fin, jag får papper på mätarställning och det mesta. har bett honom kolla bakaxel samt vanosen, och allt är bra. jag har varit och kollat på den och provkört den, den funkar kalas bra!! men nu är det ett problem, han var i förra veckan hos sin bmw-handlare och skulle uppdatera SMG lådan, men du stannade diagnosen upp! den blev alltså inte klar. och nu indikerar en lampa att kopplingen skulle vara dålig ? men den är fin ? vad skulle det kunna vara för fel ? jag vill ju inte köpa bilen och det första jag ska göra är att byta koppling, eller tänk om i värsta fall byta smg:n? den "ska" väll inte krångla ? något annat speciellt man borde hålla ögonen öppna för ? tack på förhand, MVH Fredrik | |
|
Det är bara säga till ägaren att han fixar det eller så får han gå ner i pris beroende på vad det kostar. När jag hör ordet smg som krånglar tänker jag bara dyrt. Mvh |
|
|
eftersom att kopplingen är bra så tror jag att det är något med givare eller nått, jag är okunnig på den fronten vad det gäller bmw! men bmw har kollat, så det ska inte vara något fel på lådan eller kopplingen. skulle det kunna vara styrbox eller något sådant ? tack ändå Fritte, MVH Fredrik |
|
|
Jag förstår inte riktigt... Skulle han uppdatera mjukvaran och efter det så indikerar den att kopplingen är sliten? Då borde det väll ha hänt något under uppdateringen? Borde inte då Bmw fixa det? Om det inte är kopplingen som är sliten så måste det vara en givare som är sönder eller så hände det något med mjukvaran under uppdateringen. Låter skumt. Bara för att få en kostnads uppfattning gällande SMG lådan så hade förra ägaren till min SMG II råkat ut för att givaren som talar om för styrboxen vilken växel som är i gått sönder och det kostade honom ca 6000kr att fixa det. Dock så var inte givaren dyrare än ca 1500kr. Detta är inga exakta priser men det var på ett ungefär. Mvh Viktor WWW.SCHMIEDMANN.SE Vi har ALLT till BMW! |
|
|
Den Imolaröda USA-importen? Synd, annat avgas, andra bromsar, annan mätartavla, 333hk istället för 343 |
|
|
CooperVickis, okej, men då låter det som om det skulle vara någon givare då ? jag har ju bara hört "felet" på telefon. och jag antar att bmw försökte överföra mjukvaran igen, annars vore det ju illa ? hah som han har sagt så är det på följande sett, bmw uppdaterar mjukvaran till lådan, uppdateringen slutförs inte då den slår ifrån & bilen indikerar på (dålig koppling?) ? sen sa han att om nu det skulle vara lådan som skulle vara knas så skulle den gå i "limp home" läge, eller vad det nu heter.. och att sportläge inte skull gå att lägga i, + att det inte skulle gå att lägga i högre växel än 4an ? tack så mycket, Phoenix M3, yes, det är en imolaröd import.. men vet ingenting om den kommer från USA, hur skulle jag kunna märka de ? är det sämre ? skilldnader ? tack, MVH Fredrik |
|
|
Som jag skrev ovanför: Saker som skiljer som jag kommer på nu: - Annat avgas, kattarna sitter i grenröret (sämre vrid) - Inga hålborrade bromsar - 333hk istället för 343 - Annan mätarpanel, kanske bytt nu annars hade du nog reagerat? Största nackdelen med USA-importer är att det KAN vara svårare att kolla upp historiken. Här kan du läsa en tråd om skillnaden: Länk |
|
| Jag vet inte vilken bil ni pratar om, men jag vet att det i södra Sverige såldes en röd M3:a för uppskattningsvis 4 år sedan som kom från USA. Den bilen har isåfall omlackad baklucka och hör till skaran av stormskadade bilar som skeppades ut över världen (läs Tyskland + Sverige) till hoppfulla köpare. Många av dessa bilar var dränkta i vatten och krävde en hel del eljobb innan dom fungerade som dom skulle. Om det nu är denna bil eller ej har jag ingen aning om, men det kan ju vara ett tips att kolla upp historiken och titta lite under säten och under mattorna. Jag har sett hur det kan se ut nämligen. | |
