AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
4.359

Någon som vet något om dessa? M5 e60

Sida 1 av 2
Länk

Länk
Ring på dom??

åå tack vilken bra ide..

Har vart och tittat på båda redan.
Då vet du nog bäst on dom...

Sl
1.147
Slippy
M3 touring comp 2025

Kolla upp service historik hos bmw.

jo men jag visste inget om dom när jag stälde frågan..?!
Formulera dig gärna bättre så får du bättre svar.

Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Var dom lika fina som på bilderna?

___
//Ulf
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Vad är det för konstiga svar en ny medlem får?

Han vill veta om någon känner till något om bilarna.
Klart han vet en hel del om bilarna då han sett dem men det betyder inte att han vet allt som kan vara av intresse.

Säkert är den mesta informationen intressant:
-Tidigare ägare
-Har de varit krockade eller misskötta på nåt sätt
-Kanske någon som kollat på dem och hittat några brister som drawls missade.
-Har de varit ute till försäljning länge
-Stämmer infon i annonsen
-osv

Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
SUNLINE M5'an har jag sett mycket till i Köpenhanm (skylten satt innan dess på en A6 2.0T). Vid samtliga tillfällen jag sett bilen har det varit på "Nørrebro" (en stadsdel Ni säkert läst om, kravaller osv).

Min teori är att det är en dansk som kört bilen, med en adress i Sverige för att slippa 180% dansk bilavgift.

Det var allt jag visste om SUNLINE ;-)
BM
683
BMW-Båstad
BMW 502 -57
BMW 2800 CS -70
BMW 635 CSI -79
BMW 850 ia -92
BMW M3 (325)-93
BMW 530 Touring -94
BMW 745 -02
Alpina B12 5.0 #243
Samattin som säljer bilen har en enskild firma, Samattin Bil. Bolaget har ingen F skatt registrerad och då kan man aldrig lyfta momsen om man vill köpa den på sitt bolag. Dessutom så är det en kreditspärr på bilen. Skylten Sunline härhör nog från tidigare ägaren som hade ett bolag som hete Sunline och det är försatt i konkurs...

min bil: Länk
Ursäkta mig att jag formulerar mina frågor så dumt gustav men alla verkar ju förstå den förutom dig?
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Jag hade i alla fall inga problem att förstå frågan och sen är det ju så att sphixex svarar på en 10 dagar gammal tråd så det är väl inte så konstigt att drawls kollat saker på egen hand eftersom han inte fick något svar här från början.

drawls: du har inte lust att kort beskriva din uppfattning om bilarna?

___
//Ulf
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

BMW-Båstad: SUNLINE är ju en personlig skylt och den är fortfarande kopplad till WZN703, dvs ovanstående M5, så något ägarbyte har inte skett. Nuvarande ägare har ägt den sedan 2007-06-13. Är ju mycket troligt att han ägde Sunline innan det kursade. Bilen är reggad på honom personligen så det spelar väl ingen roll om hans företag är enskild firma utan F-skatt eller AB då det inte har med bilen att göra. Att han är dansk kan man ju gissa utifrån annonstexten och som Sim gissar så bor han i SE...någon kilometer från brofästet...

___
//Ulf
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
"Carbonbrun" är den ju dock inte...

--------------------------------
//Lövet
Någon som vet nåt om denna?
Länk

Har ringt på den men det finns ingen service bok på den men han skulle ordna en ny sade han.. går det att fixa?
419k kr och ingen servicebok.

När det handlar om bilar som M5 så vill man ha allt dokumenterat i minsta detalj + original servicebok.
Visa användare
157
mackyfr
Nissan GT-R 2010
What More said.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

drawls: är fortfarande lite intresserad av någon kommentar om de två ursprungliga bilarna. Båda är ju sv-sålda med få ägare och känns spontant hyffsat seriösa.

Nyimport utan servicebok hade jag hoppat över.

___
//Ulf
Den blå var ganska bra förutom att hela bilen var omlackad och lackskarvarna var riktigt dåligt gjorda syndes väldigt väll..

Den "carbonbruna" hade stora bucklor på huv vänster bakskärm och märken här och där alla fälgar var emot körda väldigt slitet förar säte fick jag för mig samt att den hade gått över servicen med 500 mil, det var något fel med airbagen en varnings lampa var tänd, ochså var dett massa andra små fel..
Ingen som kan kolla upp garanti åtgärder på den svarta m5an ..?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.