AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Oldtimer
17.622

900 000 för en CSL på Blocket

Sida 1 av 2
jo
972
johnor
Några gamla BMW:er
Som rubriken lyder, 900 000 för en CSL på blocket, det är mer än 3 ggr försäljningspriset på samma bil för 8 år sedan...Det blev ingen CSL den här gången heller.

Mvh Johan
johnor:

lägger ut länken så slipper alla gooogla :=)

Länk

Tycker att priset på Csl låter rimligt det finns även en Csl till salu med endast 1 ägare.....

Ps. historien om B2 fortsätter på M5board siten försökte men en ny person vill inte ge sig......
jo
972
johnor
Haha, har B2 säljaren fått lite support i sina fantasier? Hittade faktisk mina papper på "B2:an" av en slump i helgen då jag städade bland mina papper.

CSL:ens pris är ju vad det begärs på olika ställen för liknande bilar, men för det priset ska det vara en korrekt vinge, korrekt ratt etc. 900 000 är MYCKET pengar och folk springer inte benen efter sig för att köpa en guldfärgad CSL för den summan.

/Johan
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Ceylon äger! Har samma på min 2500, känns som en rätt ovanlig kulör :)
jo
972
johnor
Ja, den är rätt ovanlig på E9 överhuvudtaget, men personligen tycker jag den inte hör hemma på en CSL.
Visa användare
1.189
t80196
328 Xdrive 2013

E30 320i -89 Cab

Det är ju skrattretande, den som har 900 tkr att disponera för att köpa lite häftigare gammelbil, lär knappast köpa denna bil.......inte i Sverige och knappast i Europa heller.

Då skall bilen vara i EXTREMT utställningsskick, dvs helt i originalskick och utan ett spår av brukande.

De flesta handlare som sysslar med gammelbilar sätter alltid fantasipriser, skulle vara intressant att veta vad bilarna går för egentligen.
t80196:

Under Rosenbergs bil träff pratade jag länge med en ägare av bla E9 Csl riktigt. FIck info att för inte så länge sedan såldes en E9 csl för ca:800.000
Visa användare
1.189
t80196
328 Xdrive 2013

E30 320i -89 Cab

Jag vet, det går alltid rykten om fantastiska priser, men är det någon som VERKLIGEN vet vad bilarna går för?

Mats
BMW CS #5847
jo
972
johnor
En riktig batmobil, d.v.s. en av de 57 sista kan gå för rätt höga priser, men knappast i Sverige, då talar vi om USA eller möjligen Tyskland. Detta är ju en tidig CSL i serien 2275xxx och är inte alls lika attraktiv som de 57 eller 167 sista. Dessutom har den en färg som inte tilltalar den eventuella mängd människor som vet vad detta är för bil och är intresserad av att lägga ut stora pengar på en sådan. Ha rinte efterforskat ifall denna bil har stadspaketet eller inte, i vilket fall som helst saknas de äkta CSL stolarna och där säger jag lycka till för den nya ägaren att skaka fram ett par stolar i bra skick. Spoilern ska ju inte sitta på en 2275 bil utan de 57 sista, etc.

/Johan
Johnor:

Kände du till bilen med endast 1 ägare bilen som ska/snart är till salu i Sv-såld?

Ps. följer du tråden på M5board?
jo
972
johnor
Starre,

Vad är det för CSL med en ägare som är till salu, den utanför Uppsala? Var har du läst det?

Nej, men jag ska läsa lite på M5board ikväll, intressant läsning eller?

Mvh Johan
johnor:

Har du VIN numret på B2:an?
jo
972
johnor
Jag har VIN numret:4340932. Ingen B2:a...

/Johan
Visa användare
ProPro-medlem
2.226
Jörgen
530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :)
325 E30 Cab-93a
750i-96
750i-90 Sv.såld 6200mil.
tiden går, och nu är priset över miljonen... Står nu till salu igen
Länk

Finns 3st till salu på mobile.. från 56-100 TEuro.
Länk
Länk
Länk

Bars slå till nu johan, 40 års present ;)

jo
972
johnor
Hehe, en CSL till 40 årspresent vore väl nice...

Den första du hänvisar till på mobile, en 2285 bil med flyttad ratt, iskall!
Den andra, jag har knappt sett något vidrigare, skulle vara på folkracebanan kanske.
Den tredje, ja här fattas ju bara pengarna...

/Johan
Visa användare
1.126
bood
320d xDrive Gran Turismo

BMW CS #761
Tvåan var verkligen hemsk. Är det en riktig CSL som de byggt om på det viset? I så fall, har den som gjorde det släppts ur fängelset ännu?

"BMW six appeal"
Visa användare
ProPro-medlem
2.226
Jörgen
530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :)
325 E30 Cab-93a
750i-96
750i-90 Sv.såld 6200mil.
hihi.. jo, han sitter nog inne ännu...

Johan, en E9 alpina då ;)
Länk
jo
972
johnor
S.k. B2:or som står i Norge har jag lite svårt för personligen. Just den där bilen har det ju tjatats om i åratal på Mobile, surprisingly not sold...
Lite oseriöst balanserat hjul, det som är på bilden i annonsen på blocket!
Två vikter som sitter med rätt skapligt avstånd....det ser inte seriöst ut tycker jag, framförallt på en så dyr bil! Skulle inte tro att en BMW någonsin lämnat fabriken med en sådan balansering av hjulen. Och denna bil skall ju vara "ny" då den är så dyr...

900.000 tusen får dom nog aldrig, bilen har väl legat ute länge, vill minnas att jag såg den förra sommaren iaf.
jo
972
johnor
Bilen på blocket bytte ägare under 2000-talet för ca: 1/3 av begärd summa...
Visa användare
1.589
bag
BMW CS #08225

E36 316i Compact -99
E34 520i Touring -94
E46 320iM STCC Edition Sedan -04
Länk

vad säger expertisen om denna?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.