|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej Testade urkoppling av spjället idag medelst urdragning av reläet enligt instruktion ovan. Lite tuffare tomgångsljud och avgjort högre avgasljud vid gaspådrag. Efter 30 mil lands- och motorväg på förmiddagen idag så kopplade jag in spjället för återresan. Att ligga med farthållaren på 110-120 gav en ruggigt brummig ljudbild då farthållaren gasar på i uppförsbackar o dyl. Över 130 var bilen olidlig... Märks kanske att man passerat 30.... Mvh Arese |
|
|
Det lät ju spännande. Fick du några felkoder när du tog bort den? Är det någon som kan säga om den sitter på samma ställe på en cab. Var bak och checkade men det såg inte riktigt likadant ut. MVH Magnus |
|
|
Det måste jag testa. Blir det mer resonansljud i en touring? //Stefan |
|
|
Hej Inga felkoder uppenbarade sig. Möjligt att det blir mer resonans i en touring. Ljudet blir jobbigt på långfärd kan jag meddela. Tomgångsljudet skulle jag dock kunna ha jämt. Blev igår stoppad av polisen när jag tog en liten genväg genom ett öde industriområde. Körde lite fort (kanske dubbelt mot skylten, f'låt) och polisen var lite uppjagad men gjorde ingen mätning så jag klarade mig. I allafall, när jag körde därifrån låt ettan i till kanske 3000 varv och polisen vände på huvudet och verkligen ballglodde efter mig. Även min fru har indikerat att det låter en del utanför bilen om man kopplar bort spjället. Mvh Arese |
|
| 2Z3: Har du en bmw 335i? Man kan bara göra detta på 335. Jag tycker inte ljudet är jobbigt. De låter lite mer i bilen när man gasar typ från 110-120 men bara om de är tyst i bilen. Jag menar byter man avgassystem då försvinner ändå spjället. Man får en felkod men de kommer inte upp i färddatorn. Utan när man kopplar in diagnosverktyg. Men bmw skulle inte säga nåt. | |
| 110-120 på 6ans växel. | |
| JA, jag har en 335i men en cabbe, så den ser inte likadan ut i skuffen | |
|
Sevak; möjligt att det låter annorlunda i en touring. För mig som snurrar 6-7000 mil om året och ofta har telefonmöten o dyl i bilen istället för att lyssna på Dr Alban på megavolym är det ingen option att köra med spjället urkopplat. Bullermattan som lägger sig i kupén i hög fart är huvudvärksgenererande värre. Mvh Arese |
|
|
2Z3: Det ska se likadant ut på cab. Arese: Förstår dig. |
|
| Detta gäller både 330 och 335 men att det ser lite olika ut pga de olika systemen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.