|
okej, ska höra med honom om han vet något om den kommer från USA eller så.. bra tips! tackar så mycket! jasså ? denna kommer från lettland, den är ju inget att hemlighets lägga! men jag har mina misstankar att den kommer från USA, men som sagt.. jag vet inte! det var ju en bra tanke där faktiskt, värt att kolla efter faktiskt. får lyfta på mattan ;) börjar dock bli lite skeptisk, så de får bli o maila lite på andra.. synd att det inte finns fler imolaröda m3or till salu, färgen är ju klockren! MVH Fredrik |
|
|
Sundeen: Låt dig INTE bli lurad, den är från USA. Det är Danragn som har den här, så här såg vår konversation ang bilen ut: Hej, Det är inte några fel på bilen men som du ser är det en USA import, dock så är det inget som syns på bilen idag då allt är utbytt och borttaget vad det gäller USA bil förutom bromsarna då. Du är välkommen att komma och kika på den, mycket fin bil! Mvh Daniel www.styling4u.se > ----- Ursprungligt meddelande ----- > Från: Phoenix M3 > Datum: 2009-08-10 15:13 > > Hej. > > Jag ser att du har din M3 till salu, jag är intresserad. > Vad har du för reg.nr? > > Är det ngt fel på bilen pga det låga priset? Varför har den inte org. hålborrade skivor, är det USA-import? > > Mvh Filip |
|
|
alright, yes stämmer! jag åkte dig för 1½ månad sen, fick reda på precis innan jag åkte till sala att bilen inte var reg.besiktad! och nu efter 1½ månad är bilen klar! men nu är det ju detta problem med kopplings-lamp skiten! USA-import, hmm jaa! kanske funkar de me ? jag mailade på en vit m3a förut idag, får se när han svarar, om han svarar! hoppas de, Phoenix M3, du ska ha tack iaf :) MVH fredrik |
|
|
Den vita är även den USA-import och den har plågats HÅRT på bana kan jag lova dig! Ägaren till bilen hänger även här, Mats99 eller något sånt heter han. |
|
|
grymt skönt att det finns folk som har koll på läget! men synd att det ska vara så här krångligt för mig då, vill ju inte ha en sönderkörd bil! visserligen svårt kanske, med tanke på att det är en M3 vi pratar om! men ändå, samtidigt vill jag ju inte inskaffa en bil med fel på!? hah MVH Fredrik |
|
| Jag har letat sen jag sålde min M3 i april, det är inte lätt inte :) | |
|
alright, jag är ute efter imolaröd eller vit, synd att det ska vara så här då! jag vet inte hur ja ska göra med den imolaröda nu ? är det fyskam att köpa en USA-import ? MVH Fredrik |
|
| Jag hade aldrig köpt den. | |
| www.mobile.de är det som gäller om du ska lyckas hitta en vit eller imolaröd, annars får du vänta i evigheter på att en sådan ska komma ut på annons | |
|
har du inte köpt den bara för att det är en USA-import ? om de där med "kopplingen" löser sig smidigt, att det kanske bara är en givare, sensor eller så ? ska jag köpa den ? blev riiktigt kluven faktiskt, himla sugen!! MVH Fredrik |
|
|
Den dagen du säljer tror jag du har svårt med spekulanter på en USA-importerad. Har man inte tillgång till Carfax kan det vara svårt att kolla historiken. Jag letar först och främst efter svensålda, sen funkar tyskimporterade om de är väldokumenterade men USA-import går bort för mig. Den är säkert fin men jag gillar inte USA så det går bort :) |
|
|
alright, men carfax ? det är.. okej, det är lite vad man tycker ? egentligen är jag emot importerade över huvudtaget, just för att det är mycket fifflande! men jag vet inte ? allt verkar ju lugnt på den, förutom detta nu då som blev efter uppdateringen av mjukvaran till SMG:n ? MVH Fredrik |
|
michael.anki |
Sundeen,att det är mycket fifflande med importbilar är det,men varför tror alla att svensksålda bilar är bättre och inget fiffel existerar på dessa? En del svensksålda M3 or har blivit smällda både 1 o 2 gånger men säljarn säger aldrig krockad? Bmw idag Bmw imorgon |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.