AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
3.699

Har användandet av autopower sjunkigt med åren?

Sida 1 av 2
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Har tänkt lite på det dom sista gångerna man varit inne nu,att det verkar inte vara lika mycket trådar som startas/svaras på per dag som det var för tex 1-2 år sedan..?
Äger förtillfället själv ingen bmw så man är ju inte inne lika ofta då tyvärr.
Jag kan förstås ha fel,men det är känslan som säger det.
Kanske finns någon statistik och kolla på?

Känner att det börjar bli dags att skaffa en beemer snart igen när man börjar märka på såna här saker i stället :-)
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Håller helt med dig.
Man undrar ju vad som händer här egentligen. Jag tror ärligt talat att folk så sakteliga börjar försvinna härifrån. I alla fall känns det så.
Det kan ha att göra med de trådar om saker som bör förbättras men ingen sajtansvarig svarar i trådarna och inget händer. Det finns trådar med frågor om forumet som är över ett år gamla som ingen från AP svarat i. Vi användare har ingen aning om vad som händer med sidan. Nej jag tror att många har tröttnat och sökt sig till andra forum helt enkelt.

Vilka är till exempel de superhemliga moderatorerna? Varför är de hemliga? Nån har man ju listat ut men jag förstår inte vitsen med detta hemlighetsmakeri.

Törs man ens betala för att vara "pro" ett år till? Är det värt det?
Tyvärr blev det ett negativt inlägg men det är så det känns.

///BMW - Was sonst!
håller också med om att användandet sjunkit... vet inte riktigt vad det beror på men känns nästan lite "dött" på forumet ibland
mv
289
mv70
Z3M roadster -97
316i compact -95
Är ju själv ganska ny på Autopower. Men hur är det gämfört med andra SvenskaBmw klubb mm forum. Är det så mycket mer besök på dom den här tiden på året när endel tex ställt in sina sommar eller tävlings bilar för sässongen. ?
Känner själv inte änns till nåt annat öppet Bmw forum.
Du
731
Duffyman
535im e34 -91
320i e46 -00
320im Touring f31 -18
Kan väl säga att mitt användade här på AP har sjunkigt väldigt mycket de senaste 2 åren. Va mest på den tiden då jag hade en M5:a som man va mycket här.

///Micke
325i Turbo Touring e30 460hk/625nm
Jag brukar kolla AP varje dag men det är väldigt sällan jag skrivet nånting.
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Jag brukar också läsa men skriver betydligt mindre än för två år sedan. Den mesta informationen kanske finns redan och att felen minskar på nyare bilar?
Visa användare
ProPro-medlem
861
Tommie (AutoPower)
G08 iX3 2022 Carbonsvart
G08 iX3 2022 Mineralvit
F45 225xe 2017
Jag snabbkollade lite statistik. Antalet trådstarer har minskat något, samtidigt som sökningarna har ökat. Jag tror helt enkelt att nu när det finns över 1,8 miljoner inlägg, så finns de flesta frågor redan besvarade. Det vore nästan konstigt om antal inlägg skulle öka i all oändlighet. Väldigt mycket är redan besvarat, och många gånger dessutom.

Antalet besökare till hela sajten är stabilt. Vi har sedan flera år tillbaka redan nått ut till majoriteten av de som har intresse och nytta av sajten. Det finns inte längre så många som har BMW-intresse och internetvana, men ändå inte känner till AutoPower.

Mvh
Tommie, AutoPower.se
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Är nog precis som ni säger,dom vanligaste problemen/sakerna att skriva om kan inte göras i all evighet,så därför sjunker det nog naturligt lite.
Men användandet är fortfarande rätt så högt om man jämför med andra forum som det kan ta upp till flera dagar att få svar på nåt.

För några år sen när autopower var med i något motorprogram(motorjournalen?) så fick verkligen medlemsantalet och användandet en riktigt hästspark.

Man märker nu iaf vilka som är entusiaster eller inte...
Jag kommer i vilket fall vara aktiv sålänge sidan också är det,bättre hjälp och diskussion runt bmw finns inte i dagsläget.

Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Jag besöker sajten lika mycket som när jag registrerade mig 2001, men vissa perioder blir det mindre. Man har ju lite annat att göra också.

BMW CS #5206
Njuren
Många verkar ha lämnat AP "legendernas" inlägg bla han med Greve-språket vad hette han nu?
Märker att anonnser och blogginlägg kan vara med på startsidan i 2-3 dagar ibland.

Men minst ett besök om dagen blir det oavsett! Jag följer autopower som andra följer Blondinbella :D

Mvh Lyckligt beroende
Visa användare
288
Cab-Ingemar
120d cab -09
320d xdr touring 2012
Golf cab 1980
R1200c Independent
Kollar varje dag!
he
438
henrik23d
540 touring M-sport -01
635 CSi, -85
Kommentar till det någon nämner i början att inget händer/inga förbättringar.
Troligen är förbättringsförslag och andra synpunkter inte så passande att lägga upp i en tråd i forumet, då måste man utfå från att de moderatorena ständigt läser varje tråd, vilket de rimligen inte gör. Förbättringsförslag och synpunkter bör rimligtvis sändas direkt till moderatorena. Kontaktuppgifter finn under "Om Autopower"

Mvh Henrik.
AM
2.177
AMET
Bmw 320da - 09
Bmw I3

CS 7425
Är inne så gott som varje dag, känns som intresset har minskat.

Kanske hög tid o ändra med lite förbättringar med autopower, fast det är bra.

AKR
mv
289
mv70
Z3M roadster -97
316i compact -95
Om vi pratar förbättringar så saknas en "edit knapp" för att kunna ändra, rätta till stavfel,dubbelpost mm.Men det kanske är att hoppas på för mycket :)
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Kollar inlägg varje dag. Tycker det finns mycket bra att snappa upp.

//Stefan
Visa användare
1.589
bag
BMW CS #08225

E36 316i Compact -99
E34 520i Touring -94
E46 320iM STCC Edition Sedan -04
Njuren: du syftar på Asken antar jag. han var frånvarande ett tag men är tillbaka igen sen en tid.
tr
3.660
trucker
CS 3381

R75/7
325IT-06
330XI M-Sport
325 e30 -93

530DX-12 M-Sport
2002T Tii-74
1502Turbo-75
Volvo 264GL-75 export DE
Mustang HT sprint promotion B(GT) -68
Mercury Monteray -56
Brukar kolla in men hinner inte läsa och svara på lika mkt som tidigare känns som mitt dygn skulle haft 40timmar minst.
Annars är AP den sida jag har som given tätt följd av Skogenracing och givetvis min lilla hobbysida om 02.

Mvh/Micke Lindberg
Min tii Länk
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Visst vore det fint med några nya funktioner i tex forumet,men tycker fortfarande detta forum slår många andra forum på fingrarna i enkelhet och lättläslighet.
I vilket fall så är vi ju ändå här för vårat intresse till Bmw?! Fungerar sidan så är jag nöjd iaf.
Fast å andra sidan finns de ju en del grejer/aktiviteter som skulle kunna göras för att höja ett snäpp till.
GI
2.196
GINO
På jakt efter en ny pärla.
När jag startar min burk så är autopower en av anledningarna:)

Som ngn nämnde ovan oxå angående startade disk. så är redan många frågor besvarade tom ibland flertal ggr.

Tack för en mkt bra sida för er som ligger bakom Autopower! (Fast än det kan göras bättre)

BMW M-POWER
Le
1.615
Leffo
Trabant 601 -90
Tack vare "övriga märken" så når man förmodligen ut till fler.
Dessutom stannar många "gamla BMW ägare" kvar på forumet trots
att man för tillfället kör bilar av andra märken.

/L
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.